NuffNang

Nuffnang

Translate

Sunday, December 28, 2008

Kesan Kejatuhan Empayar Turki Uthmaniyah.













1. Lihatlah sendiri apa yang terjadi setelah kejatuhan Empayar Turki Uthmaniyah.

2. Lihatlah sendiri kesan yang berlaku keatas negara Islam yang lain.

3. Kemana hala tuju umat Islam sekarang?

4. Adakah kita rasa kita akan selamat pada masa sekarang?

5. Adakah dengan berdoa di masjid atau di rumah, umat Islam akan maju dan tidak akan dipijak?

6. Adakah dengan menderma Rm1, kita dapat menyelamatkan nyawa mereka ini semua? Adakah nyawa saudara Islam kita ini berharga Rm1?

Sabda Rasulullah S.A.W :-

"Kehancuran Kaabah itu adalah lebih kecil di sisi Allah berbanding pembunuhan seorang Muslim."

Apakah batu-batuan lebih mulia bagi kalian berbanding darah kaum Muslimin? Islam apakah yang kita semua anuti ini? Al-Quran apa yang kita Imani ini? Fikirkanlah baik-baik.

Wassalam.

Tuesday, December 9, 2008

Islam Layu....

Assalamualaikum warahmatullah,

Dari tajuk di atas korang dah boleh agak apa yang ada terkandung dalam posting ini. aku dah taknak jaga hati dan perasaan orang dah....bagi aku, orang melayu yang tak berapa nak Islam ni dah terlalu lemah dan terlalu BODOH!! korang nak terasa? nak marah? pi mampus la.... aku tak heran pun....cermin diri sendiri tu sebelum nak marah....tanya diri tu, apa yg korang dah lakukan untuk agama Islam ni? setakat derma rm1, tapi masih bermaksiat dan melakukan dosa, jgn harap la nak dapat pahala or syurga.

Korang dah tengok tak kat youtube berkenaan kesan kejatuhan empayar turki uthmaniyah tu? tajuk dia korang search "Kesan Kejatuhan Empayar Uthmaniyah", ada 4 siri....korang tengok la sendiri.

kalau tak tgk lagi, sila pi tgk.

kalau dah tengok, apa yg korang rasa?

ini pendapat aku : -

1. rakyat di malaysia takkan terlepas dari kejadian seperti itu.
2. semua yang terjadi di dunia luar, pasti akan terjadi disini.

Apa yang kita sebagai umat islam lakukan? setakat post thread dalam forum je ke? setakat duduk sembang kedai kopi ke? Alasan tak mampu berbuat apa2 tu bodoh....alasan bagi orang yang lemah.

Bagi yang pegi disko dan bersuka ria tanpa melampaui batas tu, aku cop korang ni babi, sebab binatang yang suka melampaui batas tu adalah babi.....jadi korang ni babi ke? islam apa tu? takyah la nak ngaku islam kalau sedara sesama islam tu pun korang taknak bantu. tgk dalam forum ni sudah la, ada orang yang berani provok pasal Nabi junjungan kita... apa korang buat? delete nick dan delete post dia....pastuh ada la plak minah ni kata, takyah layan mereka ni.....apa semua ni? korang ni bodoh ke? tak faham2 lagi ke? bila aku ajak jumpa, nak bersatu, korang takut....pengecut!! kalau aku ni superhero, aku tak ajak korang semua ni bersatu.....sorang2 takkan jadi, jadi aku seru semua pembaca yang masih lagi sayang dengan agama kita ini dan masih lagi beragama Islam ni bersatu.... masuk blog aku dan disitu aku ada letak no hp aku.......kalau tak, pm aku sesiapa yg nak no hp aku agar kita boleh berjumpa dan merencanakan sesuatu. aku ada cara yang korang sendiri takkan tahu dan aku jamin tak sorang pun tahu cara aku ini untuk menjadi kuat dan menaikkan kembali agama Islam ini.

kalau korang berani la, kalau tak berani....pi mampus....takat cakap besar dalam forum ni, pastuh belagak pandai, copy paste hadis je, baik tak payah....buang masa jer.....umat islam takkan kuat kalau setakat memekak dalam forum ni jer. korang jgn igt kita di malaysia ni dah selamat..... mahathir dan declare negara ni negara islam....korang igt takkan jadi ke? skrg ni pun dah banyak kerosakkan dah terjadi.... satu je pesan aku, Allah takkan pandang manusia ni beragama sedikit pun jika kita tidak menolong agamaNya.....jadi korang fikir la, korang ni agama apa? Skali lagi, aku cabar sesiapa yang Islam dan masih sayangkan agama dan negara kita ni.....mari jumpa bersama dan kita bersatu-padu untuk menyelamatkan dunia Islam dengan cara yang aku tahu ini. berani? mari sini....tak berani? takyah susah2 nak jumpa aku....pi balik rumah, bermesra la dengan keluarga korang, yang ada isteri or suami tu, pegi la bercumbuan sepuas-puasnya. tapi yakinilah, Allah tidak akan pandang korang ni beragama sedikit pun jika korang tidak menegakkan agama Allah ini.

Wassalam...

Tuesday, December 2, 2008

Karaoke Hujung Minggu

Assalamualaikum Warahmatullah.

Korang baca petikan ini dari forum saya. Agaknya derang ni bodoh sebab tak tahu apa itu maksud maksiat. Apa yang akan terjadi nanti selepas berkaraoke ini pun derang tak tahu. Bodoh ke derang ni? Dekat tempat karaoke yang mereka pergi itu pun ada disediakan minuman beralkohol dan juga perempuan GRO. Letak la maksud karaoke ni dari mana sekalipun, ia tetap membawa kepada maksiat dan zina. Lagu yang di sediakan pun sudah cukup untuk melalaikan dan juga cukup meracuni jiwa. Inilah yang cuba diterapkan oleh barat dan juga orang yahudi kepada kita. Mereka meracuni minda kita semua dengan hiburan. Inilah dia kebodohan orang melayu yang lalai dan suka kepada hiburan. Membazir duit pandai, lepas tu baru la pening kepala sebab duit dah habis. Bukan saya hendak kata saya ni kuno, tapi fikirlah sendiri akibat yang akan terjadi akibat lalai dan berseronok dengan demikian cara. Jiwa akan menjadi kosong dan mudah untuk di hasut oleh syaitan.

Saya berani berkata begini sebab saya sendiri pernah melalui semua pengalaman ini. Lebih kepada buruk dari yang baik. Lebih kepada dosa dari yang pahala. Semuanya menjadi lebih jelas setelah saya sendiri sedar apa yang saya buat ini adalah satu kerugian dan kebodohan yang nyata. Korang nak jadi bodoh? silakan....dah memang satu Malaysia tahu yang melayu ini bodoh. Fikirlah sendiri....di mana letaknya melayu pada masa sekarang ini.

Wassalam.

Petikan dari forum Belantara Bujang.