NuffNang

Nuffnang

Translate

Tuesday, April 20, 2010

Malam semalam.

Sedang aku menonton tv, aku tertido dengan lena skali. Tv plak yang menonton aku sampai aku tak dengar telefon aku menjerit. Lepas aku terjaga, aku lupa yang aku ada kerja yang belum diselesaikan. Awek aku plak dah tido masa aku call dia...sorry syg. Masa ni aku dah susah nak tido balik sebab dah tertido masa kat depan tv tadi. Aku pun mula la mencari bahan bacaan or idea untuk membuatkan aku mengantuk. Sampai la aku tetiba teringat kata-kata sahabat aku masa kami pergi minum kat uitm tempoh hari. Kata-katanya berapi sungguh sampai aku rasa dia layak nak jadi wakil rakyat di pilihanraya Hulu Selangor. Dia suruh aku tengok keadaan sekeliling, tv, paper semuanya penuh dengan jenayah dan perilaku buruk masyarakat. Aku setuju dengan apa yang dia katakan tu, sambil otak aku cuba memerah dan memahami apa yg cuba kawan aku sampaikan itu. Biasa la, otak dah beku sebab tak tido selama beberapa hari.

Kawan aku berkata,"ko tgk la sekarang, kerajaan sibuk-sibuk nak buat kajian kenapa semua benda ni jadi. NGO, IPTs, IPTA semua sibuk nak buat kajian memacam. Konon kajian Islam la, kajian kemanusiaan la, semuanya membazir."

Aku tanya la, kenapa membazir?

Dia berkata,"Yer la, kenapa nak membazir buat kajian? sedangkan dalam Al-Quran Allah dah cakap dah yg semua benda ni akan jadi, kenapa tak amik pelajaran dari Al-Quran? Bukan ke Al-Quran tu kitab segala ilmu, panduan dan ianya releven sampai kita mampus sekali pun?"

Aku cuma mengangguk saja. Memang betul apa yang dia katakan tu. Kemudian dia pun menambah lagi,
"Aku sedih tengok orang yg kata Al-Quran ni kitab segala alam, tapi tak amik pengajaran, tak guna pun kitab tu...." dia diam sejenak...."lepas tu pi buat plak kajian pasal pasal islam yg kononnya untuk kebaikkan sejagat, tapi sebenarnya utk tujuan politik." Aku macam dah agak je apa yang kawan aku ni bebelkan.

Dia menyambung perbualan selepas menyalakan sebatang rokok,"Bila pengaruh dah jatuh, mula la buat pendekatan islam yang baru, pastu gunakan untuk tujuan politik...orang yang bawah pun ikut jer...sibuk2 nak buat kajian yg berkesan ke idak benda tu....padahal dia boleh gunakan duit tu untuk naikkan martabat Al-Quran ni balik. Bukan dah baca tapi naikkan kat atas para atau almari.." Aku terdiam dan cuba memfokus butir bicara kawan aku ni. Makin lama makin menarik plak bebelan kawan aku ni.

Dia menyambung selepas meneguk sedikit kopi panas,"ustaz-ustaz yang jadi artis pun dah macam lupa diri...memula bangga bila di panggil ustaz, lepas tu bila dah buat silap mula la kata tak pernah nak panggil diri dia ustaz, tapi orang yang panggil.....jadi nak salahkan orang plak ke? kenapa dari mula lagi kata jgn panggil ustaz? lepas tu bila ada yang jadi artis, banyak la plak buat konsert amal untuk negara orang, yang pegi sibuk2 nak tolong negara orang tu kenapa? kenapa tak tolong negara sendiri dulu? akidah negara kita ni yg teruk....lepas tu bila negara kita plak yang hancur, ingat negara antarabangsa nak bantu ke? kalau bantu pun kasi duit mcm kita kasi kat negara lain, berguna ke idak masa tu? sama la juga mcm apa yg derang rasa....mcm palestine, dia tak perlukan duit, tapi perlukan bantuan ketenteraan umat islam sedunia....kasi la duit berjuta mana pun, bumi derang tetap kena letup jugak!"

Fuhh...marah betul kawan aku ni....aku pun cakap la yang negara islam ni mana yang kuat, mcm mana nak bantu or nak lawan negara kuasa nuklear tu? kang tak pasal2 kena bom plak negara kita ni...dah kita takder tempat nak duduk dah....nak minum kopi mcm ni pun dah tak boleh dah tau.

Dia kata, "sebab tu aku cakap takyah nak sibuk2 nak tolong negara orang, tolong la kuatkan negara kita ini, bila dah kuat...baru la boleh tolong negara orang...ini negara sendiri pun macam hampeh, nak sibuk2 plak kat negara orang....akal ada ka!?"

Aku cakap,"negara kita ni ok apa, aman dan damai...berbilang kaum lagi. kenapa kata mcm hampeh plak?"

Dia kata,"ok kata ko, ko kasi aku satu benda apa yg orang islam kita ni pandai buat?"

Aku terdiam....dia kata,"orang islam kita ni pandai buat jenayah je! dah la membaca pun malas, sibuk2 nak kaji itu dan ini, sumber yang hak dah ada, tapi nak cari sumber lain plak naper? dah la berpecah-belah, naper nak pecahkan islam tu lagi? apa pun tak bersatu, PAS la UMNO la...dedua tu apa? bukan orang islam? ko jangan la selesa sangat, semua ni sebab kita dah di momokkan dengan hiburan dan cerita yang baik2 dibuat oleh tv sampai kita rasa selesa....bukak mata ko skit, baca kondisi sekeliling. Apa yang ko nampak? kalau ko nampak apa yang aku nampak, ko pun mesti setuju. Bukan aku nak kata ustaz jadi artis tu salah, bantu negara lain tu salah, tapi bagi aku, bukan masanya untuk itu...nanti dulu...buat benda yang penting dulu."

Aku terdiam dan mengangguk sambil menghirup nescafe aku yang dah sejuk. Betul juga apa yang dia kata, sumber yang hak dah ada....iaitu Al-Quran...Allah itu satu, Islam itu satu dan Umat juga kena satu. Kuatkan diri kita dahulu sebelum kita hendak menolong orang lain yang lemah...itu yang sepatutnya. Imam2 di kota Mekah di sarankan untuk keluar dan turun padang untuk mendekati golongan yang terpesong ini, itu yang sepatutnya kita buat di Malaysia....menarik manusia dari kegelapan kepada cahaya. Bukannya tunggu mereka ni datang masjid atau surau, kita yang sendiri kena pergi kepada mereka....bukan datang dengan hiburan atau kertas kajian, tapi datang dengan ilmu dan tarbiyah yang berterusan. Nak ubah orang bukan senang....bukan dengan datang dan pergi, tapi buatlah macam apa yang nabi kita buat dan nabi2 yang sebelum ini.....datang, tarbiyah dan terus tarbiyah sampai bila2...bila kita datang dan tinggal...jadilah seperti umat nabi Musa yang apabila ditinggalkan sebentar, mereka kembali menyembah berhala.....inilah pengajaran kita.

Wassalam...

Monday, April 19, 2010

Artikel pilihan - HG-4:Mencari Portal AntaraLangit




Perbincangan kali ini lebih kepada teknikal mencari portal Stargate menurut Fizik Teori.Di sini tersembunyi satu rahsia yang akan memudahkan pemahaman kepada topik berikutnya.Topik ini mungkin berat bagi sesiapa yang bukan berlatarbelakangkan pendidikan sains terutama dalam Fizik Teori.



-M.O







Para Materialis dan pengikut Dajjal The AntiChrist percaya mereka mampu mengalahkan Tuhan.Namun mereka perlu menghadapi satu kemungkinan yang bukan sahaja tidak boleh disanggah oleh agama malah sains sendiri,bahawa alam semesta ini tidak kekal.Ini amat-amat membimbangkan mereka dan hampir membuatkan mereka berputus asa.Namun sang Iblis telah memberitahu mereka tentang kisah para Jin yang mampu menyerap ke dimensi lain apabila mengetahui kedatangan bapa Manusia;Adam.

Dikisahkan bahawa,ketika mendengar Adam akan turun ke bumi dan sekaligus bangsa manusia akan memakmurkan bumi,para makhluk jin pun berdoa kepada Tuhan supaya menjadikan mereka tidak kelihatan oleh manusia itu.Doa mereka pun diperkenankan dan kemudiannya bangsa jin seolah-olah 'menyerap' ke dimensi lain yang membuatkan pancaindera manusia tidak mampu mengesan mereka.

Dari sini para saintis mereka mendapat idea tentang 'Stargate'.Bahawa di sana ada peluang untuk lari ke dimensi lain,apabila dimensi manusia akan musnah oleh kiamat.






'Escape From EndGame'





"Once you start down the dark path, forever will it dominate your destiny.."
-Master Yoda,StarWars


Minat yang tinggi dalam dimensi yang lebih tinggi yang dipelopori oleh String Theory telah perlahan-lahan tumpah ke dunia fizik eksperimental.Sembang-sembang di meja makan telah diterjemahkan ke dalam percubaan fizik yang bernilai berjuta-juta dolar.

Di University of Colorado di Denver, percubaan pertama dilakukan untuk mencari adanya alam semesta yang selari, mungkin hanya milimeter jauhnya. Ahli Fizik mencari penyimpangan kecil daripada hukum kuasa dua songsang Newton untuk graviti(Newton’s inverse square law for gravity). Cahaya dari lilin kelihatan 'cair' (kurang kepadatan cahaya)ketika menyebar keluar, berkurang pada saat kuasa dua songsang dari jarak pemisahan. Begitu juga, menurut Hukum Newton, graviti juga menyebar ke ruangan dan berkurang dengan cara yang sama. Namun dalam empat-dimensi alam semesta, ada lebih banyak ruang untuk cahaya atau graviti menyebar, sehingga mereka mengalami penurunan pada kubus kebalikan dari kejauhan. Oleh kerana itu, dengan mencari penyimpangan kecil daripada hukum kuasa dua songsang, orang dapat mengambil kewujudan dimensi keempat.

Hukum Newton kuadrat terbalik sangat tepat bahawa ia dapat membimbing pesawat proba angkasa di seluruh Sistem Suria. Tapi tidak ada yang tahu jika ia mampu memegang sehingga ke tahap milimeter.Ketika ini,hanya keputusan sifar telah dijumpai pada percubaan ini. Kumpulan-kumpulan lain sedang mencari perbezaan yang lebih kecil. Ahli Fizik di Universiti Purdue di Indiana berusaha untuk menguji hukum-hukum sains hingga ke peringkat atom, dengan menggunakan nanoteknologi.

Cara lain juga sedang dijejaki. Pada tahun 2007, LHC Large Hadron (LHC), yang mampu meletupkan zarah subatomik dengan tenaga raksasa dari elektron volt 14 trilion (10 trilion kali tenaga yang ditemui dalam reaksi kimia khas) akan dihidupkan di luar Geneva.Pukulan keras atom dunia terbesar, mesin besar, 27km di lingkaran, terletak di sempadan Perancis-Switzerland, akan menggali kawasan 10.000 kali lebih kecil dari proton.Ahli Fizik berharap untuk mencari zon baru untuk subatomik yang belum pernah diketahui sejak Big Bang.





