NuffNang

Nuffnang

Translate

Saturday, December 31, 2011

Marilah menuju kejayaan.

Kali ni aku nak cerita pasal kejayaan. Kejayaan apa? Mesti lah kejayaan sebagai umat Islam. Tadi aku terbaca satu artikel pasal seorang pemain bola sepak terkenal dunia telah memeluk Islam. Aku tak pasti berita itu sahih atau salah satu dari berita fasiq juga. Tapi kalau betul tu bagus la, kalau tak betul tu....ada masalah la tu maknanya. Dia juga di khabarkan telah membawa sahabat dia, isteri dan rakan-rakan bola dia untuk turut memeluk Islam. Bagus tu, tapi ntah la...sahih ke tidak berita ni.

Jika kita hendak bercerita tentang kejayaan dalam Islam, kita tanya diri kita sekarang ni, apa yang berjayanya? Negara aman (aman ke?) tapi umat Islam tetap berpecah belah. Abang nak bunuh adik, adik nak bunuh abang kerana fahaman politik, isteri dicerai kerana politik, mak tidak mengaku anak kerana politik....banyak lagi la kalau aku nak sebut 'kejayaan' kita pada kali ni. Yang lain sibuk nak berpolitik tapi lupa nak membantu anak-anak muda yang terjebak dalam aktiviti jenayah. Semua nak salahkan satu sama lain. Ada yang sibuk duduk kat masjid dan surau, waktu kerja pun duduk surau dan mengaji sampai lupa pada dunia. Aku tak kata perkara ni salah, bagus la macam tu. Tapi ini ke yang Allah mahukan? Jika ini yang Allah mahukan, apa guna laungan azan yang mengajak kita menuju kejayaan? Allah menyuruh kita menunaikan zakat, tapi macam mana nak tunaikan zakat jika kita tidak bertebaran mencari rezeki? Kalau kita makan gaji, tapi kita asyik duduk di masjid dan surau dan lupa pada kerja kita, apa hukumnya gaji yang kita terima tu nanti? Persoalan ini aku biarkan pada korang yang menjawab atau ada ustaz-ustaz yang layak saja untuk menjawab.

Thursday, December 22, 2011

Ke manakah hala tuju orang Melayu Islam?

Bila aku sebut pasal hak orang Melayu, pasti ramai yang akan kata aku ni rasis atau bersifat perkauman. Pada hal perkara yang aku sebut ni memang ada dalam Perlembagaan Persekutuan. Tetapi perkara ini juga seringkali di bidas dengan kata-kata hak sama rata antara kaum. Pada aku, hak tetap hak dan sama rata tu tetap sama rata. Apa lagi yang tidak adil?

Orang Melayu Islam adalah kaum yang paling baik di dunia. Kenapa aku cakap macam tu dan kenapa aku panggil kita ni sebagai orang 'Melayu Islam'? Sebab sekarang ni dah tak ramai orang melayu yang beragama Islam. Ada yang nama saja Islam tapi tidak mengamalkan hidup secara Islam. Di tambah lagi dengan isu murtad yang semakin teruk di negara kita ni. Jadi aku akan gunakan nama Melayu Islam sebagai ganti kepada Melayu. Soal mengapa aku kata kita ni kaum yang paling baik di dunia? Kerana negara manakah yang kaumnya sanggup menerima pendatang sebagai sebahagian dari diri mereka? Negara manakah yang sanggup memberi pendatang lain duduk, hidup dan berkongsi hasil bumi Allah kepada mereka? Aku rasa takder jawapan lain dah, jawapannya ialah kaum Melayu Islam.

Kaum Melayu Islam adalah satu kaum yang paling mudah memaaf dan melupakan. Kita lupa pada sejarah lalu kita dan lupa siapa diri kita di bumi kita ini. Semua yang kita ada kita kongsi dengan kaum lain. Sedikit demi sedikit semuanya telah kita beri dan akhirnya tiada apa lagi yang tinggal.

Sebenarnya kita sendiri yang memberi peluang kepada kaum lain mengambil kesempatan ke atas kita. Sebab pada pendapat aku, mereka ni dah takde tanah. Nak balik kat negara asal pun takkan sama dengan negara kita. Jadi mereka mengambil keputusan untuk mengambil tanah kita menjadi milik mereka. Ada diantara mereka yang masih tidak merasa selamat selagi mereka tidak menjadikan negara kita ini sebagai milik mereka. Apa yang aku cakap ni bukan semua yer, tapi kebanyakkannya la. Mereka ini sering berhubung rapat diantara persatuan mereka. Hubungan mereka kuat dan sentiasa bantu membantu diantara mereka. Tapi kita?

Bila aku seru kepada penyatuan Melayu Islam, ada pula yang akan melaungkan Islam mesti bersatu. Aku tak kata salah, betul la tu. Tapi kalau nak dikirakan zaman sekarang ni, Kita boleh ke tahu kesetian orang itu terhadap Islam? Pendek kata, Islam ke mereka tu? Sekarang ni dah la senang nak masuk Islam. Mengucap dua kalimah syahadah je dah jadi Islam. Katakan la seorang kaum cina atau india memeluk Islam, kemudian terjadinya pergaduhan diantara kaum di suatu tempat.....siapakah mereka akan tolong? Adakah dia akan menolong kaum dia atau kaum Melayu Islam? Dapatkah kita tahu kesetiaan mereka kepada Islam?

Pada saya, perasaan ragu-ragu itu akan tetap ada. Saya juga akan bertanya, layakkah mereka menerima dan menyimpan rahsia besar Islam itu? Pada masa zaman para rasul dahulu, keimanan mereka di uji sehingga ada yang menghembuskan nafas yang terakhir. Tetapi pada masa sekarang ini, bagaimanakah kesetiaan mereka itu hendak diuji? Bukan saya hendak meragui semua kesetiaan mereka ini, tapi secara jujur saya katakan yang saya sedikit perasaan sedemikian.

Sebab itu saya bependapat, kaum Melayu Islam adalah kaum yang perlu diperkuatkan terlebih dahulu. Penyatuan umat Melayu Islam perlu di dahulukan dan kemudian barulah kaum lain akan taat setia kepada kita. Bukan takut kepada kita tetapi kagum kepada kita kerana kekuatan iman kita. Untuk mendapat penghormatan orang lain bukan dengan cara menakutkan mereka, tetapi dengan cara berusaha untuk mendapatkan penghormatan mereka dengan cara menjadi hebat.

Tetapi jika dilihat dengan keadaan sekarang....apa yang korang lihat? Bagi saya....hancur. Bila kita sudah berpecah dan menjadi kaum minoriti (jika dipecah mengikut parti politik), sudah tentulah kaum lain akan menjadi kuat. Maka tidak heranlah jika ada pemimpin melayu begitu memerlukan undi kaum lain untuk berkuasa. Tidak heran juga jikalau ada hak-hak kita turut terhakis dan menjadi milik mereka. Ini semua disebabkan kerana kesalahan dari diri kita sendiri. Tak payah la nak tunding jadi kat memana pihak, tunding la jari kat diri sendiri dulu. Biar kena dengan batang hidung sendiri tu dulu.

Bila aku kata hak orang Melayu Islam terhakis, mula orang kata semua ni salah UMNO dari sejak merdeka lagi. Bagi aku itu cakap-cakap nakal orang yang baru celik dunia. Tengok dunia dari dalam tempurung, tidak belajar dari sejarah pengalaman  lalu. Belajar melihat melalui lubang dinding dah pandai menegur orang yang sudah lama berjalan dan berkata-kata. Kalau kita tidak mahu belajar dari sejarah, terus terang aku katakan yang orang tu dah langgar ayat Allah. Allah menyuruh kita belajar dari ambil pengajaran dari kaum-kaum terdahulu yang telah pupus. Kalau taknak juga, secara automatik kita dah langgar ayat Allah tersebut. Bila aku cakap macam ni kang orang mempersoalkan aku ni siapa plak kang. Aku ni ustaz ke? Ulama ke? Jawab aku, aku ni adalah manusia yang belajar dan berhijrah dari yang bathil kepada yang hak. Manusia berubah setelah mendapat atau mengetahui kebenaran. Korang faham tak maksud aku? Kalau tak faham, korang faham-fahamkan la. Kalau tak faham jugak, memang korang ni lembap.

