NuffNang

Nuffnang

Translate


Saturday, March 9, 2013

18SG - Video polis yang dibunuh.

Pada petang semalam, saya dikhabarkan ada gambar dan video yang menunjukkan seorang anggota polis yang telah di tawan dan kemudian di seksa sebelum di bunuh. Anggota polis tersebut ada Michael Padil. Tetapi saya tidak dapat mengesahkan sama ada betul atau tidak video tersebut kerana pada ketika itu saya tidak melihat video itu. Kemudian saya telah di hampiri oleh sumber saya dan beliau telah memberikan saya satu salinan rakaman video tersebut.

Apabila saya melihat rakaman tersebut, darah saya tidak semena-mena menyirap. Marah tak terkata apabila melihat rakaman video tersebut. Tetapi saya masih tidak dapat mengesahkan sama ada itu adalah mendiang ASP Michael Padil atau orang lain. Sumber saya mengatakan yang polis menafikan rakaman itu adalah anggota PDRM kerana ingin mengawal keadaan agar tidak menjadi tegang. Adakah ini benar? Jika benar, saya tidak rasa ianya patut dirahsiakan kepada umum. Jika tidak pun, berilah maklumat sekadar laporan bertulis. Ceritakan yang sebenarnya seperti yang telah dijanjikan oleh PM, Menteri Dalam Negeri dan Menteri Pertahanan.

Pada ketika saya menulis ini artikel ini, hati saya amat berbelah bagi sama ada hendak menyebarkan rakaman ini atau tidak. Luluh hati saya apabila melihat rakaman itu berkali-kali. Jika ini yang saya rasa, apakah nanti perasaan keluarga mangsa jika melihat rakaman ini? Niat saya bukanlah untuk memburukkan sesiapa, tetapi saya rasa ianya patut di beritakan kepada awam. Biar mereka tahu siapa pengganas sulu tersebut. Biar orang awam berhati-hati dan berjaga-jaga dengan keadaan di Sabah. Saya juga tidak mempunyai niat untuk menimbulkan kekecohan atau chaos di negara kita amnya dan di Sabah khususnya. Tetapi untuk menimbulkan semangat patriotik kepada umum untuk memberi kesedaran betapa pentingnya tanah air kita ini, untuk memberi kesedaran betapa perlunya setiap seorang dari kita memainkan peranan untuk menjaga keamanan negara. Kita tidak mahukan ini!! Kita mahukan negara kita selamat!! Kami sayang negara kami!! Kami tidak mahu negara kami hancur!! Itu niat saya yang sebenar.


Pada ketika ini sudah 71 orang yang telah di tahan oleh PDRM kerana disyaki adalah pengganas sulu tersebut atau barua yang membantu pengganas sulu. Jika mereka ini adalah barua yang membantu pengganas sulu tersebut, maka betullah jangkaan saya di dalam artikel saya yang lepas mengenai 200 ribu pelarian sulu di Sabah dan lagi 600 ribu lagi pendatang sulu di Sabah yang kesetiaan mereka patut diragui (baca sini). Pemberian taraf penduduk tetap dan taraf warganegara kepada mereka ini patut di kaji balik atau dihentikan terus! Walaupun mereka ini dipisahkan oleh sejarah, tetapi sejarah tidak didik di dalam diri mereka ini. Saya tidak mengatakan semua keturunan sulu di Sabah itu jahat, tetapi ada segelintir dari mereka ini yang jahat dan mereka ini tidak mustahil boleh memberikan pengaruh buruk kepada masyarakat sulu yang lain. Ada yang menyebarkan risalah, ada yang mengugut hendak membunuh mereka jika tidak taat kepada ketua pengganas sultan sulu dan ada juga yang di asuh sejak kecil dan ditanam dengan ideologi taat kepada pengganas sultan sulu tersebut. Semua ini perlu diambil kira dan perlu dilihat dari setiap sudut.

Dahulu negara pernah di gemparkan dengan peristiwa sauk dan juga peristiwa al-maunah. Tidakkah kita mengambil pengajaran dari peristiwa tersebut? Negara kita sentiasa dicemburui oleh pihak luar dan mereka sentiasa menunggu peluang seperti ini. Sekarang, mereka sudah 'orang dalam' di negara kita yang dapat membantu pihak luar ini mengambil kesempatan terhadap negara kita. Orang seperti Anwar Ibrahim dan DAP tidak sepatutnya dibiarkan bersuara, malah tidak sepatutnya dibiarkan hidup di negara kita ini. Tindakan mereka yang sentiasa meminta bantuan pihak luar untuk menjatuhkan kerajaan. Mereka ini sepatutnya diusir dari negara kita yang tercinta ini.

Di dalam facebook dan di dalam blog, terdapat juga penduduk sabah sulu yang terang-terangan menyokong pengganas sulu tersebut. Saya yakin mereka ini akan diburu oleh pihak PDRM. Ada juga khabar angin yang mengatakan seorang anggota polis berketurunan sulu juga sedang ditahan oleh polis kerana disyaki memberi jalan kepada pengganas sulu untuk memasuki Sabah. Jika ini benar, maka sudah terang lagi bersuluh yang mereka yang berketurunan sulu ini perlu di awasi dan di pantau.


BARUA SULU.
Sebelum anda melihat rakaman video tersebut, ingin saya memberi amaran yang rakaman video ini amatlah tidak sesuai untuk tontonan umum. Jika anda lemah semangat, jangan tonton video ini! Jika anda kuat semangat, sila e-mailkan kepada saya di bob.charming@gmail.com untuk meminta rakaman video ini. Tonton dengan sikap tanggungjawab anda sendiri. Saya tidak akan bertanggungjawab terhadap apa yang akan berlaku selepas itu. Saya mengambil keputusan tidak akan meletakkan video tersebut disini atas sebab keselamatan anda sendiri.

Suka saya ingatkan kepada pembaca semua, sentiasalah berdoa dan sentiasalah yakin terhadap anggota PDRM kita. Jangan mengalah dan jangan terima apa juga tawaran yang ditawarkan oleh Sultan Sulu tiruan tersebut. Bunuh mereka semua dan jangan biarkan mereka tinggalkan bumi betuah kita ini. Cari mereka dan jangan biarkan mereka lari dari tanah air kita. Jika boleh, jangan biarkan mereka mati, seksa mereka sehingga mereka merayu untuk dibunuh. Hutang darah dibalas darah! Allahuakbar!! 

ANGGOTA PDRM SEDANG BERKAWAL.


DUA ANGGOTA PDRM SEDANG MENGAWAL KESELAMATAN KAWASAN.


No comments:

Post a Comment

Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, sekadar nama samaran pun dah cukup agar orang lain senang menyebut nama anda. Terlalu banyak anynomous (tanpa nama) menyukarkan perbincangan. Sila jaga tatasusila anda semasa memberikan komen. Pihak kami juga tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga kerosakan yang berlaku terhadap penggunaan maklumat di dalam blog ini.