Ahli Fizik meramalkan bahwa LHC dapat mencipta zarah eksotik seperti mini Lohong Hitam dan zarah supersimetri, digelar 'sparticles', yang akan memberi keterangan secara tidak langsung untuk String Theory.Dalam String Theory,setiap zarah mempunyai 'rakan-super'.Pasangan elektron adalah selectron, rakan kongsi quark adalah squark, dan sebagainya.Selain itu, sekitar tahun 2012, gelombang graviti pengesan berasaskan-angkasa'Lisa (laser interferometer space antenna) akan dihantar ke orbit. Lisa akan dapat mengesan Gelombang graviti yang dipancarkan kurang dari satu saat selepas letupan besar(Big Bang). Ini akan terdiri daripada tiga satelit yang mengelilingi Matahari, yang dihubungkan dengan sinar laser, membuat segitiga besar dalam ruangan 5m km di setiap sisi. Setiap gelombang graviti yang melanggar Lisa akan mengganggu laser, dan gangguan kecil ini akan dikesan oleh peralatan,isyarat perlanggaran dari dua lubang hitam atau gempa susulan big bang itu sendiri.Lisa yang sangat sensitif itu "yang dapat mengukur gangguan diameter kesepuluh sesuatu atom" mungkin dapat menguji banyak senario yang dicadangkan untuk teori-teori pra-Letupan Besar, termasuk String Theory.


Malangnya, tenaga yang diperlukan untuk memanipulasi dimensi-dimensi yang lebih tinggi, bukan hanya mengamati mereka, jauh melampaui apa yang sedia bagi kita di masa yang akan datang: 1019 volt elektron bilion, atau berjuta-juta kali ganda, empat kali tenaga dari LHC Large Hadron. Untuk beroperasi di sini salah satu keperluan teknologi ialah kita memerlukan peradaban supermaju (yang dipercayai oleh pengikut Dajjal dimiliki oleh jin dan syaitan).

Untuk membincangkan tentang peradaban luar angkasa (E.T) yang maju,ahli astrofizik sering menggunakan klasifikasi peradaban jenis I, II dan III diperkenalkan oleh Nikolai Kardashev seorang ahli astrofizik Rusia pada tahun 1960, yang menetapkan kedudukan mereka berdasarkan penggunaan tenaga mereka.

Orang mungkin mengharapkan bahawa sebuah peradaban Jenis III, dengan menggunakan kuasa penuh dari sumber daya yang dibayangkan berada di luas galaksi, akan dapat mengelakkan pembekuan besar.Tubuh warga negaranya, misalnya, mungkin genetik dan organ mereka digantikan oleh implan berkomputer, mewakili penyatuan canggih teknologi silikon dan karbon. Namun bahkan tubuh supermanusia ini tidak akan bertahan hidup kepada cabaran pembekuan yang dasyat. Ini kerana kita mendefinisikan kecerdasan sebagai kemampuan untuk memproses maklumat.Apabila maklumat terlampau banyak atau kecekapan mengawal parameter-parameter telah berkurang,maka ketahanan untuk menghadapi cabaran ini akan musnah begitu saja.

Menurut Fizik, semua mesin seperti komputer, roket, lokomotif wap atau mesin, akhirnya bergantung pada pengumpulan tenaga daripada perbezaan suhu: enjin stim, misalnya, bekerja dengan mengekstrak tenaga dari air mendidih. Tapi proses maklumat, dan kerana itu kecerdasan, memerlukan tenaga yang disediakan oleh mesin dan motor, yang akan menjadi mustahil sebagaimana perbezaan suhu jatuh ke sifar. Menurut hukum fizik, dalam alam semesta yang seragam dingin di mana perbezaan suhu tidak ada, kehidupan yang cerdas tidak dapat bertahan hidup.


Tapi oleh kerana Pembekuan Besar (ini istilah saintifik untuk masa-masa Kiamat) mungkin untuk berjuta-juta tahun lagi, ada masa lagi untuk sebuah peradaban Jenis III untuk merancang strategi dengan hanya konsisten dengan hukum fizik: meninggalkan alam semesta ini. Untuk melakukan hal ini, sebuah peradaban maju yang pertama harus mencari hukum graviti kuantum, yang mungkin atau tidak mungkin berubah menjadi Teori String. Hukum-hukum Fizik ini akan menjadi sangat penting dalam menghitung beberapa faktor yang tidak diketahui, seperti kestabilan Lubang Cacing menyambung kita ke dunia yang berselari, dan bagaimana kita akan tahu bagaimanakah rupanya dunia 'parallel universe' itu nanti.

Sebelum melompat ke dunia yang tidak diketahui, kita harus tahu pandangan yang lain.Bagaimana kita (dalam hal ini para Materialis) akan membuat lompatan?

Berikut adalah beberapa cara:



Cari Lubang Cacing yang sedia ada




Sebuah peradaban maju yang telah menjajah galaksi mungkin 'tersandung' selama penjelajahan masa lalu atas kewujudan Big Bang. Pengembangan begitu cepat dan letupan yang berlaku bahkan mungkin lubang cacing kecil telah membentuk kepada saiz yang amat besar.Lubang Cacing, string kosmik, bahan negatif, tenaga negatif, 'false vacua' dan jasad-jasad angkasa lain yang mungkin tersisa dari Big Bang.Jadi caranya,mungkin kita boleh melompat ke dimensi lain melalui jasad-jasad ini.

Tapi kalau seperti yang terjadi secara alami pun pintu Stargate tidak dijumpai, maka tamadun akan harus mengambil langkah yang lebih rumit;mewujudkan Lubang Cacing sendiri misalnya.



Hantar kapal angkasa ke Lubang Hitam




Lohong Hitam(atau Lubang Hitam) dimana kita sekarang menyedari, terdapat banyak sekali, di sana terdapat satu yang terletak di tengah galaksi Bima Sakti dan mempunyai berat 3 kali ganda berat Matahari.Proba dihantar melalui Lubang Hitam dapat menjelaskan beberapa soalan yang belum terpecahkan. Pada tahun 1963, seorang ahli matematik Roy Kerr menunjukkan bahawa Lubang Hitam yang berputar cepat tidak akan runtuh ke satu titik, melainkan menjadi sebuah 'cincin' berputar (selepas ini digelar Cincin Kerr), yang disimpan dari keruntuhan oleh daya emparan.
Semua Lubang Hitam dikelilingi oleh cakrawala peristiwa, atau titik tanpa: melewati cakrawala peristiwa adalah perjalanan satu arah. Dibayangkan, dua lubang hitam tersebut akan diperlukan untuk perjalanan kembali. Tapi untuk sebuah peradaban maju melarikan diri Pembekuan Besar,perjalanan satu arah adalah semua yang diperlukan.

Apa yang terjadi jika seseorang jatuh melalui Cincin Kerr adalah masalah untuk diperdebatkan. Beberapa orang percaya bahawa tindakan memasuki Lubang Cacing itu akan menutupinya,sehingga menjadi tidak stabil. Dan cahaya yang jatuh ke dalam Lubang Hitam akan berubah menjadi biru, menimbulkan kemungkinan bahawa seseorang mungkin terbakar apabila masuk ke 'parallel world'.Tidak ada yang pasti,sehingga percubaan harus dilakukan.Kontroversi ini heboh pada tahun 2004 ketika Stephen Hawking mengakui bahawa dia membuat kesalahan 30 tahun lalu apabila berpendapat bahawa Lubang Hitam melahap segala sesuatu, termasuk maklumat. Mungkin maklumat tersebut hancur selamanya oleh Lubang Hitam, atau mungkin terlepas ke dalam dunia berselari di sisi lain pada Cincin Kerr.Pemikiran Hawkings terkini adalah maklumat tidak benar-benar hilang apabila memasuki Lubang Hitam. Namun tak seorang pun berpendapat bahawa kata akhir soalan ini telah pun diucapkan.

Untuk mendapatkan data dengan lebih lanjut dalam ruang-waktu yang terentang untuk mendapatkan keputusan, sebuah peradaban maju mungkin membuat sebuah Lubang Hitam dalam gerak lambat.Pada tahun 1939, Einstein menganalisis jisim berputar serpihan bintang yang perlahan-lahan runtuh oleh gravitinya sendiri. Walaupun Einstein menunjukkan bahawa jisim yang berputar tidak akan runtuh ke dalam Lubang Hitam, sebuah peradaban maju boleh meniru percubaan ini dalam gerakan lambat dengan mengumpulkan jisim bintang neutron berputar dengan berat kurang dari jisim sekitar 3kali matahari dan kemudian secara berperingkat menyuntik bahan tambahan bintang kepada jisim,memaksa untuk mengalami keruntuhan graviti.

Sebaik sahaja menjatuhkan diri ke sebuah titik,ia akan runtuh ke dalam Cincin Kerr, dan kerananya membolehkan para saintis untuk menyaksikan pembentukan sebuah Lubang Hitam Kerr dalam gerak lambat.



Mencipta Tenaga Gelap(Tenaga Negatif)



Jika Cincin Kerr terbukti terlalu tidak stabil atau mematikan, salah satu mungkin juga merenungkan membuka Lubang Cacing melalui bahan negatif / tenaga. Pada tahun 1988, Kip Thorne dan rakannya di Institut Teknologi California menunjukkan bahawa jika sesuatu itu sudah cukup dngan tenaga negatif atau bahan negatif, orang boleh menggunakannya untuk membuat satu "Lubang Cacing Mudah Alih" di mana anda boleh pergi balik antara makmal anda dan titik jauh di dalam ruangan (dan bahkan waktu).Bahan Negatif /Tenaga Negatif akan cukup untuk menjaga leher Lubang Cacing terbuka untuk perjalanan antaralangit.

Malangnya, tak seorang pun pernah melihat Bahan Negatif/Gelap.Pada prinsipnya,seharusnya beratnya kurang dari apa-apa benda dan jatuh ke atas, bukan ke bawah. Jika ada ketika bumi diciptakan, hal itu akan ditolak oleh graviti Bumi dan hanyut dalam ruang-angkasa.

Tenaga Negatif,bagaimanapun,telah dilihat di makmal dalam bentuk 'Kesan Casimir'.Biasanya,daya di antara dua plat yang tidak dicas harus menjadi sifar. Tapi kalau naikturun kuantum di luar pinggan lebih besar dari naikturun antara plat, gaya mampatan bersih akan dibuat.Daya naikturun mendorong piring dari luar lebih besar daripada daya naikturun yang mendorong keluar dari dalam pinggan, jadi pinggan ini akan bermuatan tertarik antara satu sama lain.

Ini pertama kali pada tahun 1948 dianggarkan dan diukur pada tahun 1958. Namun, Tenaga Casimir adalah kecil sebanding dengan kekuatan keempat kebalikan dari pemisahan plat. Untuk memanfaatkan kesan Casimir akan memerlukan teknologi canggih untuk memerah 'pinggan selari' ini kepada pemisahan yang amat kecil.Jika salah satu caranya adalah untuk membentuk kembali plat selari ini menjadi bola dengan lapisan ganda, dan menggunakan sejumlah besar tenaga untuk menekan bola bersama pinggan ini, Tenaga Negatif yang cukup mungkin dihasilkan untuk dalaman bola bagi memisahkan dari seluruh alam semesta.

Sumber lain Tenaga Negatif adalah sinar laser.Denyutan tenaga laser mengandungi 'keadaan memerah', yang mengandungi tenaga negatif serta tenaga positif. Masalahnya adalah memisahkan tenaga negatif daripada tenaga positif di dalam sinaran.Walaupun hal ini secara teori mungkin, namun adalah sangat sukar. Jika peradaban canggih boleh melakukan ini, maka sinar laser kuat mungkin hanya menghasilkan tenaga negatif untuk sfera mengupas keluar dari alam semesta kita.

