NuffNang

Nuffnang

Translate

Monday, November 26, 2012

Persatuan rasis Dongkey Kong Zong patut di 'PERANGI'.

TPM marah pada Dongkey Kong Zong? Baca sini. Patutnya bukan menempelak, marah atau bidas sahaja. Patutnya TPM kena lebih tegas lagi iaitu membubarkan persatuan Dongkey Kong Zong tu. Derang ni tak tahu bersyukur dan tidak tahu menikmati kemakmuran yang ada di Malaysia.

Niat mereka jelas iaitu menjadikan bahasa cina sebagai bahasa utama negara atau dengan lebih tepat lagi menjadikan negara ini milik kaum cina. Tapi mereka silap, negara ini milik bersama secara amnya dan milik orang melayu secara khususnya. Kalau nak negara sendiri, pergi la balik negar China tu. Negara korang dah ada, apa korang nak lagi? Balik la sana. Malaysia ni negara yang aman dan harmoni, tak perlu la nak meminta lebih. Cukup la dengan apa yang ada ni dan sedarlah diri.

Aku harap lepas ni timbul la banyak lagi NGO yang menentang persatuan rasis seperi mereka ni. Hindraf dah senyap sikit dah, tapi tak tau la sebab takder keluar suratkhabar. Sekarang ni Dong Zong pula yang nak menjolok sarang tebuan.

Korang kena ingat, orang melayu ni memang pendiam, pemaaf dan sekarang ni berpecah belah. Tapi kalau cuba diusik kepentingan orang melayu, mereka boleh jadi pemarah, pembengis dan bersatu-padu. Ermm...bersatu? Mungkin ini juga yang kita perlukan kut....Wallahualam...

Saturday, November 24, 2012

DUN Sungai Panjang, Ng Swee Lee pula memperbodohkan diri.

Aku sebenarnya nak tergelak bila baca satu artikel dari sumber berita bangang Malaysiakini pasal isu warga emas kaum cina yang lahir di Malaysia tapi pegang ic merah. (Korang boleh baca kat sini) Kelakar je bila aku baca statement yang kononnya kod ic tengah 71 tu hanya untuk mereka yang berasal dari negara China. Sumber mana la mamat ni dapat. Korang tengok la sendiri kat lama web JPN di sini dan korang nilai sendiri tahap ilmu Ng Swee Lee tu yang suka putar belit dan reka fakta sendiri. Malaysiakini pun dah kena tempias kebodohan beliau dan termasuklah mereka yang membaca dan mempercayai 100% sumber berita Malaysiakini tu.

Kalau kod negara tu untuk orang yang berasal di negara china, macam mana dengan mamat bangla, indon, nepal, vietnam yang ada kod negara 71 tu? Sebelum JPN ada kod negara, kod 71 tu diberikan kepada semua warga asing yang mempunyai status pemastautin tetap di negara kita ni dan banyak sebab lagi (aku dah terangkan dalam post aku sebelum ni, malas nak terangkan lagi). Sekarang JPN dah ada kod negara dan kod negara bagi negara china ialah 74. Kan dah nampak kebodohan Ng Swee Lee tu. Macam mana la korang boleh pilih mamat ni jadi DUN dan ahli majlis daerah. Buat memalukan kawasan je la dia ni.

Pasal gagal ujian Bahasa Melayu tak boleh nak jawab nama bendera tu pada aku memang patut la. Korang dah duduk berapa lama kat Malaysia ni? Takkan tak pernah tengok tv? Ke korang ni dengar radio komunis je? (ada ke? kalau ada KDN kena siasat..heheh) Mustahil la dalam radio or tv negara kita ni takder sebut nama bendera kita. Kalau aku la, aku tanya sejarah negara sebelum dan selepas merdeka je, baru padan muka. Kalau nak jadi rakyat Malaysia, kena la tahu pasal Malaysia. Gagal syarat utama dalam Perlembagaan Persekutuan, gagal la semua. Ada paham ka? Jadi kajilah dulu segala kenyataan sebelum keluar dari mulut ko tu wahai saudara Ng Swee Lee, jangan sampai kena bodoh dengan orang....ko memang tak layak nak jadi DUN. Nasib la tak kena saman dengan JPN. Aku rasa JPN pun malas nak saman sebab buang masa je layan orang picisan macam ko ni...hahaha...buang duit rakyat je....hahahaha....bangang!!

Hishamuddin Rais memperbodohkan dirinya lagi skali.

