NuffNang

Nuffnang

Translate

Friday, October 4, 2013

Laporan Audit Negara 2012.

Baru-baru ini kita telah dikejutkan dengan Laporan Ketua Audit Negara mengenai pembaziran yang dilakukan oleh pihak kerajaan. Amatlah memalukan kerana kita mempunyai ramai akauntan dan pakar kewangan yang kononnya hebat. Sehinggakan boleh mengadakan kembali duit yang tiada, memotong claim pekerja atas alasan berjimat-cermat, menidakkan perbelanjaan kursus atas alasan peruntukan tidak cukup dan bermacam-macam lagi magik yang boleh dibuat oleh mereka-mereka ini. Rata-rata bloggers menyalahkan pak-pak menteri diatas pembaziran yang berlaku tersebut.

Persoalannya sekarang, mengapa hendak disalahkan pak-pak menteri sahaja? Mana pergi KSU, TKSU, SUB-SUB yang lain? Diam sahaja ke? Mereka juga perlu di pertanggungjawabkan. Kehilangan aset, perbelanjaan pembaziran, semua ini perlu dilihat pada bahagian kewangan masing-masing. Ini kerana tidak semua hal yang berlaku berada di dalam pengetahan pak-pak menteri tersebut. Kebanyakkan projek yang ada telah pun dirancang dan dijalankan terlebih dahulu oleh pihak kementerian. Pak-pak menteri ini pula hanya menumpang publisiti saja. Kalau tak percaya, cuba tanya lebih-lebih sikit pasal apa-apa projek tersebut, confirm derang ni tergagap-gagap. Habis kuat pun, pusing-pusing situ je ayat derang.

Sepatutnya, apabila laporan ketua audit keluar, yang perlu disiasat adalah pegawai-pegawai kerajaan yang berkenaan. Kita pegang pegawai bawahan ni dan saya yakin kita akan dapat ketua yang terlibat. Jika ada melibatkan pak-pak menteri, barulah kita hentam mereka. Bagi saya, mereka yang menyalahkan pak-pak menteri ni sahaja adalah mereka yang masih mentah dan tidak matang....maafkanlah mereka. Kalau mereka menyalahkan pihak kerajaan sepenuhnya, mereka juga perlu menyalahkan diri mereka juga. Sebab dalam kerajaan juga ada penyokong PR. Bukan sedikit, tetapi ramai! Berpangkat tinggi pun ada. Kalau mereka tidak mahu dipersalahkan, boleh la saya katakan ini melibatkan unsur sabotaj dan bukan salah kerajaan BN.

Tetapi macam biasalah, pembangkang akan tetap membangkang. Mereka hanya akan percaya dan ikut apa saja kata-kata dari berhala mereka. Walaupun berhala mereka itu adalah dari orang kafir. Pada yang berfikiran waras, siasat dan fikir guna otak sendiri. Tak faham, sila tanya....korang tu bukannya bijak sangat. Saya pun kalau saya tak faham, saya akan tanya terlebih dahulu. Setakat baca dari Malaysiakini dan harakah, apa yang korang dapat? Korang tau tak yang pemimpin korang pun baca Utusan Malaysia dan Berita Harian? Malaysiakini dan Harak tu, bagi saya itu hanyalah sumber berita syok sendiri. Sebab tu mereka tak dapat nak dapat lesen penyiaran penuh macam sinar harian. Akhbar macam tu hanyalah untuk korang-korang yang syok sendiri jer. Sebab tu la korang tak berkembang maju, jumud je tak habis-habis. Bila time belajar, boleh plak tanya pensyarah. Call pensyarah pun sanggup walaupun tengah malam atau pagi-pagi buta. Bila masuk hal politik...hancus!!

Pesan saya, tanya dan selidik dulu sebelum membuat kesimpulan. Sebagai contoh, perbelanjaan 1.6 juta pembayaran k-pop tersebut. Pada yang bodoh, mesti akan kata ini adalah perbelanjaan pembayaran PSY yang dikatakan telah di sponsor tersebut. Kalau korang selidik, itu adalah bayaran untuk k-pop semasa hari perhimpunan belia. Nampak tak? Jadi....berhentilah memperbodohkan diri yang sememangnya bodoh tu. Dalam hal lain memang krang biuak, dalam hal politik, korang out! Sekian.