Bahkan Lubang Hitam memiliki tenaga negatif di sekitar mereka, berhampiran 'horizon peristiwa' mereka. Pada prinsipnya, ini boleh menghasilkan sejumlah besar tenaga negatif. Namun, masalah teknikal untuk penggalian tenaga negatif begitu dekat dengan Lubang Hitam adalah sangat rumit.



Mencipta 'Bayi Alam Semesta'


Menurut pengembangan Alam Semesta,hanya beberapa ons bahan mungkin cukup untuk menciptakan 'bayi alam semesta' .Ini kerana tenaga positif dari bahan membatalkan tenaga negatif graviti. Jika alam semesta tertutup, maka mereka membatalkan serta-merta. Dalam hal tertentu, alam semesta dapat terlancar bebas, sebagai yang telah ditekankan oleh Guth. Aneh kedengarannya,ia tidak memerlukan tenaga bersih untuk mencipta seluruh alam semesta.

Bayi semesta pada prinsipnya dibuat secara semulajadi ketika suatu zon tertentu dari ruang-waktu menjadi tidak stabil dan memasuki keadaan yang disebut 'vakum palsu', yang menyah-stabilkan struktur ruang-waktu.Sebuah peradaban maju boleh melakukan ini dengan sengaja dengan menumpukan tenaga di kawasan tunggal. Hal ini akan memerlukan dengan baik bagi pemampatan masalah kepadatan 1.080 g/cm3, atau pemanasan untuk 1029 darjah Kelvin.

Untuk mencipta keadaan yang hebat yang diperlukan untuk membuka sebuah Lubang Cacing dengan tenaga negatif atau untuk membuat vakum palsu dengan tenaga positif, mungkin perlu satu “cosmic atom-smasher".Ahli Fizik sedang berusaha untuk membina pemecut 'atas meja' yang boleh, dalam prinsip, mencapai berjuta volt elektron di atas meja dapur! Mereka telah menggunakan sinar laser yang kuat untuk mencapai percepatan tenaga 200 bilion volt elektron per meter, sebuah rekod baru. Kemajuan yang cepat, dengan tenaga yang tumbuh dengan faktor sepuluh setiap lima tahun. Walaupun masalah teknikal masih menghalang pemecut atas 'meja benar',sebuah peradaban maju memerlukan berjuta tahun untuk menyempurnakan teknologi ini.

Untuk mencapai tenaga Planck (1.028 eV) dengan teknologi laser akan memerlukan sebuah 'atom smasher' sepanjang 10 tahun cahaya!(1 tahun cahaya berjarak 10 trillion km), di luar bintang terdekat, yang akan sempurna dalam kemampuan teknologi tamadun Jenis III. Kerana kekosongan ruang kosong lebih baik daripada vakum semua yang ada di bumi, sinar partikel subatomik tidak memerlukan laluan sepanjang tahun cahaya,kerana semua itu boleh dilakukan dalam ruangan kosong.Stesen kuasa akan ditempatkan di sepanjang jalan untuk pam tenaga laser ke sinar, dan juga untuk memokus kepadanya.


Kemungkinan yang lain ialah dengan membengkokkan jalan ke dalam lingkaran agar sesuai dalam sistem suria.Magnet raksasa mampu dipasang di asteroid untuk membengkokdan tumpuan sinar dalam laluan melingkar mengelilingi matahari. Medan magnet yang diperlukan untuk membengkuk sinar akan sangat besar bahawa pertambahan tenaga elektrik melalui lingkaran boleh meleburkan mereka,yang bermaksud bahawa mereka hanya boleh digunakan sekali.


Setelah sinar itu berlalu,lingkaran yang terlebur tadi harus dibuang dan diganti waktu itu juga untuk tugas seterusnya.



Mencipta sebuah mesin 'Implosion Laser'


Pada prinsipnya, ada kemungkinan untuk membuat sinar laser kuasa tanpa batas, satu-satunya masalah yang mengekang hanyalah kendalian kestabilan bahan penguat dan tenaga dari sumber kuasa. Di makmal, terawatt (trilion watt) laser sekarang menjadi sesuatu yang umum, dan petawatt (watt milion ganda empat) laser secara perlahan menjadi mungkin (dalam perbandingan, penjanaan elektrik tenaga nuklear komersial hanya menghasilkan satu bilion watt power secara berterusan).
Bahkan dapat membayangkan sebuah laser X-ray disokong oleh output dari sebuah bom hidrogen, yang akan membawa kekuatan yang tak terbayangkan pada balok. Pada Lawrence Livermore National Laboratory, bateri yang ditembakkan laser radial pada pellet kecil deuterida litium, bahan aktif bom hidrogen, dalam rangka menjinakkan kekuatan gabungan termonuklir.

Sebuah peradaban maju boleh membuat laser stesen besar pada asteroid dan kemudian berjuta-juta sinar laser ke satu titik, mencipta suhu dan tekanan besar hari ini di mana tak terbayangkan oleh akal manusia.



Menghantar Nanorobot untuk mencipta tamadun


Jika Lubang Cacing dibuat dalam langkah-langkah sebelumnya dalam skala yang terlalu kecil,juga tidak stabil,atau kesan radiasi terlalu kuat, maka mungkin kita boleh menghantar hanya berukuran zarah atom melalui Lubang Cacing.Dalam hal ini,tamadun ini dapat memulakan pada penyelesaian yang paling muktamad: melewati sebuah biji bersaiz atom melalui Lubang Cacing mampu menjana tamadun di sisi lain.Proses ini biasanya ditemui di alam semulajadi.Benih pokok oak, contohnya, adalah kompak, kasar dan direka bentuk untuk bertahan perjalanan yang panjang dan hidup dari tanah. Ini juga mengandungi semua maklumat genetik yang diperlukan untuk menumbuhkan pohon.

Sebuah peradaban maju mungkin ingin menghantar maklumat yang cukup melalui Lubang Cacing untuk mencipta nanobot, mesin atom berukuran replikasinya, dibina dengan nanoteknologi. Ini akan dapat melakukan perjalanan dengan kelajuan mendekati kelajuan cahaya kerana ia akan hanya bersaiz molekul. Ini akan mendarat di bulan tandus, dan kemudian menggunakan bahan-bahan mentah untuk membuat sebuah kilang kimia yang dapat menciptakan berjuta-juta salinan itu sendiri.

Sebuah gerombolan robot tersebut kemudian akan melakukan perjalanan ke bulan-bulan lain dalam sistem tata surya lain dan membuat kilang-kilang kimia baru. Seluruh proses ini akan diulangi lagi dan lagi, membuat jutaan demi jutaan salinan dari robot asal. Bermula dari sebuah robot tunggal, akan ada bola triliunan probe robot tersebut berkembang dengan kelajuan mendekati kelajuan cahaya, yang menjajah semua galaksi.

Selanjutnya,robot proba angkasa ini akan membuat makmal bioteknologi besar.Susunan DNA dari pencipta proba akan dirakam secara teliti, dan robot akan telah direka untuk menyuntikkan maklumat ini ke dalam inkubator, yang kemudian akan mengklon semua spesis.Sebuah peradaban maju juga mungkin kod keperibadian dan kenangan penduduknya dan menyuntikkan ini ke dalam klon, sehingga seluruh bangsa akan reinkarnasi.

Walaupun tampaknya hebat, senario ini adalah konsisten dengan hukum yang dikenali fizik dan biologi, dan dalam kemampuan sebuah peradaban Jenis III. Tidak ada dalam Peraturan ilmu pengetahuan untuk mengelakkan regenerasi suatu peradaban maju daripada tahap molekul.

Untuk satu peradaban yang akan mengalami kiamat,ini mungkin harapan terakhir bagi para Materialis.

Kesemua cara ini adalah impian dan khayalan The AntiChrist dan saintis gilanya untuk melarikan diri dari takdir Allah.


"Sesungguhnya orang-orang yang tidak mengharapkan (tidak percaya akan) pertemuan dengan Kami, dan merasa puas dengan kehidupan dunia serta merasa tenteram dengan kehidupan itu dan orang-orang yang melalaikan ayat-ayat Kami,
mereka itu tempatnya ialah neraka, disebabkan apa yang selalu mereka kerjakan" (Yunus ayat 7-8)

Namun mereka sendiri pun tidak memahami bahawa apakah sebenarnya 'Dark Matter' (Bahan Gelap/Negatif) itu.Bahan Gelap itu yang dikatakan menyelubungi alam semesta seperti kabut asap yang besar.Para okultis dan penyembah syaitan dari kalangan mereka membayangkan 'Dark Matter' yang dikatakan memenuhi 70% alam semesta kita sebagai jelmaan DeWa Kegelapan atau diwakili oleh Cthulhu (ciptaan H.P Lovecraft) dalam ilmu sihir sesat moden,Necronomicon.

Kabus gelap yang menyelubungi alam semesta ini kini muncul dalam filem Hellboy I dan Fantastic Four:The Rise of Silver Surfer.Perhatikan kepada siapa Silver Surfer menundukkan kepalanya tanda taat.

Para pengikut Dajjal dan The Elit kini menyembah kepada 'Dark Matter'.Mereka ingin menyerap tenaga ini untuk melawan Allah dan pengikut agama Tuhan.Kepada para Kabbalis dan Okultis,'Dark Matter' adalah manifestasi kepada Lucifer,dan kuasa Lucifer yang menyelubungi alam.

Namun Azazel sendiri tahu apakah sebenarnya 'Dark Matter' itu.Rahsianya ada di dalam AlQuran yang mulia.


-----------------------------------



Akan datang di The Gate of Ya Huwa:Further Report




'Stairway to Heaven'



-Siapakah yang tahu rahsia StarGate?
-Asal-usul Kepercayaan StarGate
-Siapa Annunaki?
-Portal para Dewa
-Ancient Astronauts
-Teknologi StarGate
-Starwars dan Tamadun Para Jin






'Pintu-pintu Langit'




-Nabi Yusof dan mimpi StarGate
-Tempat menyimpan rahsia di dalam Piramid
-Petunjuk StarGate dalam mimpi kedua Nabi Yusof
-Rahsia StarGate
-Kalimah Lailahaillallah yang menembusi StarGate
-Penjuru-penjuru Langit



'The Gatekeepers'



-Penjuru-penjuru langit
-Para penjaga pintu langit
-Salam penjaga langit buat Nabi Muhammad
-Syaitan yang terkena panahan laser dari 'The Guardian'
-Allah,The Lord of The Gates
-Password rahsia untuk membuka HeavenGate
-Isra' dan Mi'raj merentasi StarGate
-Dari StarGate ke HeavenGate







Nantikan dalam musim akan datang!

Hanya Di MistisFiles,portal pengetahuan rahsia anda...






Bibliografi:

Tesis-tesis dan kertas kerja dari>>

Stephen Hawking

Albert Einstein

Brian Schmidt

Michio Kaku,University of New York

sumber:Library of Congress

sumbangan Lonecryer

Sunday, April 18, 2010

Siri Khas Artikel Pilihan - Maksud Tersembunyi Dalam Lambang Illuminati/Freemason.




Heksagram terdiri atas dua segitiga yang posisi saling berlawanan sehingga membentuk enam sudut. Jika heksagram kita tempatkan di atas lambang Great Seal, ada 5 sudut yang mengarah pada kata-kata bahasa latin di dalamnya. Di sisi atas tertulis kata “Annuit Coeptis” yang dalam bahasa Inggeris bererti “Announcing the Beginning of”, sedangkan pada sisi bawah Great Seal tertulis “Novus Ordo Seclorum” yang berarti “New World Order”.