So, persoalannya sekarang.....jika kita tetap berpecah, kemana hala tuju orang Melayu Islam ni nanti? Kemana korang nak bawak diri korang tu nanti? Kalau nak kemajuan dan kemakmuran, macam ni yang patut korang buat? Kalau nak sebut pasal Islam, sebut la sampai lebam pun. Tapi kalau negara kita ni dah kena ambil, kat mana korang nak amalkan Islam tu nanti. Tengok la singapura, tenngok la Pulau Pinang dan tengoklah kat Perak. Kalau semua tanah dah kena ambil, kat mana korang nak hidup? Anak-anak korang nanti macam mana? Nak jadi kuli? Masuk kampung balik? Jangan la plak korang sentap plak bila aku sebut pasal kampung dan kuli tu. Tapi korang baca dan fahamkan la dulu penulisan aku ni dulu. Korang fikir la bebaik dulu. Kalau nak tuduh orang lain, lepas tu nak buat benda yang sama, tu bodoh namanya. Kalau orang tu makan taik, takkan korang nak makan taik jugak kan? Patutnya ubah la....buat la benda lain yang lebih baik. Apasal la bengap sangat ni? Takkan itu pun nak kena ajar?

Kalau nak politik pun, pegi la politik benda lain, berbincang la elok-elok. Tapi jangan la gaduh dan simpan dendam. Jangan la berpecah sampai solat pun nak dua imam. Apa-apa hal pun berbincang la, ikut cara Islam. Lepas tu fikir la mana yang lebih baik. Kalau ada ragu-ragu, rujuk la Al-Quran. Ok tak cadangan aku? Jadi fikir la untuk kebaikan dan bukan keburukan. Kalau ada benda tak betul, tegur la elok-elok. Bukan jaja cerita sana dan sini sampai orang pun jadi emosi. So, korang fikir la elok-elok. Gunakan otak pinjam korang tu bebaik. Kalau tak sia-sia je korang jadi manusia.

P/S: Aku suka jadi kanak-kanak sebab tak payah nak risau dan ambil tahu pasal semua ni.

Wednesday, December 21, 2011

HIMPUN.

Aku nak cakap sikit pasal HIMPUN ni. Kenapa la jumud sangat pemikiran umat akhir zaman ni. Bila sebut pasal HIMPUN ni mesti ada yang kaitkan dengan motif politik la, ada yang menyalahkan HIMPUN ni la. Nak ajer aku ketuk kepala sorang-sorang ni. Mula la aku nak guna bahasa pasar je ni. Habis jahanam tatabahasa dalam blog aku. Maaf yer dewaan bahasa, jangan saman saya yer.

Sebenarnya dalam cara untuk memelihara Islam atau menegakkan Islam atau untuk mempertahankan Islam ada banyak cara. Cubalah cara macam mana pun, asalkan tetap dengan suruhan Allah berpandukan Al-Quran semuanya boleh. Saya cukup tak suka bila ada orang kata cara nak tegakkan Islam adalah dengan masuk parti politik (taknak la sebut parti politik mana, nanti ramai orang sentap). Sebenarnya bila dah ada program tu, sokong la, bukan caci, merendahkan atau mengutuk program tu. Inilah mentaliti orang jumud ni. Agaknya dah jadi robot, dah tak boleh menerima pembaharuan, jadilah jumud tegar. Belajar tinggi-tinggi pun ada juga kecacatan akalnya....kesian.

Bukan hak kita untuk menentukan perkara ni tak baik atau tidak. Tapi kalau dah kata pun nama untuk Islam, menyelamatkan akidah, apa lagi? Sokong la, tapi beria-ia sangat berjuang untuk Islam. Bila ada program, bole plak bagi macam-macam alasan. Tolong la jangan jumud sangat (aku tak tahu berapa kali aku guna perkataan jumud ni). Aku heran la kenapa la jumud sangat korang ni. Dah rasa diri tu hebat ke bila cakap pasal politik? Masa depan pun belum tentu lagi cerah untuk korang. Belajar pun belum habis, kerja pun belum tetap lagi. Pada yg dah kerja tu bagus la, tapi ubah la otak korang yang jumud tu dan sokong la program HIMPUN yang khas di wujudkan untuk Islam oleh orang Islam.

Kat bawah ni ada video pasal program HIMPUN yang terbaru di Negeri Perak. HIMPUN! HIMPUN! SELAMATKAN AKIDAH!


Tuesday, December 20, 2011

Sekadar selingan.

Ni video ni aku saja letak dalam blog aku sebab nak kasi orang tengok dan menilai Iqra' sendiri senario manusia zaman sekarang. Jangan emosi, cuba bincangkan secara baik. Kalau ada yang emosi, aku delete je komen-komen tu.

Pilihanraya paling kotor abad ini di Malaysia.

Lama pula rasanya tak menulis. Tapi memang lama pun sebab aku sibuk dengan FB dan Twitter je. Lupa plak yang sebenarnya aku boleh meluahkan perasaan aku kat sini.

Ok, sekarang aku nak komen pasal pilihanraya yang bakal berlaku dalam jangka masa terdekat di negara kita ni. Mesti orang akan persoalkan siapa aku nak kasi komen dan macam-macam lagi benda yang aku akan dipersoalkan. Tapi aku sebagai rakyat dan pemerhati ingin memberikan pendapat dan menggunakan hak aku selagi ianya tidak melanggar hukum Allah dan undang-undang negara.

Monday, October 3, 2011

Islam itu politik? Politik itu Islam?

Artikel dari mStar Online :


Islam Tidak Wajar Dilihat Melalui Lensa Politik - Raja Nazrin 


KUALA LUMPUR: Islam tidak wajar di lihat melalui lensa politik keranalensa politik boleh berubah, titah Raja Muda Perak, Raja Dr Nazrin Shah.

Baginda bertitah, Majlis Agama Islam Negeri (Main) adalah institusi bukan politik dan bertanggungjawab secara langsung kepada Raja-raja sebagai Ketua Agama Negeri.

"Institusi ini hendaklah berstatus bebas sebebasnya dari pengaruh dan campur tangan politik berparti.
"Dan Raja pada setiap masa wajib memastikan takhta kekal di atas politik kepartian," titah baginda pada Kongres Majlis Islam Negeri Seluruh Malaysia di sini, Isnin.

Raja Nazrin bertitah bahawa Main dalam kedudukan secara bijaksana untuk memastikan kelangsungan Islam dan survival umat Islam di negara ini.

"Peranan Majlis bagaimanapun kini semakin kritikal dan masa tidak memihak kepada umat Islam kerana kekayaan ekonomi dan intelek masih belum berpihak kepadanya.

"(Justeru) dalam mendukung tanggungjawab besar terhadap ummah, Main perlu diperkasakan, menajamkan minda dan mencelikkan pandangan untuk berupaya merangka rancangan dan tindakan lebih substantif," titah baginda.

Baginda bertitah, peranan Main hendaklah ditakrifkan secara bijak, disuntik dengan tenaga pemikiran dan pelaksana berwibawa untuk menghasilkan idea bernas dan program dinamik.

"Selagi tindak tanduk Main tidak bercanggah dengan semangat Perlembagaan, negara hendaklah mengiktiraf Main sebagai institusistrategik, berpotensi dan menyempurnakan tanggungjawab fardu kifayah.

"Ia juga berperanan sebagai benteng terakhir dan terpenting untuk menjamin kelangsungan Islam dan survival ummah walau apa pun senario politik yang berlaku dalam negara," titah baginda.

Bertemakan Majlis Agama Islam Pemacu Transformasi Ummah, Kongres Majlis Agama Islam Negeri Seluruh Malaysia berlangsung pada 26 dan 27 September ini di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC),Kuala Lumpur.

Monday, September 26, 2011

HTM - Ulama Empat Mazhab Mewajibkan Khilafah.

Pada umumnya, para ulama empat mazhab tidak pernah berselisih pendapat mengenai kewajiban mengangkat seorang imam/khalifah yang bertanggungjawab melakukan tugas ri’âyah suûn al-ummah (mengatur urusan umat).