Monday, September 30, 2013

"Kami bayar cukai, kami yang bayar gaji awak (penjawat awam)!" - Siapa pula bayar gaji pekerja swasta?

Memang sesuatu yang amat melucukan apabila ada seseorang lelaki cina meluahkan ayat tersebut. Terfikir pula saya, apakah maksud di sebalik kata-katanya itu. Adakah ianya membawa maksud, "kita sudah control you, you kena ikut cakap kita", atau "kami boss sekarang, you adalah kuli!". Ada banyak makna yang boleh di tafsirkan dari ayat seorang lelaki cina tersebut. Ianya terpulang kepada individu tersebut. Tetapi jika saya ceritakan senarionya bagaimana ayat tersebut boleh keluar dari mulut lelaki cina tersebut, saya pasti ramai yang akan mentafsirkan ayat tersebut sama seperti bagaimana saya mentafsirkannya. Ianya berkenaan seorang lelaki cina yang mahu mendapatkan perkhidmatan dari kerajaan dan menunggu kelulusan dari kerajaan. Permohonan beliau telah ditolak dan lelaki cina tersebut tidak puas hati dan ingin meminta penjelasan. Tetapi maklumat yang diminta itu adalah maklumat sulit. Secara kebetulan aku ada disitu dan aku perhatikan segalanya yang berlaku.

Saturday, September 28, 2013

Kami adalah tuan rumah. Hormati hak kami.

Pada masa kini, kerap kita dengar percakapan atau kata-kata dari golongan ultra kiasu ini mengatakan orang melayu adalah pendatang. Sama ada di dalam blog, facebook, media cetak perdana dan media cetak alternatif, perkara ini kerap di sentuh dan disebut oleh mereka yang menggelar diri mereka pejuang kebebasan. Pada masa zaman Tun M dahulu, perkara seperti ini tidak berani disebut atau disentuh oleh puak-puak berhaluan kiri ini. Tetapi pada era Tun Abdullah, semua ini berubah serta-merta kerana sikap 'keterbukaan' yang diamalkan oleh beliau.

Pada pendapat saya, golongan ini berkata demikian, kerana mereka tidak mahu menerima hakikat bahawa mereka ini adalah pendatang yang dibawa oleh British suatu ketika dahulu. Mungkin juga di sekolah-sekolah SRJKC mereka itu tidak mempunyai matapelajaran sejarah yang mengikut sukatan pelajaran yang sepatutnya. Mungkin juga mereka sudah lupa akan asal-usul mereka yang mana mereka ini adalah dari tanah besar China.

Adalah sesuatu yang memalukan jika kita lupa kepada asal-usul negara kita. Jika negara asal kita pun kita boleh nafikan, bagaimana pula dengan kesetiaan dan semangat kenegaraan mereka ni? Bagi saya, sudah pastinya semua ini boleh dipersoalkan. Kenapa saya kata begini ialah, jika kita lihat kepada agama anutan mereka ini, tuhan-tuhan mereka, dewa-dewa mereka, doa yang dibaca oleh mereka, kebanyakkannya adalah mengenai kekayaan, kemakmuran, harta dan duit. Mereka mana peduli pasal negara pun sebenarnya. Jarang sekali saya mendengar orang-orang cina ini mendoakan supaya negara kita yang kaya. Mereka hanya mendoakan supaya diri mereka yang kaya. Oleh yang demikian, boleh la saya simpulkan disini, kata-kata mereka ini boleh dipertikaikan dan boleh di endahkan.

Bukanlah saya nak mempertikaikan usaha bersama mereka untuk menuntut kemerdekaan suatu ketika dulu. Walaupun susaha mereka ini tidak la seberapa pun berbanding dengan usaha orang melayu itu sendiri. Tetapi sekadar untuk menyedarkan mereka yang kami ini adalah tuan tanah. Sejarah tidak boleh dipertikaikan dan tidak boleh diubah. Buatlah kenyataan macam mana pun, tetapi jawapan saya adalah, 'talk to the hand'. Kami dah korbankan kedaulatan dan kekayaan negara kami ini untuk dikongsi bersama-sama dengan 'pendatang' ini atas prinsip Jus Soli dan belas kasihan. Not more than that!! Know your place and respect our rights. Kami orang melayu dan bumiputera tidak pernah menuntut lebih dari apa yang telah dimaktubkan di dalam Perlembagaan. Tetapi kenapa mereka-mereka ini suka sangat mencabar kami?