Hexagram yang ditempatkan di atas Great Seal, akan mengarah pada objek masing-masing, jika menggunakan pemerhatian berdasarkan arah jarum jam (kiri-kanan), maka akan diperolehi:

Sudut 1 menunjukkan huruf A dari kata Annuit

Sudut 2 akan menunjukkan “The all-seeing eye”

Sudut 3 akan menunjukkan huruf S dari kata Coeptis

Sudut 4 akan menunjukkan huruf M dari kata Seclorum

Sudut 5 akan menunjukkan huruf O dari kata Order

Sudut 6 akan menunjukkan huruf N dari kata Novus



Dengan demikian, huruf-huruf yang terkumpul adalah ASMON. Tentu sahaja ini merupakan sebuah anagram. Dan untuk mencari kemungkinan urutan katanya, dengan menggunakan software Anagram Genius V.1. akan menemukan ASMON sebagai anagram dari MASON dengan tingkat ketepatan 87%. Seperti yang kita tahu, Mason adalah ungkapan pendek dari organisasi Freemason, yang dikatakan terlibat berbagai konspirasi peringkat tinggi dan telah berhasil mengubah “wajah dunia” kita seperti sekarang ini.

Lambang dari organisasi ini adalah jangkasudut dan sesiku, tambahan pula jika lambang tersebut kita letakkan di atas Great Seal, maka akan menunjuk pada objek-objek yang sama dengan apa yang telah disebutkan di atas. Organisasi selalu menyamarkan kewujudannya di dalam pelbagai lambang yang biasanya terungkap di dalam pelbagai bentuk-bentuk geometri sehingga nisbah emas (Phi).

“The Great Seal” ditetapkan menjadi salah satu lambang negara Amerika pada 20 Jun 1782. Gambar disebaliknya tidak pernah diketahui sampai akhirnya lambang tersebut dijadikan sebagai sebagian dari mata wang dolar ketika masa pemerintahan seorang Mason, Roosevelt. Mata yang terdapat di atas piramid Mason pada “The Great Seal” adalah “Mata Tuhan”. Mata Tuhan yang sedang mengawasi dan penglihatannya mampu menembus hati.



The Great Seal penuh dengan makna-makna tersembunyi berkenaan misteri yang meliputinya. Fakta-fakta disebalik misteri simbol Mason, The Great Seal, antara lain:

* Pada ranting pohon zaitun, daun berjumlah 13
* Pada cakar kanan, anak panah berjumlah 13
* Pada kalimat, “E Pluribus Unum”, huruf-hurufnya berjumlah 13
* Pada sisi atas helang, terdapat bintang yang berjumlah 13
* Pada sayap kanan, bulu berjumlah 32 yang melambangkan tingkat 32 dalam darjat Freemason
* Pada gambar Piramid, jumlah lapisan batu granit adalah 13 yang mewakili 13 keturunan Illuminati
* Pada kalimat Annuit Coeptis, huruf-hurufnya berjumlah 13

Yang perlu diperhatikan adalah pada helang The Great Seal, jumlah bulu pada sayap kanan ada 32, sedangkan sayap kiri berjumlah 33. Angka 32 pada sayap kanan mewakili jumlah tingkatan pada Scottish Rite, dan 33 mewakili 33 tingkatan Freemasonry. Jumlah bulu ekor ada 9, ini melambangkan 9 tingkatan Mason yang ada di York Rite. Helang itu sendiri merupakan ikon Masonry yang telah digunakan secara luas oleh Scottish Rite.

Jika diperhatikan dengan teliti, kita akan menemukan 13 pentagram pada sisi atas kepala helang. Pentagram-pentagram itu disusun dengan membentuk formasi heksagram atau Seal of Solomon yang lebih besar lagi. Heksagram adalah azimat yang digunakan kaum pagan untuk membangkitkan syaitan. Ini juga merupakan mewakili lucifer (666) yang terbentuk dari 6 titik, 6 sudut, dan 6 permukaan.

Lambang burung helang yang digunakan Mason menggantikan burung Phoenix sebagai simbol kenegaraan pada tahun 1841. Phoenix adalah simbol persaudaraan sejak zaman Mesir kuno. Phoenix dipakai oleh para pendiri (Founding Fathers) negara Amerika setelah rekabentuknya dibuat dan diusulkan oleh Charles Thompson, setiausaha Continental Congress.




Sementara itu, pada sisi sebelah kanan gambar George Washington pada mata wang dolar Amerika, akan terlihat mohor Jabatan Kewangan Amerika. Mohor tersebut terdiri atas kunci, dacing keadilan, dan sesiku yang merupakan simbol-simbol penting bagi golongan Freemasonry. Jika diperhatikan dengan teliti pada sekitar sesiku pada mohor tersebut, terdapat 13 lubang di dalamnya. Ditemukan juga 39 titik-titik berwarna hijau yang mengelilingi sesiku, dacing, dan kunci. Masih ingat angka 39? Hasil bahagi 39 adalah 19.5. Angka 19.5 dapat muncul pada desain kota kuno Cydonia, Mars, Avebury di England dan Washington DC.


Gambar burung hantu yang berukuran sangat kecil juga muncul di sebelah kiri angka “1”, yang ada di sudut kanan atas mata wang dolar.





Dari waktu ke waktu, banyak personaliti politik berpengaruh di Amerika yang tertangkap kamera menunjukan simbol burung hantu dengan tangannya.



Mari kita lihat pada mohor 'Annuit Coeptis'.Pada dasar piramid terdapat sejumlah angka romawi. Jika dijumlah angka tersebut sama dengan 1776, tahun kemerdekaan Amerika, juga tahun persaudaraan Illuminati terbentuk secara formal.


Berbagai kaedah digunakan untuk memunculkan angka 1776. Dan pada akhirnya pereka The Great Seal menggunakan sistem angka Babilon ('Babilon' adalah kata kunci merujuk kepada salah satu rujukan mistik sesat Illuminati). Sistem angkanya tidak menggunakan puluhan tetapi 6. Sebagai contoh, 600 adalah 1000, 60 adalah 100, dan 6 adalah 10.

Friday, April 16, 2010

Siri Khas Artikel Pilihan - Hubungan antara Freemasonry dan Illuminati.




Freemason dan Illuminati adalah cabang-cabang pertubuhan Dajal Laknatullah.Telah diterangkan sebelum ini bahawa strategi Dajal adalah dengan memperbanyakkan pertubuhannya di sana-sini,satu untuk mengekalkan ia (survive) dan yang kedua untuk mengelirukan orang ramai.Tiada bezanya di antara dua pertubuhan ini, keduanya menganut agama menyembah Iblis dan Syaitan, mengamalkan sihir dan memuja-muja mistik sesat (antaranya percaya kepada kuasa angka dan bentuk geometri).

Menurut sejarah Illuminati moden, William Petty, Earl dari Shelburne yang ke-2, dan Baron Adolf von Knigge, adalah orang-orang yang berhasil menghubungkan organisasi "Illuminati" dengan gerakan “Freemasonry" pada Kongres di Whilhelmsbad pada tahun 1782.


Pengikut Adam Weishaupt yang kebanyakan adalah penganut Kabbalah, kemudian secara teratur melakukan penyusupan ke dalam "Freemasonry" yang pada waktu itu dipimpin Friederich yang Agung dari Prusia, termasuk Duc d'Orleans. Untuk kepentingan tersebut Adam Weishaupt mahukan dukungan dari orang-orang kaya Yahudi. Sejak terjadinya penyusupan itu sulit sekali membezakan antara “Illuminati" dengan "Freemasonry". Bahkan logo "Illuminati" (piramid dengan mata Lucifer di puncaknya), kemudian digunakan sebagai logo "Freemasonry" di samping logo berbentuk "sesiku dengan sebuah jangkasudut".

Ketika 'Illuminati' dibubarkan pada bulan Ogos 1784 (akibat peristiwa terbongkarnya kerja-kerja Adam Weishaupt oleh Kerajaan Bavaria ketika itu), mereka dipindahkan markasnya dari Ingolstadt ke Frankfurt, yang berada dl hawah kontrol keluarga Rothschilds.Tidak lama sesudah itu "wang mengalir dengan deras ke lodge-lodge di Frankfurt, dimana dari sana dirumuskan sebuah perancangan yang didukung dengan pembiayaan yang kuat untuk mewujudkan revolusi dunia." Sejak itu pula gerakan Freemasonry dikuasai oleh penganut Kabbalah dari Illuminati.

Penyusupan ini berhasil mencetuskan Revolusi Perancis dengan dukungan "illuminatus" Perancis. Kemudian dari Jerman dan Perancis gerakan Freemasonry yang sudah dikuasai oleh golongan Kabbalah menugaskan beberapa orang revolusioner muda Yahudi untuk menulis ‘Manifesto Komunis'. Freemasonry yang baru ini kemudian membentuk Liga Tokoh-tokoh Keadilan, yang di kemudian hari diganti namanya oleh Karl Marx, yang juga seorang Yahudi, dengan nama Liga Komunis. Kelompok ini merupakan kekuatan yang berdiri di belakang Revolusi Bolshevik, yang tidak lain sekadar tirai untuK menutupi rancangan mereka. Dengan kenyataan ini, "Illuminati" setelah ditinggalkan Adam Weishaupt, telah menjelma penuh menjadi "Freemasonry Moden"

Robertson, seorang peneliti sejarah 'Illuminati' lainnya menjelaskan tentang "perancangan besar", yang menurut pendapatnya berhasil menyatukan elit Barat dan anggota Freemasonry dari Rusia. Konspirasi ini pula menurul Robertson sebagai latarbelakang terjadinya tindakan drastik di Moscow pada tahun 1991 oleh ketua KGB,Mikhail Gorbachev,seorang anggota dan tokoh Freemason Rusia.


