NuffNang

Nuffnang

Translate

Tuesday, June 28, 2016

MIC 'TUAN BESAR' kepada KDN?

Baru-baru ni ada satu mesej tersebar melalui aplikasi Whatsapp di mana satu operasi yang dijalankan oleh MIC untuk mengesan dan memberikan IC Mykad atau taraf Warganegara dengan hanya menukarkan MyPR atau IC Merah tersebut. Kelulusan segera itu juga telah dipersetujui oleh TPM yang selaku Menteri Dalam Negeri. Dalam mesej Whatsapp itu juga ada menyebut operasi bersepadu itu turut mendapat restu daripada JPM dan PMO kerana menggunakan gambar DS Najib. 


Setelah diselidik dan disiasat, kononnya ini angkara sabotaj kumpulan kedua di dalam MIC. Persoalannya sekarang ialah, Banner dah digantung, hebahan telah dibuat, kenyataan rasmi penafian oleh MIC pula tidak dikeluarkan. Jika dilihat dari semua aspek, kita pasti tertanya dimanakah apa yang dikatakan kerja kumpulan kedua dari dalam MIC? Betulkah ianya kerja pengkhianat MIC? 

Kalau benar, apa alasan yang mereka hendak beri diatas kelewatan kenyataan penafian dari MIC yang sampai sekarang tak keluar-keluar? Hanya kenyataan rasmi dari KDN sahaja yang keluar dahulu. Adakah KDN ini budak suruhan MIC? Adakah KDN hendak mencuci taik MIC? 



Walau apa pun, satu sumber mengatakan yang KDN tidak pernah bersetuju untuk program tersebut dan tidak pernah bersetuju untuk memberikan kelulusan khas kepada mana-mana warga asing yang memiliki MyPR untuk menjadi Warganegara Malaysia tanpa melalui tapisan dan proses yang ketat.

Kepada DS Najib, jagalah parti komponen DS ni elok-elok. Berhati-hatilah dengan mereka ni. Sudah banyak sabotaj dan cubaan sabotaj telah dibuat oleh parti-parti komponen BN ini. Kepada TPM, jangan ghairah sangat memberi minit tu. Takut nanti jadi ketagih macam candu.
Siapa pun kawan kita, sentiasalah berwaspada kerana mereka juga boleh menjadi musuh kita yang paling ketat. Sekejap tadi bergelak-gelak, kemudian hendak berbunuh-bunuh pula.

Kat bawah ni ada screenshot dari mesej Whatsapp tersebut. Korang boleh baca sendiri dan nilaikan sendiri. Banner tu ada kat atas dan ada juga penafian dari KDN. Dari MIC? Ermm......




No comments:

Post a Comment

Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, sekadar nama samaran pun dah cukup agar orang lain senang menyebut nama anda. Terlalu banyak anynomous (tanpa nama) menyukarkan perbincangan. Sila jaga tatasusila anda semasa memberikan komen. Pihak kami juga tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga kerosakan yang berlaku terhadap penggunaan maklumat di dalam blog ini.