Seseorang pernah berkata kepada saya yang kita amat perlukan Dato' Harun yang kedua, Abdullah Hukum yang kedua. Klau anda semua faham apa yang orang itu maksudkan, tak mustahil kita boleh selamatkan Pulau Pinang. Sebab tu dari dulu lagi saya katakan yang Pulau Pinang masih boleh diselamatkan. Selain dari itu, kita boleh majukan taraf sosiologi dan ekonomi orang melayu Islam jika ini berlaku. Itupun jika anda semua faham la...klau tak faham....saya sarankan supaya kaji kedua-dua tokoh ini.

Apa yang dapat saya simpulkan disini, tidak ada yang mustahil jika orang politik tidak hanya mementingkan undi sahaja. Kita tidak akan mati tanpa undi orang cina! Kita perlu ajar orang cina ini supaya tahu yang walaupun mereka adalah warganegara, tetapi mereka ini masih lagi 'tetamu' di 'rumah' kami ini.

Sektor swasta menyalahkan kerajaan kerana isu gaji? Mengapa?

Memang ramai yang tidak puas hati dengan sektor awam ni. Sejak dari dulu memang ada kedengaran suara-suara sumbang mengenai sektor awam ni. Memang diakui sektor awam ni mempunyai beberapa keistimewaan yang sengaja di perbesarkan untuk menarik minat kerja di sektor awam. Kalau tidak diperbesarkan, mana la orang nak kerja di sektor awam ni. Dah la gaji pun sikit, kenaikkan pangkat pun susah, bonus pun sikit. Itu pun kadang kala je ada bonus tu. Kerja dah la macam-macam kena buat, tapi pangkat dan gaji macam tu la jugak. Kalau nak naik pangkat, kena la amik exam yang melecehkan dan menyusahkan.

Friday, September 27, 2013

Friends with benefits.

Dah lama tak menulis di dalam blog ni. Banyak juga benda yang hendak ditulis, tetapi tak tahu di mana hendak dimulakan. Pada hari ini saya memilih tajuk ini kerana terasa perlu ianya di luahkan. Perkara ini semestinya adalah perkara yang biasa terjadi pada masa sekarang. Di mana-mana saja pun ada berlaku perkara seperti ini. Lebih-lebih lagi mereka yang dahagakan kuasa dan wang. Perkara seperti ini juga paling ketara berlaku di sektor swasta dan juga di IPTA/S. Ini kerana di dalam sektor swasta, mereka yang baik dengan boss akan berpeluang untuk naik pangkat. Berlainan di sektor awam, mereka ini perlu melepasi penilaian dan peperiksaan sebelum dipertimbangkan untuk kenaikkan pangkat. Nampak tak perbezaannya?

Di dalam IPTA/S pula, mereka yang pandai dan rajin akan menjadi tumpuan rakan sekelas yang lain. Sudah pasti ramai yang ingin bersama-sama dalam satu kumpulan dengan golongan ini. Tetapi golongan rajin ini juga ada yang baik dan ada yang buruknya. Yang baiknya, kekadang mereka ini tidak meninggalkan kawan-kawan sekelasnya yang lemah. Yang tidak baiknya.....ermmm....faham-faham je la. Selagi boleh tinggalkan, tinggalkan jer.....yer la, sebab membebankan kan? Siapa yang nak bawak 'excess baggage' ni. Dah la lambat, tak pandai plak tu...akhirnya yang ditinggalkan tu akan gagal dan dibuang dari IPTA tersebut. Kesian kan? Kalau orang tu pemalas tu lain la cerita. Tetapi kita tahu ke masalah yang menimpa orang tu? Kita ada tanya ke orang tu apa masalah dia? Kan ke kejam kalau kita buat macam tu.

Aku paling tak boleh nak terima kalau kerana kepentingan politik, orang tu di pulaukan dan ditinggalkan. Itu adalah perangai yang paling bodoh dan tidak matang sekali bagi aku. Jangan la semua benda yang terjadi tu nak dikaitkan dengan politik. Tak semua benda di dunia ini ada kaitan dengan politik. Please laa....jangan cetek sangat fikiran tu. Kau tu bakal pemimpin dunia (Insya'allah laaa...) malu la kalau pemimpin bersikap macam ni. Lebih-lebih lagi pemimpin Islam, layak ke digelar pemimpin Islam kalau perangai macam ni? Malu beb....ko cerita bergegar-gegar pasal itu dan ini, tapi diri sendiri pun tak berapa nak betul....ishh...malu la.