Jangan terkejut siapa saja yang menjadi anggota Illuminati-Freemasonry dewasa ini, yang bertujuan melanjutkan cita-cita para pengikut Kabbalah, yaitu membangun suatu "Tata Dunia Baru" (Novus Ordo Seclorum), cita-cita yang telah berusia 4000 tahun, sebagaimana dikumandangkan oleh presiden Bill Clinton tatkala memasuki Millenium Ketiga. Untuk tahun 2000 mereka ialah

Allaire, Paul Arthur - (Xerox Corp)
Allison, Graham Tillery, Jr. - (Center for National Policy)
Andreas, Dwayne Orville - (Archer Denis Midland Co)
Bartley, Robert Leroy - (Wall Street Journal)
Bergsen, C. Fred - (US Institute for International Development)
Bowie, Robert R. - (Overseas Development Council, Brookings Institute)
Brademas, John - (Texaco)
Brzezinski, Zbigniew - (Center for Strategic and Int'l Studies)
Clinton, Bill - (bekas Presiden A.S.)
Cooper, Richard N. - (Professor di Harvard University)
Corrigan, E. Gerald ) - (Eksekutif Goldman Sachs)
Davis, Lynn E. - (menteri muda luar-negeri A.S.)
Friedman, Stephen James - (Co-chairman Goldman Sachs)
Friedman, Thomas L. - (Kolumnis Sk. The New York Times)
Hesburgh, Theodore Martin - (Rektor University of Notre Dame)
Foley, Thomas Stephen - (anggota US House of Representative)
Gregen, David R. - (pembantu khas presiden Clinton)
Graham, Katharine - (Pimpinan Sk. Washington Post)
Greenberg, Maurice R. - (Wakil Ketua the US Federal Reserve)
Hewitt, William Alexander - (Duta-besar AS di Jamaika)
Holbroke, Richard C. - (Duta-besar keliling A.S.)
Jordan, Vernon Eulion - (Brookings Institute)
Kissinger, Henry Alfred - (bekas Menteri Luar-negeri A.S.)
Lord, Winston - (Asisten Menteri Luar-negeri A.S.)
McCracken, Paul Winston - (Professor di University of Michigan)
McNamara, Robert Strange - (Presiden Bank Dunia)
Mondale, Walter Fritz - (Duta-besar A.S.)
Nye, Joseph S. - (ketua National Intelligence Council)
Ridgway, Rozanne L. - (co-chairman Atlantic Council)
Robinson, Charles W. - (Overseas Development Council, Brookings Institute)
Rockefeller, David - (Chase Manhattan, Exxon Oil)
Scowcroft, Brent - (bekas pembantu presiden di National Security Council)
Sonnenfeldt, Helmut - (Brookings Institute, Carnegie Endowment)
Whitehead, John C. - (ketua Brookings Institute)
ZoelIick, Robert B. - (Federal National Morgan Associates)


Sebagai anggota Illuminati-Freemasonry, dimana orang-orang itu 90% mengetahui dan terlibat dalam gerakan membangun "Tata Dunia Baru", mereka juga menjadi anggota dari pertubuhan Bilderberg, Council Of Foreign Relations (CFR), 'American-Israel Research for Administrative Policies' (AIRAP), dan Trilateral Comission,iaitu cabang-cabang pertubuhan Dajal seterusnya yang mempunyai pelbagai peranan tertentu.


“Mereka ingin supaya kamu menjadi kafir sebagaimana mereka telah menjadi kafir, lalu kamu menjadi sama (dengan mereka). (An-Nisa’: 89).

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.” (Al-Baqarah: 120).

Wednesday, April 14, 2010

Siri Khas Artikel Pilihan - Adam Weishaupt dan Illuminati Moden.




Adam Weishaupt lahir pada 6 Februari 1748 di Ingolstadt, Bavaria, Jerman. Ketika ia masih bayi orang tuanya yang pada awalnya memeluk agama Yahudi Ortodoks beralih memeluk agama Kristian Katolik. Tidak seperti kanak-kanak beragama Yahudi Ortodoks yang bersekolah di 'yeshiva' (madrasah Yahudi), Adam kecil disekolahkan oleh orang tuanya ke sekolah rendah Katolik, dan kemudian ke hochschule (sekolah menengah umum) yang dikelola oleh Aliran Jesuit.

Sebagai warga Bavaria, Adam mempelajari bahasa Czech dan Itali, dan di sekolah dengan cepat ia menguasai bahasa Latin dan Yunani, dan dengan bantuan ayahnya, menguasai bahasa Ibrani. Dengan kecerdasannya yang tajam dan penguasaannya pada pelbagai bahasa, para pendeta Jesuit pengasuhnya berharap dia akan menjadi seorang missionaris yang sangat cocok untuk bekerja di seberang lautan, terutama di Amerika Latin, atau di Asia. Tetapi Adam Weishaupt memberontak terhadap disiplin yang berlaku di lingkungan Aliran Jesuit. Ia melawan tekanan mereka dan merasa lebih baik menjadi profesor di bidang hukum gereja di Universiti Ingolstadt.

Sekitar tahun 1768 Adam Weishaupt mulai "membangun sebuah perpustakaan yang besar dengan maksud untuk membentuk suatu akademi ilmu pengetahuan dan sebagai tempat berhimpunnya para cendekiawan". Dia mempelajari hampir setiap manuskrip kuno Kabbalah dan buku pegangan apa pun yang ada kaitannya dengan ajaran tersebut. Adam Weishaupt sejak itu mulai tertarik pada okultisme, dan berasa asyik bukan hanya oleh ajarannya tetapi sampai kepada lambang Kabbalah, yaitu sebuah piramid besar dengan sebiji mata yang menyala.

Pada tahun 1771 Adam Weishaupt memutuskan untuk membentuk sebuah masyarakat rahsia, sesuai misi 'Ordo Kabbalah Putih' kuno, yang bertujuan untuk "mengubah" arah peradaban umat manusia. Untuk merancang impiannya Adam Weishaupt memerlukan waktu 5 tahun, sambil menghimpun keterangan dari berbagai sumber okultisme yang ditemukannya. Untuk aliran rahsia yang didirikannya diberinya nama, "Perfectibilisen", yang diambilnya dari kaum Cathar, cabang agama Kabbalah yang berkembang di Eropah selama 400 tahun. Gerakan kaum Cathar, yang disebut juga sebagai "kaum yang sempurna", dihancurkan oleh Paus Innocentius III di medan pertempuran Lambang Gerakan Illuminati Albigensia pada awal abad ke-13. Adam Weishaupt membangun alirannya dalam bentuk struktur sebuah Piramid, sesuai hierarki organisasi Kabbalah.Menurut Albert G. Mackey:

"Weishupt yang berpandangan kosmopolitan yang mengetahui yang mengetahui ajaran tahyul para pastor yang sewenang-wenangnya di bidang hukum telah mendirikan gerakan pembangkang di universiti.Ini adalah awal gerakan Illuminati atau yang dinamakan 'Pencerahan'.

Dia yang meninggalkan ajaran Katolik telah mendirikan jaringan kospirasi baru yang disebut Konspirasi Lucifer dan Gereja Syaitan (The Synagogue of Satan).Menurut pemahamannya, syaitan bukanlah makhluk yang hina,melainkan kekuatan yang melambangkan kejujuran,keberanian dan kebebasan.Syaitan sebagai nakhluk telah mendapatkan pengampunan Tuhan dan sebagai bukti penebusannya,syaitan ingin menyelamatkan manusia.Ajaran ini ditanamkan kepada para anggota Illuminati bahawa fahaman Satanism merupakan bentuk evolusi kemanusiaan,lambang kebebasan manusia, dan mencakup jaringan denyut dunia secara global.


Selama lima tahun dia menyusun buku yang berjudul The Novus Ordo Seclorum (yang akhirnya menjadi motto Illuminati,dicetak di wang kertas satu dollar US) yang berisi konsep-konsep,doktrin,serta teori tentang pemerintahan global.Buku tersebut selesai pada 1 Mei 1776.Sebagai penghormatan terhadap dirinya,tarikh 1 Mei dijadikan perayaaan Komunis diselutuh dunia (Komunisme adalah cabang fahaman ciptaan Freemason dan Illuminati).Para anggotanya harus bersumpah taat kepada para atasan, yang dibahagi ke dalam tiga kelas utama : pertama, adalah novice, minerval, dan illuminati junior. Pada kelas kedua, terdiri dari knight, sedang kelas yang ketiga, atau kelas rahsia, terdiri dari dua tingkat, pendeta dan regent, serta 'magus' dan raja, atau 'Illuminatus Rex. Kaum Illuminati diharuskan senantiasa tutup mulut. Setiap anggota diwajibkan menyerahkan janji tertulis tidak akan mengungkapkan apa pun tentang organisasi rahasia ini kepada siapa pun; bersumpah tidak kenal siapa atasannya, dan asal usul dari organisasinya, tetapi ia yakin bahwa aliran ini telah ada jauh di masa silam. Anggotanya lebih lanjut bersumpah, "untuk tutup-mulut, serta taat dan setia selama-lamanya; setiap bulan ia wajib mengirimkan suatu laporan kepada atasannya yang tidak dikenalnya".

Adam Weishaupt merasa masyarakat hanya akan mampu "diselamatkan" dengan rombakan besar-besaran. Dalam kata lain, ia adalah utopist (pengimpi) pertama yang berpikir dalam skala global, dan mengimpikan saat ketika kelompoknya akan mampu mewujudkan 'Novus Ordo Seclorum' (Tata Dunia Baru). Aliran "Illuminati" dari Adam Weishaupt mempunyai lima tujuan akhir mengikuti sumpah kaum Kabbalis kuno,
1.menumbangkan kerajaan-kerajaan
2.menghapuskan pemilikan peribadi dan warisan
3.menghilangkan kecintaan kepada tanah air
4.meniadakan kehidupan keluarga dan lembaga perkawinan, dan pembentukan pendidikan yang bersifat umum bagi anak-anak
5.menghapuskan semua agama yang ada.

Dengan menghimpunkan orang-orang "yang terbaik dan paling cerdas" di Eropah, sebahagian besarnya adalah para cendekiawan Yahudi, Adam Weishaupt yakin sekali aliran yang didirikannya akan mampu mencapai tujuannya. Setiap anggota diaspirasikan untuk menjadi penguasa. "Kami", katanya, "merasa memiliki persyaratan yang diinginkan untuk menjadi penguasa". Tentu saja pernyataan itu menjadi godaan yang menarik baik bagi orang yang baik maupun yang jahat.

Aliran itu berkembang dengan cepat. Ia juga mendorong para pengikutnya tidak mundur dalam menjalankan kekerasan atau tindakan jenayah dalam mencapai tujuan-tujuan "Illuminati", dengan menulis, “Dosa hanyalah bila hal itu menimbulkan penderitaan, tetapi bila keuntungan yang diperoleh lebih besar daripada mudaratnya, maka hal itu menjadi suatu kebajikan". Urusan penganbilan ahli baru berlangsung dalam tempoh cepat. Adam Weishaupt menghimpun banyak pembantunya yang cekap untuk perjuangannya. Antara lain Baron Xavier von Zwack, yang melakukan lobi untuk memperluas jaringan aliran itu ,di Jerman dan 1nggeris, juga dengan bantuan William Petty, Earl dari Shelburne yang ke-2, dan Baron Adolf von Knigge, yang berhasil menghubungkan organisasi "Illuminati" dengan gerakan “Freemasonry" pada Kongres di Whilhelmsbad pada tahun 1782.

Sesungguhnya Adam Weishupt telah berjaya menjadikan pertubuhannya sebagai trend bagi orang-orang yang bijak pandai,pemimpin dan ahli korporat sebagai satu 'kelab' baru yang berprestij bagi kaum elit.Bukanlah bermakna semuanya menyertai Illuminati atas sebab Kabbalah dan mistik sesat,tetapi mereka akan diracun perlahan-lahan,disihir secara halus dan diperangkap tanpa disedari.Dan akhirnya mereka akan menerima segala doktrin yang disuap dan arahan-arahan Dajal Laknatullah melalui hamba suruhannya Adam Weishupt akan dicerna satu-persatu tanpa banyak membantah.Sesiapa yang membantah akan mengakibatkan kesan yang amat buruk dan adakalanya berakhir dengan kematian.

Monday, April 12, 2010

Siri Khas Artikel Pilihan - Asal-usul Illuminati



Sebelum berdirinya Illuminati moden yang diasaskan oleh Adam Weishupt,sebenarnya Illuminati telah lama wujud tetapi dalam bentuk lebih rahsia dan bersifat kultus.Hanya apabila Adam Weishupt mengasaskan Illuminati moden hingga membawa kepada nama Bavarian Illuminati,maka pertubuhan rahsia ini seakan-akan telah menjalani proses 'rebranded' (penjenamaan semula) dan imej serta strateginya tersusun dan lebih mantap.