Ada satu post di dalam FB kawan saya yang memetik kata-kata dari artikel Hishamuddin Rais mengenai nama-nama pelik yang mungkin menjadi senarai pengundi hantu untuk menjamin kemenangan BN pada PRU-13 nanti. Pada mulanya saya malas nak layan post sebegitu sebab ianya merupakan satu artikel bodoh yang dibuat berdasarkan fantasi seseorang yang mabuk kuasa. Tetapi apabila ada seorang lagi kawan saya yang membalas komen yang mempercayai 100% artikel tersebut dan dakyah pembangkang, ianya telah membuatkan saya perlu bersuara dari membiarkan kawan saya tersebut terus hanyut dengan berita fitnah tersebut. (baca disini)

Malang seribu kali malang, hatinya hitam kerana telah terpengaruh dengan ceramah dan dakyah politik jahat pembangkang. Menyebarkan fitnah dan pengikut mesti mempercayainya tanpa was-was adalah merupakan doktrin yang telah diserapkan kedalam minda orang seperti ini. Pada saya, fakta dan bukti merupakan perkara penting yang perlu ada jika hendak membuat satu-satu kenyataan. Berani buat statement berani la tanggung. Bila tak tahu, tanya pada orang yang tahu dan bukannya belagak tahu. Bila belagak tahu, jadilah macam pak pandir yang bodoh sombong.

Hishamuddin rais pun satu, kalau nak buat statement pasal pengundi hantu, ic nombor tengah 71 ke, pasal orang lahir luar negara ke, selidik la dulu. Jangan la memperbodohkan diri sendiri, bila dah tak tahu tu mengaku la tak tahu. Agak2 la sampai 59 ribu orang Malaysia yang lahir luar negara. Klau ko nak memperlekehkan orang lahir luar negara tu, tengok la pemimpin PKR korang tu sendiri. Ic dia nombor tengah apa? Bukan ke nombor 71 gak? 59 ribu orang yang lahir luar negara tu betul ke lahir luar negara? Aku rasa kan, takyah la suruh KP JPN or Pengerusi SPR jawab, bagi aku jawab pun boleh. Biar dia tahu tahap dia kat mana, biar dia tahu langit tu tinggi ke rendah.

Buat pengetahuan pembaca semua, ic tengah 71 bukan je diberikan kepada orang warganegara yang lahir anak di luar negara. Tapi diberikan kepada warga asing yang dah dapat taraf penduduk tetap, anak yang lahir dinegara kita tetapi secara tidak sah dan terpaksa ikut taraf ibu mereka, suami yang kawin dengan pendatang lepas tu tak daftarkan perkahwinan mereka dan anak juga terpaksa ikut taraf mak mereka, anak yang ditinggalkan oleh pendatang semasa melarikan diri dari penguatkuasa dan banyak sebab lagi. Wahai Hishamuddin rais, nampak dah taraf ilmu ko kat mana sekarang ni?

Pasal nama-nama pelik tu pula, kalau berani cek la kat JPN dan SPR. Paparkanlah di media massa mengenai kewujudan nama pelik ini yang dikatakan kononya pengundi hantu. Aku rasa dia pun tak berani nak taruk bukti2 macam tu sebab tu semua adalah tahyul semata-mata dan yang sebenarnya tu semua adalah serkap jarang. So, macam ni lah encik Hishamuddin Rais, apa saja yang MERAPU punya kajian tu ko tengok la betul2 sebab kajian mereka tu memperbodohkan ko je. Ko tanya la dulu kat pihak berwajib. Jangan la prejudis sangat dengan kerajaan sampai satu statement derang pun ko taknak dengar. Sistem semakan On-Line dah ada, semak la...jangan la menyemak, nanti jadi fitnah, ko tanggung la nanti....DAP tu lain la, memang tempat derang kat neraka....tapi ko? ko fikirlah sendiri.....hahahaha..

Wassalam....

MPM sangkal dakwaan Dong Zong

Dong Zong merupakan satu persatuan rasis yang sengaja hendak menimbulkan kekacauan di negara kita. Sepatutnya persatuan seperti Dong Zong yang terang-terangan menyokong pembangkang DAP tidak seharusnya wujud. Persatuan tersebut patut di bubarkan oleh KDN. Jika ditanya pendapat saya, Dong Zong sepatutnya lebih ikhlas dan sedar diri mengenai kedudukan mereka dan juga kesungguhan kerajaan untuk menyatupadukan semua rakyat di negara ini. Kesatuan negara merupakan jantung negara dan tidak sepatutnya di ganggu kelancaran degupan jantung tersebut. Saya risau jika tiada usaha untuk membatalkan kewujudan persatuan tersebut, ianya akan menjadi viral kerana kesatuan di negara kita ini amat mudah untuk hancur jika diambil kira keadaan masa sekarang. Saya menyokong usaha yang dilakukan oleh MPM ketika ini dan saya harap ahli politik tidak hanya mementingkan undi sahaja sehingga menggadaikan usaha murni pihak lain. Baca berita selanjutnya di sini, MPM sangkal dakwaan Dong Zong.