Imam al-Qurthubi, seorang ulama besar dari mazhab Maliki, ketika menjelaskan tafsir surah al-Baqarah ayat 30, menyatakan, “Ayat ini merupakan dalil paling asas mengenai kewajiban mengangkat seorang imam/khalifah yang wajib didengar dan ditaati iaitu untuk menyatukan pendapat serta melaksanakan hukum-hukum berkaitan khalifah. Tidak ada perselisihan pendapat tentang kewajiban tersebut di kalangan umat Islam mahupun di kalangan ulama, kecuali apa yang diriwayatkan dari Al-A’sham (Imam al-Qurthubi, Al-Jâmi’ li Ahkâm al-Qur’ân, 1/264-265).

Kehancuran Daulah Islamiyah. - Artikel Pilihan - Bagaimana Khilafah Dihancurkan.

SN Keluaran 17 Jun 2011
 
  alt

BAGAIMANA KHILAFAH DIHANCURKAN
 [SN265] Di saat segelintir umat Islam meraikan kemenangan Parti Keadilan Dan Pembangunan (AKP) di Turki di dalam pilihanraya umum negara itu beberapa hari lepas, kita mesti ingat bahawa Turki, sebagaimana Malaysia, adalah sebuah negara sekular yang mengamalkan undang-undang kufur hasil tinggalan penjajah British. Janganlah hendaknya kita dikaburi dengan kemenangan AKP, sehingga kita melupakan satu peristiwa yang amat memilukan umat Islam yang cintakan penyatuan di seluruh dunia, yang berlaku di Turki lebih kurang 90 tahun yang lalu, yang sekali gus telah melenyapkan Islam dari pemerintahan. Pada hari Isnin tanggal 28 Rajab 1342H (3 Mac 1924), dunia dikejutkan oleh satu berita yang menggemparkan dari Turki bahawa Mustafa Kamal telah secara resmi menghapuskaninstitusi Khilafah. Pada malam itu,Sultan Abdul Majid II, Khalifah terakhir kaum Muslimin, dipaksa untuk mengemas barangannya dan dibekalkan dengan sedikit wang, laludihalau keluar dari Turki dengan kendaraan yang telah disediakan khas.

Artikel Pilihan - Politik Kufur Vs Politik Islam.

SN Keluaran 30 November 2007

                      Logo SNLogo SN

[SN150]
Mutakhir ini banyak perkembangan yang berlaku sama ada di dalam mahupun di luar negeri telah menggugat kedudukan parti pemerintah. Ia juga sekali gus telah membuka mata banyak pihak bahawa ada sesuatu yang ‘tidak kena’ telah berlaku atau sedang berlaku dengan sistem pemerintahan yang ada pada hari ini. Jika dulu rakyat hanya menutup mata dan memendam rasa dengan segala kezaliman dan ketidakadilan parti pemerintah, kini kesedaran rakyat sudah semakin meningkat dan ia telah dimanifestasikan dengan pelbagai cara. Pemerintah pula dilihat semakin tertekan dan terdesak dengan gelombang kesedaran rakyat yang semakin menerpa mereka. Lihat sahaja apa yang berlaku di Pakistan, Myanmar, Indonesia dan tidak terkecuali di negeri orang-orang kafir sekalipun seperti di Amerika sendiri, United Kingdom dan Australia di mana iklim perubahan telah mula melanda. Rakyat sudah semakin nampak dan membenci pemerintah dengan kezaliman, penyelewengan yang mereka lakukan. Di Malaysia contohnya, baru sahaja perhimpunan besar-besaran di adakan pada 10 November lalu, beberapa hari lepas muncul pula perhimpunan yang dianjurkan oleh Hindu Rights Action Force (Hindraf) yang menuntut keadilan kerana mendakwa mereka selama ini telah ditindas oleh parti pemerintah.

Sunday, September 25, 2011

Maklumat yang disebar tanpa di periksa.




Bila kita sebut pasal surat khabar, sudah pasti banyak yang akan diperkatakan. Surat khabar arus perdana seperti Berita Harian, Utusan Malaysia merupakan pilihan kepada kebanyakkan rakyat Malaysia. Surat khabar tabloid seperti Harian Metro, Kosmo merupakan akhbar pilihan kepada yang menggemarkan berita-berita sensasi setempat. Tidak kurang hebat juga sambutan kepada surat khabar alternatif seperti Harakah, berita online Malaysiakini dan Malaysian Insider. Semua surat khabar ini memainkan peranan untuk memberikan informasi yang tepat dan benar. Tetapi adakah ianya benar atau sekadar berita fitnah?

Pada masa kini, begitu sukar untuk kita hendak membezakan mana yang benar dan mana satu berita fitnah. Begitu banyak individu yang berkepentingan menggunakan media cetak ini sebagai senjata untuk kempen politik mereka. Surat khabar arus perdana dengan berita mengenai kerajaan dan surat khabar pembangkang pula dengan berita mereka. Yang sana membuat kenyataan dan yang sini membuat penafian dan begitulah sebaliknya.

Kita sebagai manusia yang berpendidikan dan amat mendahagakan maklumat sering kali terlupa pada berita-berita yang kita jamah sehari-harian. Kita sepatutnya menapis maklumat tersebut agar kita tidak menjadi orang fasik yang menyebarkan berita fitnah kepada orang lain. Allah juga ada berfirman :

Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu. (49:6)

Saya rasa orang biasa juga faham akan maksud firman Allah ini. Tidak perlulah seorang ustaz atau seorang alim agama untuk mentafsirkan ayat Allah ini. Wahyu Allah ini telah memberikan kita cara untuk menangani segala berita yang di bawa oleh orang fasik.

Ada yang mengatakan yang surat khabar arus perdana milik kerajaan inilah yang paling banyak menyebarkan fitnah. Bagi saya, jika ianya fitnah, mengapa tidak di dakwa sahaja mereka di mahkamah? Mengapa tidak di saman sahaja mereka ini? Alasan mereka, surat khabar ini di bawah lindungan kerajaan dan tidak mungkin akan disabitkan di mahkamah. Bagi saya, jika perkara itu tidak benar, saman sahaja di mahkamah dan tidak kira berapa kali pun kalah di mahkamah, lama kelamaan rakyat akan sedar dan muak dengan setiap pembohongan dan fitnah yang dibawa oleh surat khabar tersebut.

Saya juga berpendapat, surat khabar arus perdana inilah yang harus di percayai. Walaupun tidak 100%, tetapi saya tetap yakin kerana setiap petikan dari kata-kata atau berita yang diambil tidak di edit atau di ambil separuh untuk di manipulasikan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. Akhbar pilihan pembangkang pula sudah berulang-kali menyebarkan berita fitnah dan juga berita yang mempunyai tuduhan melulu tanpa di periksa kesahihan maklumat tersebut. Banyak kata-kata atau ucapan dari sesetengah individu di putar-belitkan dan di manipulasi untuk kepentingan sesetengah pihak.

Sebagai contoh, kawan saya yang bekerja sebagai penguatkuasa SPRM pernah membuat siasatan mengenai rasuah semasa pilihanraya di Sarawak berdasarkan laporan berita dari surat khabar Harakah. Setelah diteliti dan disiasat, pihak editor harakah mengaku mereka telah mengedit gambar yang di ambil dari sumber berita lain untuk mensensasikan berita fitnah mereka. Ini baru satu, ada banyak lagi berita fitnah yang mereka sebarkan untuk memuaskan hati sesetengah pihak.

Kesimpulannya ialah, ramai pembaca menyukai akhbar seperti harakah kerana mempunyai banyak hadis dan firman Allah. Tetapi tidak semestinya akhbar seperti ini harus dipercayai setelah ada pihak yang tidak bertanggungjawab telah menyebarkan berita fitnah tersebut. Bagi saya, tiada fakta, tiada bukti, berita itu tipu. Jadi berhati-hatilah dengan berita yang anda baca sebelum anda menjadi orang fasik.

Wednesday, September 14, 2011

Pendapat dari blogger Susor Galor Alam Melayu.