Illuminati kuno adalah salah satu kelompok dalam kumpulan pemujaan syaitan Pagan-Kabbalah, di mana mereka memuja Iblis yang disifatkan mereka sebagai 'Pemegang Cahaya'.Iblis bagi mereka adalah malaikat yang dilupakan manusia,kadang-kadang disebut sebagai 'The Fallen Angel'.Nama lain bagi 'Pemegang Cahaya' ini adalah Lucifer iaitu nama yang diambil dari Bible dalam bahasa latin.Lucifer ini membawa kepada makna 'Morning Star' iaitu bintang yang bercahaya terang pada waktu pagi, merujuk kepada ketika Iblis dihalau keluar dari syurga, dia telah jatuh ke bumi sebagai 'The Fallen Angel' dan kelihatan seolah-olah bintang terang yang bercahaya jatuh dari langit.

Organisasi rahsia Yahudi tertua yang sekarang dikenal adalah gerakan kepercayaan Kabbalah, sebagaimana dibincangkan di sebelum ini, yang ternyata setelah ditelusuri telah berusia paling tidak 4000 tahun. Aliran Kabbalah yang pertama terbentuk kira-kira selama era pembuangan suku-suku Bani Israel ke Babilon di bawah nama "Aliran Persaudaraan" pada era dinasti Ur ke-3, antara 2112 - 2004 SM. Kaum Kabalis itu menyusup dan merebut kekuasaan, dan berhasil. Amalan "Aliran Persaudaraan" yang didasarkan pada ajaran Kabbalah itu tetap hidup dan dijalankan sampai ke hari ini.


Selama perjalanan sejarah tercatat ada tiga aliran Kabbalah, Aliran Hijau, Aliran Kuning, dan Aliran Putih. Yang paling menarik dari ketiga-tiga aliran itu adalah Aliran Putih, yang nampaknya hampir tidak diketahui oleh para pengkaji. Kelangsungan Aliran Putih itu dicapai karena gerakannya yang sangat rahsia. Kalau aliran lainnya lebih menekankan pada ajaran penyembahan Lucifer/Iblis, maka Aliran Putih ini berjalan lebih jauh sebagai suatu organisasi yang menekankan misi politik, di samping mengembangkan ajaran Kabbalah. Mereka merumuskan bahwa misi Kabbalah adalah untuk menentukan masa depan peradaban umat manusia dengan tujuan membentuk "Pemerintahan Satu Dunia" ( E Pluribus Unum) di bawah kepemimpinan kaum Yahudi.

Merekalah yang dikatakan mencipta istilah Yunani, 'politik' (sebagaimana pengertiannya sampai kini), theosophy,philosophy (termasuk menghasilkan para ahli falsafah besar seperti Plato, Socrates, dsb.), sistem pemerintahan, ketenteraan, pendidikan, (menyelewengkan) agama, pemisahan, hierarki, dan ilusi tentang adanya bangsa unggul Aryan yang di kemudian hari digunakan oleh Hitler serta apartheid oleh bangsa kulit putih tertentu di dunia. Dengan kata lain, mereka merupakan peletak dasar peradaban Barat sekarang ini. Adalah kenyataan, peradaban Barat masa kini didasarkan pada prinsip-prinsip yang berdasarkan peradaban Judeo-Greco.Sejak permulaannya Aliran Putih Kabbalah memandang sangat penting untuk memelihara garis-darah Yahudi yang "tidak-tercemar". Untuk dapat masuk Aliran Persaudaraan Putih seorang Yahudi harus memiliki darjah master's degree pada semua disiplin ilmu yang dipandang berkaitan dengan ajaran Kabbalah, dan banyak dari disiplin ilmu itu berada di luar kemampuan orang biasa. Hanya orang Yahudi dari garis keturunan yang lurus yang diizinkan masuk menjadi anggota.Dalam amalan bererti seseorang harus melalui pendidikan selama tidak kurang dari 40 tahun. Prinsip itu tetap dilaksanakan oleh organisasi warisan Kabbalah, Illuminati. Oleh karena itu bagi keluarga Yahudi penting untuk mempunyai anak banyak - kalau seorang anak gagal - yang lain diharapkan akan dapat lulus dari pilihan yang ketat itu. Aliran Putih adalah peletak dasar konsep yang kini dikenal dengan nama "Tata Dunia Baru" (Novus Ordo Seclorum) dan "Pemerintahan Satu Dunia" (E Pluribus Unum).



Illuminati bagi golongan Eropah-Kristian

Nama "Illuminati" berasal dari nama yang diberikan oleh para rahib Gereja Nicene Awal kepada mereka yang berserah diri untuk dibaptis menjadi Kristian. Mereka disebut "illuminati", yang artinya "mereka yang menerima cahaya" atau "pencerahan", dengan anggapan mereka telah menerima petunjuk tatkala dibaptis ke dalam iman Katolik; mereka telah menerima kurnia "cahaya" dalam ertikata "pencerahan nurani".

Sebuah aliran mistik gereja Katolik dengan nama "Illuminati" pada awal abad ke-16 berhasil disusupi oleh anasir Kabbalah yang ketika itu dalam pemburuan oleh Gereja di era Inquisition Sepanyol. Aliran Katolik yang talah diresapi fahaman Kabbalah ini kemudian muncul di Perancis dengan nama 'Guerinets' antara tempoh 1623 hingga 1635. Di Sepanyol dan Itali pada abad ke-15 dan ke-16, aliran ini muncul dengan nama lain, "Alumbrado", yang diertikan bahwa seseorang telah mampu melakukan interaksi langsung dengan Roh Kudus, sehingga mereka (orang-orang Kabbalis itu) tidak lagi perlu melakukan upacara gereja Katolik. Namun kepercayaan ini oleh Gereja Katolik dianggap sebagai bid’ah, dan mereka tetap menjadi sasaran perburuan Mahkamamah Inquisition. Selama kurang lebih seabad lamanya gerak-geri kaum 'Illuminati' Yahudi tidak terdengar. Mereka bergerak di bawah tanah. Tetapi pada tahun 117I nama "Illuminati" muncul kembali, pada sebuah organisasi yang didirikan Adam Weishaupt di Ingolstadt, Bavaria.

Siapa sebenarnya Adam Weishaupt?

Sunday, April 11, 2010

Siapa yang bersalah? Kerajaan? Ibu bapa? Diri sendiri?




Baru-baru ini negara kita telah dikejutkan oleh kejadian ragut yang terjadi di kawasan rumah mangsa itu sendiri. Rakaman cctv telah berjaya merakam detik-detik cemas kejadian tersebut. Apa reaksi anda terhadap kejadian ini? Sedih? Marah? Saya yakin yang kejadian ini bukanlah yang pertama dan ianya sudah pasti bukan yang terakhir. Bagaimana kita hendak mentafsirkan kawasan selamat? Rumah kita sendiri yang kita sangka adalah tempat yang paling selamat rupa-rupanya sudah tidak selamat lagi. Saya pernah berjumpa dengan seorang pesara polis yang suka menceritakan pengalaman beliau semasa beliau bertugas sebagai pegawai polis. Banyak cerita yang diceritakan beliau amatlah tidak masuk akal dan mengerikan. Tetapi setelah terjadinya begitu banyak kejadian jenayah yang tidak masuk akal ini, barulah saya percaya akan cerita-cerita beliau.

Setelah saya fikirkan beberapa kali, saya bertanya kepada diri saya sendiri...siapakah yang boleh saya harapakan? siapakah yang boleh saya percayakan selepas ini? Siapa? Selain dari keluarga saya sendiri, tiada siapa yang dapat saya percaya 100%. Persoalan seperti "Apa sudah jadi?" , "Mengapa jadi bergini?" sudah basi dan saya sendiri sudah meluat menyebutnya apatah lagi mendengar. Mahu salahkan siapa? Jawapan saya ialah salahkan diri sendiri. Ya, diri sendiri adalah punca kepada apa yang terjadi di negara kita ini. Tidak setuju? Tidak peduli? Ya, itu adalah jawapan biasa yang saya dengari. Bagi saya ini adalah jawapan yang bodoh dan hanya orang yang tidak berakal sahaja yang mampu mengeluarkan jawapan sedemikian. Saya juga meletakkan kesalahan ini diatas diri saya sendiri kerana tidak membuat sesuatu. Diri sendiri adalah punca kepada kerosakkan anak-anak kecil. Diri sendiri juga merupakan punca kerosakkan akhlak remaja. Diri sendiri juga merupakan punca kepada pertambahan kadar jenayah di negara kita ini.

Telah nampak kerosakkan di darat dan di laut disebabkan kerana perbuatan tangan manusia, supaya Allah merasakan kepada mereka sebahagian dari (akibat) perbuatan mereka, agar mereka kembali (ke jalan yang benar). (30:41)


Masih lagi tidak setuju? Tidak mahu mengaku salah? Maka anda bukanlah umat Nabi Muhammad dan bukanlah pengikut Allah kerana anda telah menyangkal ayat Allah ini. Sebab segala kerosakkan yang berlaku adalah kerana diri kita sendiri. Kita nampak sesuatu kesalahan atau pun punca kepada kesalahaan yang bakal berlaku, tetapi kita mendiamkan diri. Kita tahu yang apa yang kita buat bakal mengundang kepada masalah, tetapi kita masih mahu melakukannya.

Dalam keadaan negara kita sekarang ini, adakah dakwah secara lembut, kajian atau pun program yang bercorak dakwah yang berupa 'nasyid-nasyid' ini masih lagi releven? Kita hendaklah berfikir secara bijaksana dan menangani segala apa yang berlaku ini dengan bijaksana juga. Sebagai contoh, seorang penjenayah yang bersenjatakan parang dan dalam keadaan terdesak mahu membunuh anda, adakah dengan merayu atau dengan menasihati dapat membuatkan penjenayah itu membatalkan niatnya untuk membunuh anda? Sudah pastinya tidak kerana penjenayah itu berada di dalam keadaan yang terdesak. Contoh yang lain, adakah dengan memakai pakaian yang seksi dan berjalan di tempat yang ramai akan membuatkan anda merasa selamat dan tidak akan dirogol? Sudah pastinya tidak, kerana penjenayah pasti akan mengikuti anda atau pun mereka yang tidak bersalah akan menjadi mangsa kerana sikap anda yang berpakaian seksi membuatkan gadis yang tidak bersalah menerima tempias anda. Ini kerana penjenayah ada di mana-mana sahaja dan sesiapa sahaja boleh menjadi penjenayah dalam sekelip mata. Penjenayah yang di sekeliling kita lebih merbahaya daripada penjenayah yang ada di dalam penjara.

Apa yang cuba saya sampaikan adalah, dalam keadaan kita sekarang, pendekatan dakwah 'nasyid-nasyid' ini sudah tidak lagi relevan. Kita hendaklah sentiasa menanamkan sifat ambil tahu kepada keadaan disekelilng kita. Sebab Islam itu sendiri adalah agama yang sering mengambil tahu keadaan umat. Bukannya syak wasangka dan perjudis!! Itu adalah pemikiran yang bodoh dan tidak matang. Tetapi sikap ambil tahu atau lebih tepat lagi jika saya katakan, sikap 'jaga tepi kain orang' itu perlu. Sentiasa perhatikan dan tegur apa saja yang kita rasakan tidak betul, tetapi hendaklah secara bijaksana atau dengan bukti dan bukannya membuta tuli. Jenayah yang berlaku di depan mata, hendaklah di tangani secara beramai-ramai kerana polis tidak boleh berada di semua tempat dalam satu masa. Bawa apa saja alat yang boleh memberikan kita perlindungan ketika berjalan. Janganlah memakai pakaian yang seksi bagi kaum perempuan. Sebab nanti bila kena rogol atau cabul, anda akan salahkan pihak lelaki. Tetapi jika saya yang menjadi hakim dalam kejadian rogol, saya akan sumbatkan kedua-duanya sekali di dalam penjara. Yang lelaki kerana merogol dan yang perempuan kerana memberi peluang lelaki itu mendekatinya dan merogolnya.

