NuffNang

Nuffnang

Translate

Wednesday, January 18, 2012

Kenapa perlu berdemonstrasi?

 

 Ada beberapa sumber dari berita yang mengatakan bahawa demonstrasi haram Bersih akan diadakan semula. Tetapi kali ni di dalam versi yang ke-3. Dah macam filem la plak sebab ada banyak episod. Ambiga ohh Ambiga.....PSC belum lagi habis dah buat ugutan macam-macam. Pak Samad pula yang akan menjadi ketua untuk perhimpunan haram kali ni. Dah la masa PSC tu pegi buat tuntutan bukan-bukan. Ada ke nak turunkan had umur mengundi kepada umur 16 tahun. Kalau macam tu boleh la jenayah yang dilakukan oleh mereka yang berumur 16 tahun tu dibicarakan di bawah kanun jenayah dewasa kan? Takyah la masuk juvana dah....masuk la penjara sekali dengan penjenayah hardcore. Lepas tu habis la jahanam budak-budak jambu tu kena lauk.

Sunday, January 1, 2012

Mencarut dan memaki hamun jadi makanan penyokong politik.

Aku tengok ramai penyokong politik yang memaki hamun, mencaci dan mencarut. Senangnya akidah mereka tergelincir. Kalau umno tu aku faham la sbb kurang agama skit. Tapi pas? Ermm.....dah tahu pasal agama pun macam tu jugak. Patutlah Allah kata golongan paling munafik paling sesat dan paling banyak bergaduh tu adalah ahli kitab. Patutlah Nabi kata dia nampak org miskin yang paling ramai masuk syurga dan bukannya ahli kitab. Korang tengok la posting yang bagi aku amat baik ni. Cuba la baca apa yang derang komenkan tu. Kalau tak jelas, korang boleh klik kat gambar tu dan besarkan gambar tu yer. Ada banyak lagi posting yang mencarut-carut ni, tapi takkan la nak post gambar je dalam blog aku ni, nanti jadi blog photographer plak nanti.

Posting pro-pembangkang.

Posting pro-kerajaan.
Kekadang aku herang la, ada yang kata memperjuangkan Islam tapi sebenarnya tak faham apa yang derang nak perjuangkan. Apa jalan yang baik untuk memperjuangkan Islam. Bila ada orang suruh berdemonstrasi, derang pun berdemo la sunguh-sungguh sampai kena buang ipt. Bila kena buang, dah salahkan orang lain pula. Ini la perangai orang yang diketegorikan sebagai pak turut ni.