Sejarah - Untuk Dimanipulasi Atau Dipelajari?

1- Sebelum kita melompat tentang Srivijaya, tidak dapat tidak, isu ini perlu juga saya sentuh atas dasar tanggungjawab seorang peminat sejarah. Saya bukanlah seorang pakar sejarah ataupun mempunyai kualifikasi khusus dalam bidang yang melibatkan sejarah, tetapi sebagai seorang peminat sejarah, satu perkara yang paling membuatkan saya bosan, muak dan jelik adalah apabila terdapat segelintir individu-individu yang menggunakan sejarah untuk kepentingan peribadi lebih-lebih lagi kepentingan politik, tidak kira dari pihak yang mana.

Artikel Pilihan - Jika anda terminum racun,jangan sembuhkannya dengan cuka getah.





Jika anda terminum racun,jangan sembuhkannya dengan cuka getah

oleh Srikandi





Apa yang ingin saya sampaikan kepada anda semua ialah,jangan memutarbelitkan sejarah secara merbahaya.Maksud saya ialah mengeksploitasikan sejarah untuk mencapai maksud tertentu sehingga orang lain mengambil kesempatan untuk bersama-sama mengeksploitasikan sejarah kita sampai kita dihalau keluar dari bumi sendiri.

Motif saya yang sebenar ialah,tolong hentikan provokasi terhadap UMNO.Apa yang MESTI dilakukan oleh Pas sebenarnya ialah mengajak UMNO kepada Islam secara kasih sayang.

Tuesday, September 13, 2011

Artikel Pilihan - Jangan masuk mulut buaya sebab nak lari dari mulut harimau.





Jangan masuk mulut buaya sebab nak lari dari mulut harimau

Oleh Srikandi







Saya pasti ketika ini masih panas isu seorang pemimpin sebuah parti politik yang bercakap tentang Tragedi Bukit Kepong.Pemimpin itu,Mat Sabu merangkap Timbalan Presiden Pas mendakwa pengganas Komunis yang menyerang balai polis Bukit Kepong adalah wira sebenar bukannya anggota polis yang mempertahankan balai polis itu.

Sebenarnya anda tidak perlu keliru atau mengelirukan diri sendiri apabila mendengar kenyataan Mat Sabu.Anda hanya perlu kaji perkataan ini,KOMUNIS dan apakah motif perjuangan mereka.

Monday, September 12, 2011

Artikel Pilihan - Himpunan Fatwa 'Nabi Melayu Nik Aziz'

Himpunan Fatwa 'Nabi Melayu Nik Aziz'

1. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

2. "Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.

Saturday, August 20, 2011

Artikel Pilihan - "Sebenarnya,kita semua sedang dicaturkan "

Ini adalah sambungan dari artikel "Jadilah pencatur, bukan di caturkan". Baca dan hayatilah artikel ini. Relakah anda menjadi bodoh setelah diperbodohkan sekian lama? Relakah anda berpecah-belah akibat dari kehendak politik sendiri? Nasihat saya, jangan jadi bodoh dan jumud. Bacalah......







"As for them, they are but plotting a scheme

And I am planning a scheme

Therefore grant a delay to the Unbelievers: Give respite to them (for awhile)

(At-Thaariq, 86:15-17)





Saya telah memberitahu anda semua tentang mereka yang cuba mencaturkan dan siapa yang menjadi buah-buah catur.Saya tidak memberitahu anda jangan sokong PAS atau UMNO,tidak.Saya tidak pernah memberitahu begitu.Saya hanya memberitahu cara yang betul untuk berjuang supaya tidak dicaturkan secara senyap.Caranya mesti betul,jika tidak,anda akan membuat kesilapan demi kesilapan sehingga anda dan tanahair anda akan dijual kepada musuh-musuh anda.

Tidak perlu saya mengatakan sokong PAS atau UMNO,kerana itu adalah perkara yang tidak bermanfaat langsung.Demokrasi sebenarnya adalah racun sebagaimana Sosialisme.Apa kata Sosialisme?Memiliknegarakan kekayaan.Kekayaan negara menjadi milik rakyat,dan segala kapitalisme akan dibunuh.Menarik bukan?Tiada lagi orang kaya sombong yang kumpul harta berbukit-bukit demi perut sendiri dan membiarkan rakyat marhaen miskin terlonta-lonta.Secara teori,kerajaan Sosialisme/Komunisme berhak menguruskan kekayaan negara untuk diagih-agihkan kepada rakyat secara adil dan saksama.Kerajaan dan syarikat swasta mempunyai plan bersama untuk program 'memiliknegarakan kekayaan' tadi.Sungguh bagus bunyinya.Namun secara praktikal,negara yang mengamalkan Sosialisme dan Komunisme lah yang paling huru hara,penuh keganasan dan perlanggaran hak asasi manusia.Adakah Komunisme menjadi ideologi yang anda rasa 'mesra-rakyat' kini?Jika seseorang mengatakan kepada anda "kami akan mengagihkan kekayaan negara sama rata" namun mengacukan AK-47 ke arah anda,adakah anda merasa selamat dan mengikut kata-kata lelaki itu?

Ini adalah UTOPIA.Sebagaimana Sosialisme,demokrasi juga adalah utopia.Tiada sistem yang paling ideal dalam dunia ini selain sistem yang diciptakan oleh Pencipta manusia.Tuhan telah menawarkan sistem yang dicipta-Nya sendiri kepada manusia.Namun manusia tidak mahu.Manusia fikir dia lebih bijak dari Tuhannya sendiri.

Saya tidak mengatakan bahawa PAS salah atau UMNO adalah parti yang perlu anda undi.Atau UMNO adalah parti syaitan manakala PAS adalah parti maksum yang jika anda undi,anda akan dijamin masuk syurga.Tidak,saya tidak mengatakan begitu.Saya cuma memberitahu bahawa PAS dan UMNO perlu bertindak begini dan begitu supaya anda semua boleh berjuang dalam landasan yang betul.Jika anda tidak mahu bersatu,tidak mengapa.Berpecahlah,apa saya peduli jika Malaysia huru hara sekalipun saya boleh 'fly' ke mana-mana bahagian dunia hatta ke dalam 'secret vault' di dalam Vatican Chapel sekalipun ataupun berdiam di dalam 'red zone' di Bohemian Groove.Cuma yang saya fikirkan,ibu-ibu tua di kampung-kampung yang tidak tahu apa-apa,anak-anak kecil yang bermain lumpur di sawah bendang.Jika tanahair mereka itu yang satu-satunya tumpah darah mereka ini menjadi huru hara dan penuh keganasan,apakah yang boleh mereka lakukan?Kerajaan yang dipegang oleh Melayu jatuh ke tangan kerajaan campuran yang mana PAS hanya mendapat sebahagian kecil sahaja,adakah nasib mereka akan terbela?Dalam 5 atau 10 tahun mungkin nasib mereka akan terbela,kemudian anda akan lihat mereka akan menyertai saudara-saudara mereka di Singapura.

Saya boleh katakan PAS itu betul,jika mereka MEMIMPIN dalam Pakatan Rakyat.Mereka mencaturkan halatuju pembangkang dan menjadi jurucakap Islam kepada non-muslim.Mereka memberitahu apa yang boleh atau tidak dalam Islam,menjadi contoh dan asbab hidayat kepada non-muslim.Jika Bersih 2.0 dianjurkan oleh PAS dan isunya ialah tentang memperkasakan Islam dan Hukum Allah,maka saya menggalakkan semua muslim di Malaysia supaya sertai Bersih 2.0 ini.Pedulikan polis-polis yang menjadi hamba demokrasi itu.Lawan tetap lawan.Lawan untuk siapa?Lawan demi Allah Azza Wa Jalla.Yang menciptakan saya dan kamu.

Tetapi jika berhimpun hanya untuk 'membersihkan demokrasi',anda telah membuat satu pekerjaan yang gila.Demokrasi tidak akan pernah bersih selama-lamanya.Demokrasi adalah sistem yang cacat.Demokrasi adalah TONG TAHI.Anda berhimpun untuk membersihkan tong tahi dengan menggunakan air tahi yang baru.INI SALAH.Menuntut untuk satu pilihanraya yang bersih.INI SALAH.Pilihanraya tidak akan selamanya bersih.Pilihanraya adalah satu perkara yang subjektif.Jika Ambiga menjadi pengerusi SPR,beliau akan membuatkan pilihanraya itu mengikut objektif beliau,dan ini dianggap BERSIH hanya oleh beliau!