Kita tidak boleh mengharapkan kajian itu dan ini yang kononnya untuk memberikan kesedaran. Berikan saya satu contoh yang kukuh yang mana program kesedaran ini dihadiri secara sukarela dan ikhlas oleh rakyat Malaysia.....apa dia?? Sepatutnya program ini yang mencari rakyat, bukan rakyat yang mencari program. Pendakwah yang mencari orang untuk ditarbiyahkan dan bukannya orang yang mencari pendakwah. Jika berdakwah di dalam masjid saja sudah dikira memadai, anda silap!! anda salah!! Sebab penjenayah dan orang yang bermasalah tidak akan menjejakkan kaki ke masjid. Adakah patut kita membiarkan mereka terus hanyut? adakah kita seharusnya tidak mempedulikan mereka?? Jika jawapan anda 'Ya' anda sekali lagi salah!! Kerana ianya sama sekali bertentangan dengan ajaran Islam.

Hai orang yang berkemul (berselimut), bangunlah, lalu berilah peringatan! dan Tuhanmu agungkanlah! (74: 1-3)

Jadi bangunlah wahai sahabatku, kerana anda semua sudah lama tidur dan sudah lama lena. Janganlah bersikap tidak ambil tahu dan tidak mahu tahu sedangkan anda semua tahu. Jadilah orang yang berakal dan bukannya orang yang bodoh. Allah sayangkan orang yang berakal dan berilmu. Marilah kita bersatu dan bersama membenteras kejadian jenayah yang semakin membimbangkan ini. Kerana....ALLAH ITU SATU, ISLAM ITU SATU DAN UMATNYA ITU SEPATUTNYA SATU. Janganlah dipecahkan fikiran anda dengan dakyah yang memecah belahkan umat. Utamakan keselamatan negara kita dahulu sebelum kita hendak menyibuk tentang negara luar. Jangan dipecahkan Islam itu dengan ideologi baru seperti mana yang dilakukan oleh orang terdahulu. Pengajaran sudah ada, tetapi mengapa masih berdegil? Siapakah yang salah sekarang?

Saturday, April 10, 2010

Siri Khas Artikel Pilihan - Fail No. 0006466543: The Illuminati




Illuminati (dari perkataan 'illuminate' bermaksud menerangi) adalah sebuah organisasi sulit terhasil dari gabungan pertubuhan kaum pagan khasnya Kabbalah-Yahudi dan kaum Kristian yang murtad dari agama mereka. Illuminati pada asalnya adalah berasaskan pengetahuan rahsia yang kononnya dicapai oleh kaum pagan sejak turun temurun yang lebih kepada dunia sihir,ramalan astrologi dan mistik sesat.Pengetahuan ini akhirnya diminati pula oleh kaum Kristian yang mula tidak percaya dengan agama mereka akibat kelemahan-kelemahan yang terdapat di dalamnya termasuk kecelaruan konsep Triniti dan kesahihan Bible yang bercampur aduk dengan tulisan paderi.

Menurut sejarah moden Illuminati, pertubuhan ini telah ditubuhkan oleh Adam Weishupt (mati pada tahun 1830M) pada tahun 1776M.Dia yang merupakan salah seorang anggota Freemasonry telah keluar dari Kristian dan menubuhkan pertubuhan ini.Sebelum itu, dia telah dikunjungi oleh tokoh-tokoh Yahudi Jerman untuk menarik dirinya ke dalam sarang Freemason dan mistik Kabbalah.Dia yang juga adalah seorang profesor Teologi di Universiti Angold Stadt,Jerman telah menganut fahaman Ateisme.

Perkataan Illuminati dinisbatkan kepada salah satu daripada kumpulan mazhab Yahudi iaitu kumpulan Illuminati yang dianggotai golongan bijaksana (hukama) Yahudi.Dalam bahasa Arab pula perkataan Illuminati bermaksud al-Nuraniyyin.Ini berasal dari salah satu nama Iblis yang dinisbatkan kepada 'bintang pagi' yang bercahaya terang atau dengan nama panggilannya ialah Lucifer.Oleh itu,perkataan ini diambil dari maksud Lucifer itu sendiri iaitu 'Pemegang Cahaya'.Pertubuhan ini dibiayai oleh Rothschid yang merupakan gedung kewangan Yahudi.

Adam Weishupt percaya bahawa dunia ini patut berubah mengikut kehendak Iblis dan dia juga percaya keamanan dan kestabilan berserta hidup gembira adalah mengikut sistem Iblis.Untuk mencapai matlamat ini,dia telah membuat helah dengan mengatakan dunia ini patut dipimpin oleh orang-orang yang berwibawa sahaja dan dia telah berjaya menarik lebih kurang dua ribu orang untuk menjadi pelaksana kepada agenda yang telah dirancang olehnya dengan mendapat sokongan anggota Freemasonry peringkat tertinggi.Pengikut-pengikut ini memang mempunyai berkemahiran tinggi dalam semua aspek kehidupan dunia telah membina markas-markas sulit di seluruh dunia yang diberi nama sebagai 'Lodges of The Grand Orient' untuk melaksanakan agenda Dajal Laknatullah yang merekrutnya.

Tujuan asas Illuminati ialah menguasai dunia dan isinya.Dengan itu mereka dapat melaksanakan apa jua kehendak mereka sendiri.Namun begitu mereka bukanlah yang sebenar-benarnya memegang kuasa di Illuminati ini.Terdapat 'The Hidden Hand' yang memantau mereka.Dia adalah Dajal Laknatullah Al-Muntazhor, manusia berwatak syaitan yang dilengahkan ajalnya.

Thursday, April 8, 2010

Artikel pilihan - HG-3:Di Pagar Bintang





Selepas mengetahui serba sedikit tentang tipudaya Yahudi dan gambaran kasar tentang tugas para Nabi menyambung rahsia Nama-Nya,kita akan mempelajari usaha The Hidden Hand yang menggunakan 'dark force' bagi menentang usaha Kalimah Allah ditegakkan di atas muka bumi.Kita akan menyelusuri satu demi satu kepercayaan mereka tentang 'dark force'.



-M.O





Bunga seroja kamar diraja
permaidani Ishtar biru laksana
adinda merajuk
hingga beradu
kekanda memujuk
tak pernah jemu

Lela rentaka di seberang muara
Kuda Nibiru Raja Akheros
merajuk dipujuk mainan cinta
tanda kasih kekal berpanjangan

Adinda merenung
Bima Andika
di atas langit terhampar megah
kekanda membelai
adinda tersenyum
di celah rembulan
di Pagar Bintang






Kita tahu bahawa seluruh alam ini dipenuhi tenaga.Tenaga cahaya,haba,elektrik,elektromagnet sekadar menyebutkan beberapa contoh,bersimpang-siur di sekeliling kita.Di dalam diri kita juga tersimpan banyak tenaga dan malah merupakan satu penjana tenaga!Menurut kajian sains kimia dan minda,di dalam diri manusia tersimpan tenaga elektrik yang mampu menjana beribu-ribu watt!Di dalam diri manusia juga mampu menjana tenaga haba dengan sendirinya.Bagaimana ini boleh berlaku?

Beribu-ribu tahun dahulu,menurut kepercayaan kaum Elit dalam Freemason...terdapat satu peradaban agung yang bijak menggunakan tenaga dan memanipulasikan tenaga,di bumi ini.Menurut kepercayaan mereka lagi,di bumi terdapat poin-poin rahsia yang menjadi terminal pengumpulan tenaga-tenaga ini,sama seperti poin-poin teburan galian mineral.Taburan 'pusat-pusat tenaga' ini berselerakan di muka bumi dan mereka percaya,manusia-manusia sebelum mereka seperti Tamadun Mesir Purba,menggunakan rahsia poin tenaga ini bagi membangunkan tamadun mereka.Malah digunakan juga oleh makhluk-makhluk sebelum manusia!

Kepercayaan terhadap kewujudan tenaga tersembunyi ini,kami namakan sebagai,







Kepercayaan StarGate





”Wahai sekalian jin dan manusia! Jika kamu sanggup melintasi semua penjuru langit dan bumi, maka lintasilah. Namun kamu tidaklah akan dapat melintasinya kalau tidak dengan kekuatan.” (Ar-Rahman ayat 33)




Apakah StarGate?Menurut fahaman fiksyen sains dan filem-filem Hollywood,Stargate adalah portal yang boleh memendekkan perjalanan antara galaksi,planet atau bintang.Ia bertindak seolah-olah 'wormhole'.Ada juga yang menggabungkannya dengan 'time travel'.Namun Stargate lebih popular digunakan ke atas terma jarak dan terasing dari premis masa.

Kadangkala Stargate ini digabungkan dengan kepercayaan pelbagai agama,terutamanya agama pagan Sumeria,Babilon dan Mesir Purba.Ini sudah tentu kerana agama menyembah syaitan dan nafsu Freemason mengambil silibus agama syaitan mereka dari ketiga-tiga kaum pagan ini.Kita akan bincangkan perkara ini nanti.

Kajian sains kini mendapati alam semesta kita ini tidak statik,tetapi 'bergerak' atau 'hidup'.Alam semesta ini ibarat satu 'hidupan' lain yang mempunyai nyawa.Hidupan lain yang di dalamnya juga terdapat makhluk-makhluk bernyawa yang lain.Nyawa di dalam nyawa.Kajian sains juga mendapati alam semesta ini 'memecut' dalam kelajuan yang lama-kelamaan akan mencapai ketidakseimbangan atau di luar kawalan.Apa yang dikatakan kiamat pasti akan terjadi atau istilah saintifiknya 'The Big Freeze'.Dahulu kita selalu mengatakan apabila bumi akan musnah apabila dihempap meteor atau akibat perang nuklear,kita akan berpindah ke planet lain,selalunya Marikh dipilih dalam khayalan ini.Namun para saintis sukar untuk menyembunyikan bahawa 'The Big Freeze' ini rupa-rupanya melibatkan seluruh alam semesta yang bermula dari 'The Big Bang'.Selepas menimbangkan pelbagai parameter,para saintis memikirkan bahawa kemungkinan untuk menyelamatkan manusia dari kemusnahan ini melalui cara 'menyerap ke alam yang berselari' (parallel universe)!

Di dalam mitologi Norse,Ragnarok iaitu 'takdir para dewa-dewa' (kisah 'kiamat' versi Norsemen) bermula apabila bumi terperangkap di dalam satu ruang beku seperti ragum yang menelan bumi tadi.Langit sendiri telah membeku sebagai akibat terkorbannya para dewa di dalam pertempuran dengan kuasa kejahatan berbentuk ular dan serigala.Kegelapan abadi menyelimuti tanah yang membeku itu di mana matahari dan bulan telah ditelan habis.Odin,bapa para dewa akhinya mati dan masa dengan sendirinya musnah.

Apakah perkaitan antara mitos orang Norse ini dengan apa yang akan berlaku?

