NuffNang

Nuffnang

Translate

Monday, June 30, 2014

Mengapa KDN masih berdiam diri isu SYIAH Mat Sabu?

KDN dedah 10 bukti kaitkan Mat Sabu dengan Syiah

PUTRAJAYA: Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri,  Datuk Abdul Rahim Mohamad Radzi mengesahkan “orang nombor dua PAS” yang didedahkan oleh Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi sebagai pengikut fahaman Syiah adalah Timbalan Presiden parti Islam itu, Mohamad Sabu. Seterusnya....


Read more at: http://www.astroawani.com/news/show/kdn-dedah-10-bukti-kaitkan-mat-sabu-dengan-syiah-26874?cp
_________________________________________________________________________________
  

KDN: 20 Pengakuan saksi direkodkan jadi bukti 'gred A' Mat Sabu Syiah.  Seterusnya....

__________________________________________________________________

 Sebenarnya ada banyak lagi artikel berkaitan dengan isu Syiah Mat Sabu ni. Saja malas nak letak banyak-banyak sebab aku percaya korang sendiri boleh google. Aku cuma nak letakkan dua topik ni sebab cerita kat dalam tu nampak berdegar-degar sangat. Sesiapa yang baca mesti nak tahu apa kisah dan tindakan selanjutnya yang akan dibuat. Tetapi bak kata Tun M, melayu mudah lupa. Isu Syiah Mat Sabu ni hanyalah sekadar retorik politik sahaja. Orang pun dah mula lupa dan ada yang tak ingat pasal isu Syiah Mat Sabu ni. Betul tak?

Aku pun sebenarnya tak tahu apa dah jadi dengan isu ni. Apa khabar la plak dengan seorang PSU dari KDN ni, Zamihan Mat Zain. Dah kena tukar ke lepas naik pangkat ni, ataupun masih ada lagi di sana. Biasa la, PTD ni kan selalu kena tukar bila sampai tempoh matang. Kalau tak kena tukar, bagus la....selesaikan la isu yang dibangkitkan ni dulu. Kalau dah kena tukar, apa boleh buat...redha je la....Tapi takkan la takde pegawai lain yang ambil alih kerja dia? Takkan isu ni senyap macam tu je? Nak jadi macam isu Red Bean Army tu ke? Punya la beria-ia bentangkan kat parlimen, masuk surat khabar, canang sana-sini, tapi apa jadi? Dah jadi bisu....apa pun takde.

Mak Bapak aku pernah berpesan...kalau nak buat kerja tu, biarlah sampai selesai. Jangan separuh jalan, nanti jadi kawan syaitan. So, aku nak pesan kat KDN ni, jangan la buat kerja separuh jalan. Buat la sampai habis, kalau tak nanti jadi la korang geng syaitan....syaitan mana? Korang fikirlah sendiri. Sebab isu syiah ni jangan buat main-main. Lihatlah sendiri, dah berapa negara dah mereka hancurkan? Sampaikan ada dikalangan kita sendiri pun tertipu dengan mainan mereka di Iraq dan syria. Dah la orang kita ni fikirannya rata-ratanya jumud. Bila dah kena brain wash tu, susah la nanti nak disedarkan.

Kalau nak tangkap tu, tangkap terus, jangan tangguh-tangguh. Sebab pengikut syiah ni makin lama makin ramai. Mereka ni bila berkuasa, habis semua golongan sunni dibunuhnya. Mereka ni dah ramai sangat di negara kita. Dulu KDN kata isu ni serius sangat dan bila kita baca suratkhabar pun rasa macam nak kiamat dah kita ni. Tetapi sekarang ni takder dengar berita apa pun....satu tangkap pun takder. Pada hal dah banyak persatuan syiah, video dan gambar dah tersebar di internet. Orang-orang kat KDN ni tak tahu nak tengok internet ke? tak tahu nak cari maklumat? Ataupun bukti yang ada tu tak boleh digunakan kat mahkamah? Ataupun peguam negara tak ambil hirau pasal isu syiah ni? Pada aku la, kalau ada satu masalah, dan bila kita cuba selesaikan tetapi tak selesai juga kerana sangkut di peringkat atasan, maknanya orang atasan juga ada yang terlibat. Itu pada aku la...tapi aku malas la nak tuduh-tuduh pada bulan puasa ni.

