NuffNang

Nuffnang

Translate


Tuesday, December 2, 2008

Karaoke Hujung Minggu

Assalamualaikum Warahmatullah.

Korang baca petikan ini dari forum saya. Agaknya derang ni bodoh sebab tak tahu apa itu maksud maksiat. Apa yang akan terjadi nanti selepas berkaraoke ini pun derang tak tahu. Bodoh ke derang ni? Dekat tempat karaoke yang mereka pergi itu pun ada disediakan minuman beralkohol dan juga perempuan GRO. Letak la maksud karaoke ni dari mana sekalipun, ia tetap membawa kepada maksiat dan zina. Lagu yang di sediakan pun sudah cukup untuk melalaikan dan juga cukup meracuni jiwa. Inilah yang cuba diterapkan oleh barat dan juga orang yahudi kepada kita. Mereka meracuni minda kita semua dengan hiburan. Inilah dia kebodohan orang melayu yang lalai dan suka kepada hiburan. Membazir duit pandai, lepas tu baru la pening kepala sebab duit dah habis. Bukan saya hendak kata saya ni kuno, tapi fikirlah sendiri akibat yang akan terjadi akibat lalai dan berseronok dengan demikian cara. Jiwa akan menjadi kosong dan mudah untuk di hasut oleh syaitan.

Saya berani berkata begini sebab saya sendiri pernah melalui semua pengalaman ini. Lebih kepada buruk dari yang baik. Lebih kepada dosa dari yang pahala. Semuanya menjadi lebih jelas setelah saya sendiri sedar apa yang saya buat ini adalah satu kerugian dan kebodohan yang nyata. Korang nak jadi bodoh? silakan....dah memang satu Malaysia tahu yang melayu ini bodoh. Fikirlah sendiri....di mana letaknya melayu pada masa sekarang ini.

Wassalam.

Petikan dari forum Belantara Bujang.

No comments:

Post a Comment

Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, sekadar nama samaran pun dah cukup agar orang lain senang menyebut nama anda. Terlalu banyak anynomous (tanpa nama) menyukarkan perbincangan. Sila jaga tatasusila anda semasa memberikan komen. Pihak kami juga tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga kerosakan yang berlaku terhadap penggunaan maklumat di dalam blog ini.