Pilihanraya mengikut siapa yang mengawalnya.Demokrasi dan pilihanraya tidak akan bersih.Jika anda fikir anda sedang mencatur sesuatu,sebenarnya anda sedang dicaturkan.

Islam adalah agama yang sempurna.Islam mengajarkan sistem politik,ekonomi dan sistem sosial manusia.Islam membahaskan dari perkara sekecil-kecilnya seperti adab masuk tandas sehinggalah bagaimana mengurus sesebuah negara.Gautama Buddha tidak pernah mengajarkan anak muridnya tentang sistem ekonomi seperti simpanan,insuran,pajak gadai dan sebagainya,namun Nabi Muhammad s.a.w memberikan panduan tentang urusan perbankan dan transaksi.Pernah dengar Mudharabah?Ar-Rahnu?Bank Islam?Ini semua ada garis panduannya yang diambil dari hadis-hadis nabi yang kebanyakan dari kita tidak pernah mendengarnya.Anda boleh merujuk kepada panel syariah dalam urusan perbankan Islam.Jesus tidak pernah mengajarkan kepada sahabat-sahabatnya tentang sistem politik,bagaimana menguruskan negara,namun Nabi Muhammad s.a.w telah memberi contoh panduan bagaimana menguruskan sistem politik dan kenegaraan.Undang-undang,kuasa mahkamah,kuasa eksekutif,sekuriti dan sebagaimana semuanya tercantum dalam satu ilmu fekah yang dipanggil Jinayah.Hukum Hudud,Qisas,Takzir dan lain-lain termasuk dalam fekah ini.Adakah kita pernah ambil peduli dengan semua ini?Di sebabkan Jesus tidak pernah mengajar sistem kenegaraan kepada pengikutnya maka penganut Kristian 'terpaksa' menurut sistem ciptaan manusia.Itulah demokrasi.Namun Islam mengajarkan sistemnya sendiri,yang datang terus dari Allah Azza Wa Jalla,namun yang orang Islam amalkan pada hari ini adalah demokrasi,ciptaan manusia yang ketiadaan sistem yang diwahyukan dari Tuhan.

Saya boleh katakan UMNO adalah betul jika mereka memimpin negara mengikut sistem Islam.Namun mereka mengikut sistem sekular.Oleh kerana ibu dan bapa mereka Islam,maka mereka masih mahu menyuburkan Islam.UMNO masih terpenjara dalam sistem penjajah.Mereka cuba menyuburkan Islam di dalam tong tahi.Namun orang-orang seperti Ambiga ada rancangan lain.Tuan kepada Ambiga menghendaki supaya demokrasi Malaysia perlu di'bersih'kan SEPENUHNYA.Dibersihkan dari apa?

DARI AGAMA ISLAM.

Patsies seperti Ambiga tidak tahu kenyataan sebenar.Rotary Club tidak pernah memberitahunya kenyataan sebenar.Mengapa?Kerana Rotary Club juga adalah anjing pencacai yang tidak tahu menahu kenyataan sebenar.Apa kenyataan sebenar itu?

Bahawa sistem Islam diajarkan sebagai taklimat khas dalam silibus next 33rd level Luciferian Illuminatus.

Orang yang mendapat 'initiation' ke peringkat 'over 33rd degree' dalam organisasi Luciferian yang mengawal jenama seperti Freemason,Lion Club atau Rotary adalah mereka yang diwajibkan belajar selok belok agama Islam.Siapa tidak boleh menafikan bahawa Islam adalah musuh nombor satu organisasi Kabbalis dan Luciferiancraft,yang menjadi anutan elit-elit dunia.Jika anda lahir sebagai seorang Islam,anda telahpun memiliki beberapa musuh seperti:syaitan,nafsu, orang kafir,munafik,Nasrani,Yahudi,Majusi,penyembah berhala,orang Islam yang dengki kepada anda dan juga ini,para penyembah syaitan yang kini menguasai hal ehwal dunia planet Bumi.

Mereka adalah orang-orang yang terkaya dalam dunia.Mereka makan di atas pinggan emas dan minum dalam gelas emas.Namun setiap hari mereka takutkan orang Islam mengamalkan sepenuhnya agama mereka.

Bagaimana saya tahu?Adakah saya salah seorang dari mereka?Sudah tentu tidak.Namun saya boleh 'access' ke tempat-tempat mereka melalui 'backdoor'.Tiada yang mustahil bagi Allah.Jika Dia menghendaki maka ia akan terjadi.Jika anda fikir anda sedang mencatur sesuatu,sebenarnya anda sedang dicaturkan.

Orang yang memiliki pengetahuan rahsia akan menyedari perkara sebenar.Saya berada di kalangan elit yang mengawal anjing-anjing,hamba atau patsies seperti Ambiga ini dan saya tahu beberapa perkara.Cukup saya katakan,PKR tidak perlu,PAS perlu banyakkan dakwah kepada orang Islam dan ajak orang-orang seperti Ambiga atau Lim Guan Eng kepada agama Allah.Di akhirat nanti,jika Lim Guan Eng,Karpal Singh atau Ambiga menuding jari kepada anda kerana tidak pernah mengajak kepada Islam,apakah alasan anda di hadapan Allah nanti,padahal anda duduk semeja dengan mereka semasa di dunia?

UMNO PERLU BERTAUBAT DAN BELAJAR AGAMA.

Kita semua tinggal di dalam Bumi yang akan musnah suatu hari nanti.Selepas kita menjadi mayat,adalah satu kehidupan yang kita sendiripun tidak dapat membayangkan bagaimana.Hari ini ramai manusia tidak pentingkan agama dalam kehidupan.Bagi mereka cukup wang maka cukup makan.Bila kita menjadi mayat,apa jua pekerjaan kita yang hebat-hebat di dunia ini tidak berguna sedikit pun.Yang berguna adalah iman kita.Solat kita.Ini adalah 'generator' kepada kebahagiaan kita di akhirat nanti.Agama tidak perlukan anda.ANDA YANG MEMERLUKAN AGAMA.Biarpun tiada seorang pun yang beriman di atas muka bumi ini,ini tidak menurunkan Allah Azza Wa Jalla walaupun satu darjat.Biar semua manusia masuk Islam sekalipun,ini tidak sesekali menaikkan Allah Azza Wa Jalla walaupun satu darjat.Tidak sedikit pun memberi manfaat dan mudarat kepada Allah bahkan Allah lah yang memberi manfaat dan mudarat.


PAS dan UMNO perlu belajar seni perancangan musuh-musuh Islam.Jika anda-anda semua mahu berpecahbelah,silakan.Namun datanglah masjid untuk solat berjemaah bersama-sama.Rapatkan saf anda.Lambat laun Allah Yang Maha Pengasih akan menyatukan hati-hati anda.Anda semua adalah bersaudara.

Ingat,untuk menang di atas papan catur,anda perlu memiliki strategi sendiri.Kami telah tunjukkan beberapa langkah.Namun sampai satu tahap,anda tidak perlu mengikut langkah-langkah ini lagi.Tiada lagi strategi.Sampai satu tahap,anda akan menyedari hakikat sebenar.Hakikat bahawa anda tidak perlu lagi bermain.Jika anda fikir anda sedang mencatur sesuatu,sebenarnya anda sedang dicaturkan.





-Lodgekeeper
313above666

Thursday, August 18, 2011

Artikel HTM. - Untuk UMNO dan PAS.

Premis Maksiat Wajib Ditutup Terus, Bukan Hanya di Bulan Ramadhan PDF Print E-mail
Isnin, 18 Julai 2011 11:08
27
altaltLarangan: PAS dapatkan penjelasan Kedah esok

KUALA LUMPUR, 16 Julai: PAS akan mendapatkan penjelasan dari kerajaan negeri Kedah esok, berhubung keputusan melarang pusat-pusat hiburan beroperasi semasa Ramadhan sebelum memberi sebarang reaksi berhubung perkara itu.