Bagi aku, kalau betul benda tu ada, tangkaplah...kalau takder dan tak betul, buatlah permohonan maaf. Sebab korang sebenarnya bukan saja dah malukan kerajaan, tapi korang dah tunjukkan yang KDN tu takder taring. Korang hanya berani dengan ikan bilis jer. Tapi isu syiah ni adalah isu besar, aku taknak nanti suatu hari nanti bila polis nak tangkap golongan syiah ni, polis pun tak berfungsi. Sebab apa? Sebabnya dalam polis pun dah penuh dengan syiah. Bila nak panggil askar, askar pun tak berfungsi. Sebabnya dalam askar pun dah penuh syiah. Nak mengadu kat menteri-menteri pun tak boleh sebab menteri-menteri pun dah jadi syiah. Lepas tu jadilah negara kita ini seperti Iran....jadilah Malaysia ini negara syiah.

Mungkin apa yang aku cakap ni macam mengarut, tak masuk akal, cerita dongeng. Tapi korang jangan lupa, di Iran, Syiria, Iraq, apa yang terjadi bermula hanya dengan gerakan syiah yang kecil dan menyusup masuk ke dalam sistem negara. Apabila sudah ramai dan kuat, masa itulah mereka keluar dan menjajah negara dengan begitu mudah sekali. Apa yang bakal terjadi nanti sebenarnya sudah pun terjadi dahulu. Bagaimana Kota Melaka di tawan dan bagaimana Empayar Troy hancur disebabkan kerana penyusupan secara senyap dan teratur.

Ini adalah realiti, kita sebenarnya sudah boleh berfikir sendiri. Negara kita ini lemah didalam soal keselamatan dan lambat mengambil tindakan. Pada kita, Malaysia adalah negara paling selamat dan mana mungkin akan menjadi seperti negara-negara luar tersebut. Sikap sambil lewa dan ambil mudah akan menyebabkan kita semua terjerumus ke dalam bahaya. Dah banyak sangat kejadian buruk yang terjadi dinegara kita. Macam biasalah, dah jadi baru nak tahu...kalau tak, tak tahu pun.

Pesan saya pada KDN, buatlah kerja sampai habis. Jangan berhenti separuh jalan. Kalau pegawai tu kena tukar, panggil balik dan suruh dia selesaikan. Jaga airmuka anda sebagai kementerian yang meneraju keselamatan negara. Janganlah nanti di panggil sebagai kementerian pondan. Cakap berdegar-degar, tapi apa pun takde. Jangan sampai rakyat hilang hormat dan kepercayaan kepada kementerian yang menjaga keselamatan ini.

Sunday, June 22, 2014

Jatuhkan kerajaan BN!! Pedulikan semuanya!!

Bila orang membaca topik post aku kali ni mesti orang akan ingat aku cuba menghasut orang ramai untuk menggulingkan kerajaan kan? Nanti dulu....sabar....baca dulu sampai habis. Jangan cepat sangat nak menghukum. Nanti aku panggil korang bodoh, sampai ke anak cucu korang kena sumpah jadi bodoh dengan aku pula kang. Marah pulak korang dengan aku ni nanti.

Topik ni aku pilih sebab ini adalah kata-kata dari penyokong tegar PR yang aku jumpa dan berdialog pada 2 minggu yang  lepas. Susah juga nak jumpa orang PR yang baik dengan kita dan berani nak jumpa kita untuk berdialog, lebih-lebih lagi orang dari parti PAS. Aku taknak la cakap orang yang aku jumpa ni dari parti mana, sebab dia cakap ni bagi pihak diri sendiri dan bukannya untuk parti.

Sebenarnya bukan dia seorang sahaja yang aku tanya dan perhatikan tapi ramai lagi. Yang membezakan antara mereka ni adalah, mamat ni je yang aku jumpa face-to-face, yang lain semua penakut. Dah depan mata pun masih diam membisu. Bila aku mulakan, dikatanya aku ni yang taksub. Cek balik apa maksud taksub ko tu. Dalam blog aku ni, aku tak pilih bulu kalau aku nak maki. Siapa yang salah, aku tetap akan sembur tak kiralah dia tu dari BN or PR. Tak puas hati? Mari jumpa.