Sejak kerja-kerja Edwin Hubble pada tahun 1920-an,para saintis telah pun tahu bahawa alam semesta ini mengembang,namun kebanyakannya percaya bahawa pengembangan menjadi perlahan selaras dengan usia alam ini.Pada tahun 1998,para astronomi di Makmal Nasional Lawrence Berkeley dan Universiti Nasional Australia telah membuat pengiraan kadar pengembangan melalui kajian berdozen letupan supernova yang dasyat di dalam galaksi-galaksi jauh,yang mana mampu 'meringankan' seluruh alam semesta.Mereka harus tidak begitu mempercayai data-data mereka sendiri.Satu tenaga yang tidak diketahui telah memaksa galaksi berpecah,menyebabkan pengembangan alam semesta,memecut pantas.




Brian Schmidt iaitu salah seorang dari ketua saintis terbabit mengatakan bahawa semua ini seolah-olah tidak masuk akal walaupun mereka telah memeriksa semua data.Beliau keberatan untuk memberitahu oang ramai bahawa manusia akan menghadapi 'pembunuhan beramai-ramai'!.

Ahli Fizik kembali mengkaji dan sedar bahawa suatu 'tenaga gelap' (dark energy) dari asal-usul yang tidak diketahui,seakan-akan sama dengan teori Kosmologi Konstan Einstein,telah bertindak sebagai daya antigraviti.Pada masa yang sama,ruang kosong itu sendiri mengandungi cukup tenaga gelap ini untuk memusnahkan alam semesta.Lebih luas alam semesta mengembang,maka lebih banyak tenaga gelap ini akan membuatkan ia mengembang lebih pantas,membawa kepada mod pertumbuhan eksponen yang tidak terkawal.Pada tahun 2003,keputusan yang menakjubkan telah disahkan oeh satelit WMAP(Wilkinson microwave anisotropy probe).Mengorbit berjuta-juta batu dari bumi,satelit ini mengandungi dua taleskop yang berupaya mengesan radiasi gelombang mikro yang mana menyelubungi alam semesta.Satelit ini telah memberikan kita gambaran alam semesta ketika masih menjadi 'bayi' kira-kira 380,000 tahun dahulu.

Satelit WMAP telah menyelesaikan (mengikut andaian saintis setakat ini) persoalan yang memakan masa lama untuk dijawab tentang usia alam semesta:ia berusia 13.7bilion tahun(termasuk ralat ketepatan).Lebih mengesankan,data menunjukkan bahawa tenaga gelap ini bukannya kebetulan atau muncul secara tiba-tiba,tetapi telah pun memenuhi 73 peratus dari bahan dan tenaga alam semesta.Bagi merumitkan lagi misteri,data menunjukkan 23 peratus dari alam semesta terdiri dari 'bahan gelap'(dark matter),satu bentuk bahan yang tidak dapat dikesan oleh pancaindera biasa namun masih mempunyai berat.

Hidrogen dan helium membentuk 4 peratus,ketika elemen-elemen lebih tinggi termasuk manusia dan bahan-bahan fizikal yang mampu disentuh oleh pancaindera kita hanya membentuk 0.03 peratus.Tenaga gelap dan kebanyakan bahan gelap tidak mengandungi atom-atom,yang mana bermakna bertentangan dengan apa yang dipercayai oleh pemikir Yunani Purba,dan diajar di kesemua kursus kimia moden bahawa,majoriti alam semesta terbuat dari atom-atom.

Dalam kes ini,ia berlaku sebaliknya,majoriti alam semesta bukan diperbuat dari atom!

Sebagaimana alam semesta mengembang,kandungan tenaganya tercair dan suhunya menuju ke arah hampir sifar,di mana atom-atom berhenti bergerak.Satu daripada hukum Fizik ialah Hukum Kedua Termodinamik yang mana menyatakan di mana setiap benda terlenyap,jumlah 'entropi' (kemusnahan) di dalam alam semesta akan meningkat.Ini bermakna besi berkarat,tubuh kita yang mengalami penuaan,tamadun-tamadun yang musnah,bintang yang kehausan bahan apinya dan alam semesta sendiri yang akan musnah,dan suhu akan jatuh secara seragam selari dengan semua kemusnahan ini,mendekati sifar.Ini bermakna setiap kemusnahan atau kematian manusia mahupun binatang menyumbang kepada proses 'pembekuan alam semesta'.


Para saintis sekular dan pemikir Materialisme berpendapat walaupun termodinamik dan hujah kosmologi (ya,sudah pasti pandangan agama) mengatakan setiap kehidupan di alam ini akan menemui kematian,di sana masih ada pengecualian.Masih percaya dan berpandukan Hukum Evolusi Darwin yang sudah habis tarikh luput,mereka berpendapat apabila persekitaran berubah secara radikal,kehidupan mesti menyesuaikan diri,berpindah atau mati.

Pilihan pertama seolah-olah mustahil.

Pilihan terakhir sebenarnya bukan pilihan.

Ini meninggalkan kepada mereka satu pilihan:Meninggalkan alam semesta.




String Theory dan Stargate



Walaupun konsep meninggalkan alam semesta ini untuk memasuki alam lain nampak gila,mereka percaya di sana tiada hukum Fizik yang melarang untuk memasuki 'parallel universe'.Teori Relativity Am Einstein membenarkan kewujudan 'wormhole' atau jalan pintas untuk ke 'parallel universe',adakalanya dikenali sebagai Einstein-Rosen Bridges.Namun ia masih tidak diketahui sama ada pembetulan kuantum akan membuatkan perkara tersebut satu kemungkinan atau tidak.

Para Elit Illuminatus percaya,jika Lucifer gagal untuk menentang Eli (Allah,iaitu Tuhan yang mahu dikalahkan oleh Lucifer dan Antichrist) dan terjadi Kiamat (Endgame-'codename' bagi berakhirnya tempoh Iblis menyesatkan anak Adam),maka mereka akan menyerap ke 'parallel universe' sebagaimana para Jin ketika turunnya Nabi Adam dan Siti Hawa ke Bumi.

Sabar...kita akan mengembara lagi ke dalam imaginasi mereka.

walaupun sekali dipertimbangkan idea yang diluar pemikiran manusia,konsep 'kepelbagaian-alam' di mana alam kita wujud bersama-sama dengan 'parallel universe' yang tidak terkira banyaknya.Ini telah menarik perhatian ramai pengkaji dari pelbagai arah.Pertamanya teori yang konsisten dengan data-data WMAP ialah berkaitan dengan 'Teori Pengembungan' telah diajukan oleh Alan Guth,penyelidik dari MIT pada tahun 1979.Ia mencadangkan pengembangan 'turbo-cas' pada alam semesta pada permulaan masa.Teori Pengembungan Alam begitu kemas menerangkan beberapa 'misteri degil' termasuk kerataan dan keseragaman alam semesta.

Namun semenjak ahli Fizik masih tidak mengetahui apa yang menggerakkan proses 'pengembungan alam semesta' secara pantas,di sana masih meninggalkan peluang,ia akan terjadi sekali lagi,di dalam kitaran yang tiada berakhir.Ini adalah idea Andrei Linde dari Universiti Stanford,yang mana 'ibu bapa' alam semesta akan 'melahirkan' anak-anaknya.Ini sama lah seperti bebelon sabun yang membentuk 2 belon buih sabun yang kecil.

Namun apa yang menyebabkan 'Big Bang' dan memandu kepada pengembangan ini?

Soalan yang tidak pernah terjawab.Sejak persoalan Big Bang begitu menarik perhatian,saintis telah meninggalkan Teori Relativiti Am yang mana telah membentuk asas bagi semua kosmologi moden.Teori Relativiti Am Einstein telah musnah dalam Big Bang,dan tidak mampu menjawab persoalan teologi dan falsafah yang dibangkitkan berkaitan perkara ini.Untuk menyelesaikan perkara ini,kita mesti menggunakan Teori Kuantum iaitu satu lagi teori terhebat di abad ke-20 yang mana 'mengetuai' Fizik Atom.




Apa yang kita kurang tahu,Teori Relaviti Einstein dan Teori Kuantum adalah berlawanan!

Kuantum menjelaskan dunia yang teramat kecil,dunia subatomik seperti elektron dan quark.Teori Relativiti pula berkisar dunia-dunia gergasi seperti persoalan 'Black Hole' dan 'Big Bang'.Relativiti,walaubagaimanapun tidak mampu menceritakan tentang Big Bang berkenaan pengaruhnya pada dunia subatomik,padahal pengaruh Big Bang mesti diterangkan dari dunia subatomik.Barulah selepas itu kita tahu kesannya pada galaksi dan planet-planet.Di dalam hal ini,para saintis pening memikirkan bagaimana untuk mengaitkan kesan radiasi pada graviti sebagaimana kita mahu menghubungkan penerangan dari segi kuantum ke atas graviti.Cabaran paling besar dalam bidang Fizik ialah mencantumkan kesemua teori ini ke dalam satu teori tunggal.Teori tunggal yang mampu menjelaskan semua fenomena alam semesta;dari sekecil-kecilnya sehingga yang sebesar-besarnya.

Saintis Fizik kini berlumba-lumba membangunkan apa yang dinamakan 'Teori Segalanya' (Theory of Everything).SEbenarnya banyak cadangan telah diajukan sejak berdekad-dekad yang lepas,namun kesemuanya tidak tetap hujahnya atau tidak sempurna.Apa yang pasti,perkara yang memimpin semua ini,secara faktanya,adalah String Theory.

Anda boleh membaca tentang String Theory dalam siri The Matrix (Matrix07-Matrix08).

Asap mampu mengembang dan memenuhi ruang tanpa hilang ke dalam hiperuang,iaitu dimensi yang lebih tinggi,jika ia wujud sebenarnya ia lebih kecil dari atom-atom.Jika dimensi lebih tinggi lebih besar dari sebiji atom,kita pasti melihat atom-atom secara misteri teralih dan hilang ke dimensi lebih tinggi,di mana penglihatan kasar kita tidak melihatnya.

Jadi saintis berpendapat apa yang dinamakan DIMENSI LEBIH TINGGI sebenarnya lebih kecil dari sebutir atom!

Bayangkan dua keping kertas yang berselari,satu berwarna hitam dan satu berwarna putih.Jika seekor semut hidup di atas setiap keping kertas,masing-masing akan memikirkan kertas itu adalah seluruh alam semesta,tanpa mengetahui terdapat lagi alam lain berdekatan dengan mereka.Secara faktanya menerusi kes ini,alam lain itu tidak nampak atau halimunan,semut pada kertas putih tidak tahu ada semut lain yang duduk di atas 'alam' lain iaitu kertas hitam.Setiap ekor semut tadi hanya tahu dunianya sahaja tanpa mempedulikan kenyataan bahawa ada 'alam' lain hanya beberapa inci darinya.Samalah seperti alam semesta kita yang merupakan satu membran yang terapung di dalam 11 dimensi hiperuang,di mana kita tidak tahu ada 'alam yang berselari' berdekatan dengan kita!!

Inilah penangan String Theory.

Jadi String Theory mendakwa ketika Big Bang,alam semesta ini yang asalnya satu,telah berpecah kepada berinfiniti 'parallel universe'!

Nampaknya ada 'semut' lain yang duduk aman di atas 'kertas' lain tanpa pengetahuan kita!


Ini memimpin kepada idea untuk mencari dimensi yang lebih tinggi...

Memimpin kepada mencari portal ke 'parallel universe'...

Mencari poin-poin tenaga...

Membina piramid!



Inilah permulaan kepada pencarian Stargate.

























"...di celah rembulan

di Pagar Bintang..."