Ketika dihubungi Harakahdaily, Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali berkata wakil kepada menteri besar Kedah akan memberi penjelasan berhubung perkara itu kepada jawatankuasa pusat pada mesyuarat esok. "Ya, esok kita akan mendapatkan penjelasan daripada Kedah. Menteri besar (Datuk Seri Azizan Abdul Razak) tidak dapat hadir, tetapi wakil beliau akan hadir," katanya. Rabu lalu, kerajaan negeri mengumumkan keputusannya menguatkuasakan larangan kepada pusat-pusat hiburan termasuk pusat karaoke dan disko beroperasi sepanjang Ramadan mengikut Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997.

Artikel Pilihan - "Jadilah pencatur,bukan yang dicaturkan"

Ini adalah artikel terbaik pernah saya baca dan ianya adalah satu artikel yang tidak berat sebelah. Tetapi saya tidak pasti sama ada mereka akan sedar atau memuhasabahkan diri mereka setelah membaca artikel ini dan juga sambungannya nanti. Sebab pada saya, berhala mereka yang paling besar sekarang adalah parti politik masing-masing. Mereka sudah menjadi liberal dengan ideologi dan fahaman Islam mengikut kehendak masing-masing dan bukan kerana kemahuan Allah. Perlu diingat, mereka yang sudah tahu atau lebih tahu mengenai Islam adalah lebih hina dari mereka yang tidak tahu. Allah tidak akan memandang mereka ini sedikit pun, malah membandingkan mereka ini dengan keldai dan juga membuat perumpamaan-perumpamaan yang lain. Mari kita baca artikel ini dan nilailah diri kita sendiri.






Jadilah pencatur,bukan yang dicaturkan

Oleh Lodgekeeper





Dalam pesanan ringkas ini,saya ingin membawa semua pembaca supaya berfikir sejenak,dan mengambil tindakan sesuai dengan logik akal.Dalam dunia yang dipenuhi segala propaganda,kita mesti bijak menapis segala maklumat yang ada,bukannya menjadi seperti lembu yang dicucuk hidung.Gunakan akal anda.Bertindak dengan bijak.

Saya menujukan pesanan ini khusus kepada orang Islam di Malaysia atau Muslim Malaysia,khasnya orang Melayu kerana mereka adalah tunjang kepada majoriti umat Islam di Malaysia.Saya mulakan dengan realiti politik di Malaysia.Kebanyakan dari kita tahu bahawa kita mengamalkan demokrasi.Demokrasi secara mudah ialah kerajaan yang dipilih oleh rakyat.Demokrasi menghendaki pemilihan oleh orang ramai,maka untuk tujuan propaganda,muncullah parti-parti politik.Sekumpulan orang yang berkerjasama untuk meraih undi lebih berkesan dari hanya satu individu bekerja untuk meminta simpati orang ramai.Sistem ini menyebabkan timbulnya satu petua penting untuk menjadi juara demokrasi;siapa meraih undi paling banyak,dialah juara.Maka untuk maksud ini,muncullah hukum Machiavelli-matlamat menghalalkan cara.Penganut-penganut demokrasi dihalalkan menggunakan apa jua cara untuk mencapai undi paling maksimum.

Anda boleh memakihamun,menjatuhkan maruah lawan,mengeluarkan video lucah atau lompat parti.Anda boleh merasuah pengundi,menabur janji palsu atau menipu undi pos.Anda juga boleh mencetak beribu-ribu kad pengenalan palsu,memberi kerakyatan kepada warga asing atau membenarkan pengundi mengundi dua kali atau berkali-kali.Anda boleh membuat persempadanan semula,merasuah suruhanjaya pilihanraya atau sekatan media.Banyak cara sebenarnya anda boleh lakukan untuk meraih undi.Ingat peraturan terpenting demokrasi ialah UNDI.uNDI ialah Tuhan demokrasi.Dari rakyat kepada rakyat.Tidak kisah dengan cara apa sekalipun anda mendapatkan undi tetapi anda mesti memiliki undi secukupnya untuk menang.

Dalam sistem demokrasi,dari 9 orang bodoh dan seorang yang bijak,sistem akan mengangkat salah seorang dari orang-orang bodoh itu.Orang yang bijak itu hanya memiliki kebarangkalian 0.00000009% untuk menang.Maksudnya orang bijak itu mustahil untuk menang sehinggalah kesemua orang bodoh tadi mati.

Jadi,adakah kini kita menjadi pencatur atau kita sendiri dicaturkan?

Dalam sistem Islam,secara ringkasnya,kita mempunyai satu majlis pemilihan yang dinamakan Syura.Syura ini terdiri dari kalangan bijak pandai,alim ulama,mereka yang terpilih hasil sokongan orang ramai.Syura bukanlah kerajaan,tetapi mereka bertanggungjawab untuk memilih kerajaan.Jadi nampak di sini,bahawa kebarangkalian untuk mendapat kerajaan yang bodoh amat tipis.Orang bijak yang memilih kerajaan,bukan majoriti.Ini adalah sistem Islam.Ini adalah sistem yang diajar oleh Nabi Muhammad s.a.w.Ketika nabi wafat,para sahabat nabi yang terpilih berbincang untuk memilih pengganti nabi bagi memikul tanggungjawab memimpin umat Islam.Para sahabat tidak mengadakan pilihanraya.Mereka tidak menubuhkan parti.Mereka tidak terjerit-jerit di jalanan.Para sahabat nabi tidak kenal apa itu demonstrasi atau tunjuk perasaan.Mereka tidak hantar memorandum ke pada raja Mekah.Mereka hantar doa hanya kepada Allah Azza Wa Jalla.Mereka bermesyuarat dan melaksanakan solat istikharah.Bukan buang masa terpekik terlolong di jalanan.

Adakah kita menjadi pencatur atau kita dicaturkan?

Dalam situasi di negara kita,kita maklum bahawa sistem politik yang diamalkan ialah demokrasi BUKAN SISTEM ISLAM.Ini hasil penjajahan pemikaran orientalis di seluruh dunia.Bukan sahaja kita yang terkena,malah Thailand sebagai contoh juga mengamalkan demokrasi walaupun majoritinya Buddha.Ini boleh dipertimbangkan kerana Gautama Buddha tidak pernah mengajarkan sistem politik kepada murid-muridnya.Namun Islam telah mengajarkan bagaimana untuk menguruskan pemerintahan.Bagaimana untuk mentadbir sebuah negara.Sistem Syariah di Malaysia berjaya mendaulat bab munakahah,iaitu hal ehwal kekeluargaan Islam.Sistem ekonomi Malaysia semakin maju mendaulatkan bab muamalat,urusan sesama manusia dalam konteks ini,hal ehwal kewangan Islam.Sistem ekonomi Islam baru popular sejak pertengahan 90-an setelah orang ramai nampak keberkesanannya,dan ia adalah pilihan (option) yang terbaik bagi mereka yang ingin lari dari sistem kapitalis yang bertuhankan kadar faedah,bunga atau penindasan ekonomi.Bila orang hendak kahwin,mereka mahukan syariat.Bila mahu berurusan dalam jual beli atau kewangan,mereka mahukan syariat.Namun bila mahu mentadbir negara,mereka buang syariat.Adakah hukum AlQuran boleh diambil dan dibuang sesuka hati.Di dunia,anda boleh terlepas bebas,namun di akhirat anda tidak boleh lari.Cukuplah dengan kenyataan bahawa anda dan saya akan mati suatu hari nanti.Adakah saya dan anda boleh lari dari kematian?Tunku Abdul Rahman,Tun Abdul Razak dan Tun Hussein Onn telah dipanggil pulang oleh Ilahi dan mereka akan ditanya,mengapa tidak jalankan hukum-Nya ketika memegang kuasa nombor satu di Malaysia?Mereka pasti ditanya sebab hukum-Nya tertulis jelas dalam AlQuran.Adalah Allah s.w.t menurunkan hukum Hudud hanya untuk dipermainkan?Adakah hukum Hudud boleh dijual dengan harga 'Negara Kebajikan'?Apa itu 'Negara Kebajikan'?Rasulullah s.a.w pernah atau tidak bercakap tentang Negara Kebajikan?Mengapa begitu bodoh sekali sehingga menggadaikan hukum-Nya di telapak kaki musuh-musuh Islam?