Ok, cukup pasal mereka yang penakut tu. Kita teruskan dengan mamat yang berani dan ada telor ni. Dia ni sebenarnya kawan lama aku. Aku saja la ajak minum dan terangkan sebab mengapa aku ajak dia jumpa. Pada mulanya dia tak setuju sebab dia kata tok guru dia larang berjumpa dengan orang 'luar' untuk tujuan berdialog. Tapi selepas aku pujuk dan atas dasar kawan lama, dia pun setujulah nak jumpa. Masa berjumpa tu, aku tanyakan dia, kenapa tok guru dia larang untuk dia jumpa orang luar untuk tujuan berdebat. Dia kata, kononnya orang luar ni tak faham mereka. Kalau tak faham, silalah fahamkan kami, betul tak?

Persoalan yang bermain didalam benak aku sekarang ialah, mengapa bersungguh-sungguh benar PR ni nak jatuhkan BN? Sampai yang dulu halal untuk BN, sekarang dah jadi halal untuk mereka. Pemimpin PAS pun dah macam ulama buta dan pekak sebab membiarkan Institusi agama Islam di Selangor berjuang sendirian menegakkan Islam. Hal si dyana tolak hudud pun di tolak ketepi, dia tak pakai tudung pun jadi halal, nak buat hudud kat kelantan pun di tangguhkan. Kalau PKR tu jangan sebutlah, liberal sangat sampai dah tak tahu mana satu mereka ni. Apa citer ni?

Nak tahu apa jawapan dia? Mamat ni kata, tak kiralah apa saja keburukan yang ditaburkan dan ditelanjangkan pada mereka, mereka telah di ajar supaya tidak mempercayai apa saja yang telah di beritakan kepada mereka. Meskipun berita itu benar sekalipun, mereka tidak peduli asalkan BN jatuh dan dikuburkan sekaligus. Mereka akan buat apa saja asalkan dapat jatuhkan BN, walaupun benda tu berdosa dan haram. Persoalan halal dan haram itu akan diselesaikan selepas mereka memerintah nanti. Mereka ada PAS yang akan menguatkuasakan undang-undang Islam. Mereka ada PKR dan DAP untuk menjaga yang bukan Islam pada ketika itu nanti.

Mereka sudah tidak kisah walaupun pemimpin mereka seorang penjenayah, peliwat, perampas isteri orang, penzina, liberal, syiah, wahabi dan apa saja sekali pun, asalkan dapat jatuhkan BN. Nampak tak tuan-tuan dan puan-puan sekalian. Begitu berazam sekali mereka untuk menjatuhkan BN. Begitu bersungguh-sungguh sekali mereka hendak menjatuhkan BN sehingga mengetepikan apa yang halal dan haram.

Bila saya tanya lagi mengapa, mamat tu kata, lihatlah kat dalam sektor awam...kakitangan kerajaanlah yang paling ramai yang jadi pembangkang. Sebab apa? Sebab mereka inilah yang tahu apa yang terjadi di dalam kerajaan. Kawan-kawan ambil rasuah, bos ambil rasuah, salah guna kuasa, duit berjuta-juta hilang tapi senyap macam tu je, pemberian tender yang tidak telus, pelaksanaan dasar yang tidak diberi penerangan secukupnya dan macam-macam lagi. Ini memang aku akuilah, sebab dulu masa aku ada ramai kawan-kawan yang buat business melibatkan kerajaan. Mereka kata, kalau tak bagi, tak dapatlah projek, tak luluslah permit, tak lepaslah tender, dan macam-macam lagi penyelewengan.