Takpe la, walau apa pun terjadi, aku takkan jadi seperti mereka-mereka ni. Ya...mereka memang hebat, tetapi bila perkara begini terjadi, aku tak respek langsung dengan mereka. Bagi aku, aku memang tidak pernah dan tidak akan meninggalkan rakan seperjuangan yang bermasalah ini. Biarlah aku dikutuk sekali bersama-sama dengan mereka yang bermasalah ini, asalkan aku bahagia. Bukan nak jadi hero, tapi kerana kemanusiaan, aku tak sanggup nak buat macam tu kepada orang lain. Ntah la, mungkin sikap ini aku perolehi dari kedua orang tua aku. Cepat kesian dan tersentuh. Apa-apa pun aku bersyukur dengan keadaan aku sekarang. Semoga Allah jadikan aku lebih kuat dan tabah dari diri aku yang sekarang ni. Amin...

Wednesday, July 3, 2013

Gambar tipu? Gambar tipu ke atau tertipu?


Nice pic kan? Aku suka tengok pic ni. Tapi ada orang kata pic ni tipu dan edit. Apalah bangang punya manusia. Orang yang empunya pic ni snap pic dalam parlimen....ko ada ke kat situ? Macam mana ko tau pic tu tipu? Ada bomoh ke? Haaa..tu la, belajar je tinggi....bodoh pun tinggi jugak. Aku tak tau la sama ada dia nak bergurau ke apa...tapi ayat dia tu tkde la plak ada tanda gelak ke apa ke kat hujung. Terus dia buat statement kata yang pic ni tipu. Takde komen yang baik pun dari dia pasal kerajaan. Tapi kerja kerajaan jugak yang dia mintak. Hina2 kerajaan, tapi tempat hina ni jugaklah dia nak mintak kerja. Dia pernah ngaku azab kerja dengan syarikat cina...tapi pi puji cina melambung2. Tak ke bangang maha bodohnya perangai macam ni? Korang fikir sendiri la orang macam mana pembangkang ni. Ni baru satu yang aku kenal. Belum yang lain-lain lagi. Tepuk dada, tanyalah selera. Nasihat aku, jangan jadi bodoh macam ni. Pak turuk sejati. Macam kami, yang baik kami sokong, yang salah kami tegur. Bukan pencacai pak turut angkat tahik yer....opss...nak masuk maghrib dah. Nak mintak ampun banyak2, sebab pasal sorang makhluk ni, aku dah banyak buat dosa.

Wassalam.

Friday, June 14, 2013

Cara pelajar ‘dop-out’ berucap. Orang boleh percaya ke?





Tahu tak siapa mamat ni? Siapa tak kenal dengan mamat ni kan? Dengan sikat rambut belah tepi dia tu, nampak macam baik. Tapi siapa sangka dia ni mempunyai cerita yang tersendiri. Skandal bini orang, skandal tabung memali, kisah komunis. Walaupun takder apa-apa tindakan dari beliau nak menafikan perkara ni, tapi kita tahu Allah tahu dan orang yang paling rapat dengan dia pun tahu. Dia ni kalau berucap memang bagus. Aku paling suka dengar dia ni berucap kat public. Sebab apa? Sebabnya habis semua penyokong dia percaya dengan penipuan dia ni. Cara dia berucap pun macam orang baru nak habis sekolah. Pengisian kosong! Takde yang membangunkan minda! Macam budak-budak! Yang paling mengherankan saya adalah, bagaimana orang boleh percaya dengan kata-kata dia ni? Adakah yang percaya ini mempunyai IQ yang rendah? Atau adakah mereka ini suka mendengar dia ni berucap umpama badut sarkas? Ataupun mereka ini disuruh percaya apa saja yang keluar dari mulut pemimpin mereka tanpa banyak soal? 