Ingat,jika anda berusaha sepanjang hidup anda untuk menegakkan hukum-Nya namun masih tidak berjaya,anda memiliki alasan di hadapan Allah di akhirat nanti.Namun apabila anda buang hukum-Nya dan menggantikan dengan 'Negara Kebajikan' atau seangkatan dengannya,apakah lagi alasan anda di hadapan Allah?Anda layak diletakkan di kelompok para Sekular dan Komunis yang anda kecam dan makihamun semasa di dunia.

Jadi,adakah kita menjadi pencatur atau kita dicaturkan?

Mari kita lihat apa yang ada di atas papan catur.Kita ada UMNO,PAS dan PKR yang dipimpin oleh Melayu Islam.Kita ada DAP sebagai paksi politik yang dipimpin oleh non-muslim.Selebihnya ialah NGO.NGO ialah badan bukan kerajaan seperti Sister In Islam,Suaram,Perkasa dan lain-lain.Dalam sesetengah keadaan,NGO ini adalah sebenarnya parti dalam parti.Mereka mampu mencatur politik sesebuah parti.Dalam isu terkini,seperti isu Bersih 2.0,kita sebagai orang Islam,khasnya orang Melayu kena berfikir matang dan waras.Pertamanya,siasat latarbelakang SIAPA YANG MENGGERAKKAN IA.Siapa penganjurnya,siapa pendukungnya?Jika anda tahu siapa di belakangnya,anda kaji,apakah pandangan sosio-politiknya,fikrahnya atau halatujunya.Jika anda tahu siapa penggeraknya,tanya diri adakah aku perlu menyokongnya?

Baca apakah motif mereka mengadakan perhimpunan tersebut.Tanya diri,adakah menjadi keperluan untuk aku sertai mereka?Orang Melayu kena bijak,kerana mereka adalah target yang akan dimangsai cukup-cukup dalam Bersih 2.0 nanti.Bagaimana?Anda kena baca tentang PAS yang berjanji akan menggerakkan kira-kira 300000 orang untuk menyertai perhimpunan itu.Siapa mereka?Orang Melayu-Islam.Adakah kita mendengar tentang janji DAP atau Hindraf untuk menggerakkan dengan jumlah yang sama untuk Bersih 2.0?Adakah anda terbaca,DAP akan menggerakkan 300000 orang Cina untuk menyertai Bersih 2.0?TIDAK.Tidak ada janji seperti itu.Maka yang akan terpekik terlolong adalah Melayu-Islam.Yang buat kerja adalah Melayu Islam.Yang memerhati adalah musuh-musuh Melayu-Islam.Yang buang masa di tengah panas adalah kita,yang tolong tengok adalah mereka.Kemudian kita tengok di manakan mereka akan BERKUMPUL.



Mereka akan berkumpul di SOGO,Masjid Kampung Baru dan sekitar Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.Saudara-saudaraku,ini tempat lepak orang Melayu.Lihat,masjid Kampung Baru ada dalam senarai.Mengapa mahu berkumpul di masjid,tidak di gereja atau tokong?Penganjurnya ialah non-muslim yang memusuhi Islam.Mengapa gunakan masjid?INI ADALAH UNTUK MENGUMPULKAN MELAYU-MELAYU BODOH BAGI TUJUAN DIPERGUNAKAN.Mengapa berkumpul di SOGO,bukan di Low Yatt atau Bukit Bintang?Sebab SOGO dan sekitarnya tempat biasa orang Melayu membeli belah dan 'hang out'.Sekali lagi ADALAH UNTUK MENGUMPULKAN MELAYU-MELAYU BODOH BAGI TUJUAN DIPERGUNAKAN.Mengapa di kawasan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur,bukan di depan Berjaya Times Square?Why?Why my brothers?

Jadi,adakah kita menjadi pencatur atau kita dicaturkan?

Cukup.Cukup kita dipergunakan.Jangan ulangi lagi kesilapan yang lalu.Bersih 2.0 didokong oleh non-muslim yang memusuhi kamu orang Melayu dan agama Islam.Hamba rakyatnya ialah ahli-ahli PAS dan orang-orang Melayu PKR.Untuk tidak nampak dipergunakan,beberapa orang Cina dan India (non-muslim) akan turun untuk beri semangat kepada Melayu-Melayu bodoh ini untuk terpekik terlolong di jalanraya.Majoriti akan mengambil sikap tunggu dan lihat.Provokasi dijalankan,hasilnya Pemuda UMNO dan Perkasa bangkit untuk menentang.Namun pendekatan Perkasa bodoh dan tidak matang.Mereka mengambil pendekatan kasar dan tidak berhikmah.Mereka menjadi rasis secara tidak bijak dan terang-terangan.Hasilnya ia tidak disenangi oleh Pemuda UMNO.Mereka berselisih pendapat.Ketika Pemuda UMNO dan Perkasa bercakaran,musuh-musuh Melayu dan Islam terus menjalankan provokasi dan propaganda.Silap haribulan,yang bertempur di jalanan nanti adalah Melayu PAS dan PKR,Melayu UMNO dan Melayu Perkasa.Non-Muslim akan bertepuk tangan dan menonton hiburan percuma ini sambil bergelak ketawa di hadapan tv.

Pas menjadi bingung hanya kerana dibuai mimpi demokrasi.Tunjuk perasaan dan demonstrasi jalanan adalah salah satu instrumen demokrasi sebagai satu cara kempen menentang yang dibenarkan.Pas telah menjadi hamba demokrasi dan terpaksa mengikut tarian demokrasi.Masuk pilihanraya,dia masuk pilihanraya.Berkempen,oklah...dia pun berkempen.Raih undi,dia pun raih undi.Bila kalah,maka demokrasi pun suruh PAS tunjuk perasaan.Pas pun tunjuk perasaan.Pas mencapai satu tahap di mana matlamat perjuangannya ialah MENJATUHKAN UMNO.Tidak kira walaupun matlamat menegakkan Negara Islam dibuang jauh-jauh dengan menggantikannya dengan konsep Negara Kebajikan.Rasulullah s.a.w tidak pula menjalankan Negara Kebajikan untuk mengambil hati Yahudi Bani Quraizah,Qainuqa atau Majusi dan Nasrani di kota Madinah.Mengapa untuk mengambil hati DAP dan sekularis PKR,maka hukum Allah boleh diketepikan?

Siapa yang masuk tong najis,maka dia akan terpalit najisnya.Pas terpaksa menanggung segala kebodohan ini sebab dia bermain dalam demokrasi.Lihat PKR,dia tidak pandai hidup dalam tong najis,maka dialah yang paling hina dilemaskan dalam air tahi.Yang pandai bermain tahi setakat ini adalah UMNO dan DAP.Menariknya DAP memijak kepala PKR dan PAS untuk 'bernafas' di dalam tong najis.Sekarang UMNO yang memiliki tong najis dan dia berhak mengawal tong najis supaya najis-najis tetap hidup segar bugar dalam tong.Penjajah mengajar UMNO supaya jangan bersihkan tong najis.Jadi dia selesa memeluk tong najis.

Saya berpesan kepada saudara-saudara saya supaya fikirkan tentang ini.Kali ini kita buat seperti kaum Cina buat setiap kali ada isu,iaitu TUNGGU DAN LIHAT.Jangan turun ke perhimpunan.Biar Ambiga dan kuncu-kuncunya terpekik terlolong dalam panas.Ingat,biar mereka yang buat kerja,bukan kita.Kita terlalu mulia untuk terpekik terlolong macam anjing di jalanan.Jangan biarkan Ambiga selesa di pejabat memantau kita yang terpekik terlolong,paksa dia turun dan paksa dia terpekik terlolong.Kita diam dan saksikan sahaja dia menjerit.Ahli PAS,buat macam ini.Tolong.Anda kena bijak.Ini bukan pasal UMNO yang anda benci sampai ke mati,INI DEMI ISLAM YANG TERCINTA.