Bila mamat ni dah puas bercakap, aku dah mendengar, aku pula suruh dia dengar dan biar aku yang bercakap. Bila aku suruh dia lihat negara jiran kita dan lihat sejarah mereka, mamat ni kata tidak ada kena mengena dengan negara tersebut. Bila aku suruh lihat orang melayu kat negara jiran kita, dia kata macam tu juga. Bagi aku dia  ni taknak berpandangan jauh sikit, dia taknak belajar dari pengajaran orang yang dah lepas. Bila aku cakap macam tu, apasalahnya kalau cina jadi PM pun? Kenapa takut pada perubahan? Apa punya soalan la mamat ni. Sama jugaklah ada sorang minah ni cakap macam tu kat aku. Maybe dia dah termakan budi kut sebab kerja kat syarikat cina. Cina tidak akan jaga kau kalau kau takder kepentingan untuk dia. Cina akan menjaga seorang melayu yang akan menjadi pelindung mereka daripada beribu orang melayu lain. Mereka juga tahu yang orang melayu ni senang terhutang budi. Belanja makan, kasi wang, jaga famili, semua setel...lu jadi lembu gua. Itu adalah cara orang cina menambat hidung orang melayu.

Aku bukan takutkan perubahan, tapi kalau perubahan menjadi seperti negara jiran kita, aku tak mahu. Kalau sebab nak hancurkan BN kerana semata-mata nak harga barang semua murah, aku tak setuju. Sebab impaknya besar sangat dan terlalu berat untuk ditanggung kemudian hari nanti. Aku paling heran sebab kenapa orang yang gaji besar, tapi sentiasa tak cukup. Nasihat saya, cek balik korang punya solat dan amalan. Ada la tu yang korang buat tak betul sampai rezeki korang tu tak cukup. Mungkin korang ni munafik sebab konon perjuangkan keadilan dan ketelusan, tapi korang sebenarnya tak buat pun benda tu. Sebab tu Allah balas dengan menarik balik rezeki korang. Member aku yang kerja pembantu am pejabat dan isteri dia pun sama juga pembantu am, cukup je gaji dia sekeluarga dengan anak 3 orang. Member aku sorang lagi, kerja 7 eleven dan isteri tak bekerja menjaga anak seorang, cukup je gaji dia. Cek balik amalan korang, mesti ada salah kat mana-mana ni.

Memang aku akui, pemimpin kita ni ada yang tak berapa betul. Ada yang suka ambil duit, ada yang gunakan orang untuk fund kempen politik dia. Ada yang makan komisen juta-juta. Aku tahu.....dan aku rasa ramai pegawai kerajaan juga tahu. Kalau bos boleh buat macam tu, apatah lagi anak buah dia sendiri, kan? Tapi di sebelah PR, semuanya telus ke? Sampai ada yang dibunuh sebab semata-mata hendak menyembunyikan kes penyelewengan mereka. Itu telus ke tu? Statistik SPRM mengatakan, peratusan antara BN dan PR yang ditangkap atau disiasat kerana mengambil rasuah adalah sama!! Maknanya, baik BN mahupun PR, kedua-duanya sama je teruk.

Sekarang aku biarkan persoalan ini untuk korang fikirkan sendiri. Tahukah anda semua mengenai sejarah negara Singapura? Macam mana pemimpin melayu dijanjikan kuasa untuk satu tempoh dan kemudian di ambil-alih oleh orang cina dan mereka masih berkuasa sehingga sekarang, tahu tak? Macam mana perdana menteri melayu atau boneka melayu yang terakhir hidup dalam buangan? Sultan melayu di singapura hidup dalam buangan? Jenazah orang Islam tidak boleh ditanam kerana pembaziran tanah dan hendaklah dibakar, tahu tak? Adakah kamu semua mahukan Malaysia menjadi seperti singapura? Mahukah kamu berkongsi hak kamu sebagai tuan rumah dengan golongan pendatang ni? Tidak dinafikan tanah ini adalah milik Alllah, tapi adakah Allah berikan tanah ini untuk orang bukan Islam? Siapakah Allah mahukan sebagai Khalifah? Adakah orang Islam atau orang cina?

Tukar pemimpin, bukan tukar parti. Itulah saranan saya yang terbaik setakat ini. Buang pemimpin yang kotor, laporkan pada SPRM jika takut laporkan kepada pihak berkuasa lain segala penyelewengan mereka. Pemimpin yang harus di ubah, kerana mereka inilah yang membawa parasit jahat kedalam parti. Bantu mereka yang cintakan agama dan negara untuk naik memimpin dan bukan bantu mereka yang berikan kamu duit untuk diam. Tukarkan pemimpin dan bukan tukar parti!