Kita kena membezakan perjuangan menentang UMNO dengan perjuangan menentang musuh-musuh Islam.UMNO adalah saudara kita yang diberi dadah oleh musuh Islam.Kita kasi cantas dahulu musuh Islam.Kemudian kita rawat UMNO,ajak mereka ke masjid,solat berjemaah.Beritahu mereka kebesaran Allah s.w.t.Keluarkan dari hati mereka kebesaran makhluk.Masukkan kebesaran Allah ke dalam hati mereka.Beritahu mereka keindahan Islam.Hikmah melaksanakan perintah Allah.

Cintakan Allah,cintakan nabi.

Ingat,caranya mesti tepat dan betul,untuk menang di atas papan catur.Tidak perlu saya beritahu adakah pesanan saya ini diizinkan untuk disebar atau tidak.Adakah perlu turun ke perhimpunan atau tidak.Jadilah pencatur,bukan yang dicaturkan.





-Pekan Baru,Riau

Monday, August 1, 2011

Siapakah PSM?

     Sebelum saya meneruskan penulisan saya ini, saya ingin mengucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan dan selamat berpuasa. Pada bulan ini, saya berfikir hendak mengurangkan sedikit penulisan saya di dalam internet. Tetapi untuk perkongsian Ilmu, tiada salahnya untuk saya menulis. Hari ini saya akan menulis serba-sedikit mengenai Parti Sosialis Malaysia (PSM). PSM pada masa kini hangat diperkatakan di dalam media-media utama dan media-media alternatif. Ianya berkenaan penahanan 6 anggota PSM mengikut akta Ordinan Darurat.

    PSM dan pembangkang telah berulang-kali memperbodohkan rakyat dan mengatakan penahanan mereka tidak sah. Mereka juga merendah-rendahkan bukti tangkapan mereka iaitu t-shirt yang mempunyai gambar pemimpin komunis adalah bukti yang tidak releven. Rakyat yang bodoh juga mempercayainya bulat-bulat. Rakan-rakan saya juga tidak kurang juga telah terjerat dengan manipulasi mainan mereka.

     Biar saya jelaskan siapakah PSM ini. PSM ini merupakan parti komunis yang bernaung di bawah DAP dan PAP. Mereka ini mempunyai agenda perjuangan yang sama iaitu hendak membawa balik pengkhianat negara iaitu Chin Peng. Mereka juga ingin menghidupkan kembali fahaman komunis yang telah lama berkubur dan kalah semasa era perang dunia ke-2. Walaupun telah kalah, tetapi untuk menghapuskan sesuatu ideologi bukanlah sesuatu yang mudah. Sedangkan agama yahudi pun masih lagi hidup walaupun sudah beribu-ribu tahun telah tekubur.

     Tindakan PSM ini bukan sahaja telah melukakan hati dan perasaan balu, pejuang, anak bekas pejuang yang sama-sama telah berjuang di bukit kepong terutamanya. Paling saya sedih apabila ada anak melayu yang menyokong PSM ini. PSM ini telah menyembunyikan agenda utama perjuangan mereka dengan menggunakan hak-hak kebebasan yang lain. PSM adalah satu pertubuhan yang berulang-kali ingin mendaftarkan diri mereka sebagai parti politik. Tindakan mereka ini sedikit sebanyak telah menampakkan cara untuk menghidupkan kembali komunis dan mengambil-alih tampuk pemerintahan negara kita.

     Hanya mereka yang peka sahaja akan sedar yang perkara ini amat meberbahaya dan membimbangkan. Mereka yang terlalu taksub dengan pembangkang, pemikiran terlalu jumud dan cetek tidak akan sama sekali sedar dan akan mudah diperdayakan. Mereka yang diperdayakan inilah yang menjadi mangsa untuk menjayakan rancangan mereka. Akhirnya, mereka yang bodoh inilah akan di tangkap dan sumbat ke dalam penjara. Dalang di sebalik semua ini pula terlepas dan tidak rugi apa.apa pun.

     Saya begitu sedih melihat anak melayu yang diperbodohkan sebegini. Kerana duit dan pangkat, maruah bangsa pun sanggup di gadaikan. Sudah lupakah semua pada peristiwa 13 Mei? Lupakah semua pada peristiwa berdarah bukit kepong? Mereka memperbodohkan orang melayu dan menghina orang melayu, tapi tidak diambil tindakan apa-apa pun oleh parti pembangkang. Inilah yang terjadi pada masa sekarang. Mereka merendahkan bukti yang digunakan untuk mengkap mereka dengan mengatakan semua barang-barang tersebut ada di jual di seluruh negara. Mana dia!?? Mana ada!?? Jangan cakap ikut sedap mulut sahaja. Kalau ada yang jual pun, semua anjing-anjing PSM dan lembu-lembu pembangkang yang jual.

     Kerajaan sudah mengharamkan segala bentuk barang dan perkataan yang boleh mengaitkan dengan komunis. Di dalam website PSM pun sudah terang-terangan mereka mengaku yang mereka mengagung-agungkan pemimpin komunis dan berani mengatakan sejarah melayu perlu diubah. Jika perlu diubah, saya ingin juga masukkan yang CINA ADALAH PENDATANG!! DATANG DAN DIBAWA UNTUK KERJA SEBAGAI HAMBA ABDI DI TANAH MELAYU!! Mereka mengatakan kerajaan sibuk menjalinkan hubungan dengan negara komunis, masalahnya betul ke nagara itu masih mengamalkan fahaman komunis seperti mereka?

    Pada saya, jika keadaan seperti ini berterusan berlaku. Melayu terus diperkudakan dan teus di perbodohkan, tidak mustahil suatu hari nanti akan terjadi lagi peristiwa berdarah di negara kita. Jika perkara ini berlaku, siapakah yang akan membantu kita? Ingin saya tanya kepada PAS, jika suatu hari nanti terjadi perang antara melayu dan cina, siapakah mereka akan berpihak? Adakah mereka akan membantu melayu? atau adakah mereka akan membantu cina untuk membunuh kaum melayu? Di manakah mereka akan berdiri semasa kejadian itu. Adakah mereka akan menyerang cina seperti peristiwa 13 Mei, dimana Nik Aziz meminta kerajaan pada masa itu di bawah pimpinan Tunku Abdul Rahman menghalau cina-cina ini dan merampas harta mereka.....atau mereka sendiri akan menyembelih anak melayu ini?

     Satu lagi, mereka yang menyokong sosialis ini adalah murtad. Ideologi bermaksud fahaman atau agama. Sama seperti ideologi yahudi atau ideologi anarki, kapitalis dan lain-lain. Jadi, mahukah anda murtad? Saya tidak mahu murtad, sebab itu saya melawan mereka, anda pula bagaimana?

Saturday, July 9, 2011

Demokrasi? Bersih? Nak bersihkan apa lagi?

Membersihkan Pilihanraya Dalam Sistem Yang Rosak PDF Print E-mail
Selasa, 12 Julai 2011 11:52
33
altaltPerhimpunan haram: 1,401 termasuk 13 kanak-kanak ditahan

KUALA LUMPUR 9 Julai – Polis menahan seramai 1,401 orang, 10 daripadanya pemimpin parti politik kerana menyertai perhimpunan haram di ibu negara sehingga pukul 5 petang ini.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata, seramai 1,273 daripada mereka adalah lelaki, 115 wanita, 12 kanak-kanak lelaki dan seorang kanak-kanak perempuan. Sementara itu, seramai lapan daripada mereka termasuk Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih), Datuk S. Ambiga dibebaskan dengan jaminan polis pukul 6.30 petang ini. – Utusan

Sumber: Utusan Online, 09/07/2011
 
Membersihkan Pilihanraya Dalam Sistem Yang Rosak

Perhimpunan Bersih 2.0 akhirnya berjalan jua.  Meskipun amaran serta ugutan telah dikeluarkan oleh pihak polis, di samping provokasi yang dilakukan oleh para pemimpin telah dihebahkan melalui segala jenis media massa arus perdana sebelum ini, namun ia ternyata gagal dalam membatalkan hasrat rakyat untuk terus berhimpun.