Walau apa pun, saya memang suka melihat cara mat sabu ni berucap. Boleh masuk program maharaja lawak mega rasanya mat sabu ni. Lagi satu yang saya suka apabila dia ni berucap ialah dia suka suruh rakyat bangkit dan menentang kerajaan. Sikit-sikit suruh rakyat bangkit dan menentang kerajaan. Apa kejadahnya dia nak suruh orang menentang kerajaan ni? Takkan la pasal isu yang kecil-kecil ni nak suruh gulingkan kerajaan? Yang menentangnya adalah rakyat, yang dapat pangkat, duit dan hidup senangnya adalah dia je. Lepas tu jadilah macam khairie Othman, dibuang macam tu je macam sampah. Lepas tu dia plak tindas dan rampas bini orang untuk dia….alamak….terlebih dah ni.

Umum sudah mengetahui dia ni macam mana, kes hina polis dia pun belum selesai lagi. Yang orang tua-tua yang pernah derita di zaman komunis ni memang menentang mat sabu ni, tapi yang muda-muda ni yang tak tahu apa pun terus sokong plak. Nampak sangat la golongan muda PR ni dah kena bodoh dengan mat sabu ni. Dah la pelajar yang dibuang oleh UiTM, nak harapkan SPM je la dia ni. SPM pun bukan bagus sangat, lepas tu ramai plak yang dengar dia ni bercakap, sama la taraf IQ korang dengan mat sabu ni. Bodoh dia 2 tiang, bodoh korang pun 2 tiang jugak. Lepas tu bini korang plak dia rembat……alamak…..dah terkeluar lagi sekali plak.

Apa punya manusia la yang sokong orang macam ni. Dah la bodoh, rembat bini kawan baik sendiri plak tu. Lepas tu dia dah ludah anwar dulu, anwar pun dah ludah dia balik, sekarang dedua jilat ludah masing-masing. Lepas tu dia kasi penyokong dia plak yang jilat ludah depa. Apa? Ada yang tak puas hati? Lantak korang la, korang punya pendirian yang nak percaya orang bodoh macam ni, aku cakap benda yang betul. Cuba korang bersihkan kepala otak korang tu dulu, dapatkan pendapat dari orang kedua, lepas tu korang dengar la balik ucapan mat sabu tu. Mesti korang nyesal sebab korang sebenarnya dah kena bodoh!! Kalau tak caya, buatlah sendiri.

Thursday, June 13, 2013

Dong Zong = DAP - Persatuan rasis tak sedar diri.

PRU13 dah lama berakhir, tapi macam biasalah...rumah dah siap, pahat masih berbunyi. Dengan demonstrasi 'Blackout 505' laa, dengan tuduhan pengundi Bangladesh la....dengan macam-macam lagi suara-suara sumbang yang masih lagi berbunyi. Dalam banyak-banyak suara tersebut, ada satu suara yang paling menarik perhatian saya iaitu 'Chinese Tsunami'. Saya tidak melabelkan satu suara ini sebagai suara sumbang kerana pada pendapat saya, ianya adalah satu kenyataan yang perlu kita akui. Bak kata Menteri Belia dan Sukan yang baru, YB Khairy Jamaluddin, itu adalah hak mereka dan kita mesti memandang ke hadapan untuk menuju proses transformasi yang berjaya. Itu kata-kata dia dan saya hormat kata-kata beliau. Tetapi sedikit sebanyak kita perlu juga akui yang kita telah tertipu dengan 'kemesraan' kaum cina ini. Maksud saya ialah, mereka masih lagi tidak mahu menjadi rakyat Malaysia dengan sepenuhnya.

Khairy Jamaluddin

Kita tidak boleh salahkan kaum cina 100%. Pada pendapat saya, semua ini tidak akan terjadi jika kerajaan membataskan kuasa dan pengaruh persatuan-persatuan rasis yang mewakili kaum cina ini. Persatuan seperti Dong Zong yang amat lantang bersuara ketika ini merupakan punca kenapa kaum cina tidak boleh menjadi rakyat Malaysia sepenuhnya.

Dong Zong
Mereka menggunakan isu bahasa dan budaya mereka untuk mendapat simpati dari kaum cina lain yang sudah bersedia untuk menjadi rakyat Malaysia secara total. Apa yang mereka lakukan ini sama dengan apa yang diperjuangkan oleh parti komunis DAP. Paling memilukan lagi adalah mereka ini dibantu oleh orang melayu tak sedar diri.

Sepatutnya persatuan dan pertubuhan politik rasis seperti ini tidak perlu diluluskan oleh ROS. Cukup-cukuplah dengan apa yang dah ada ini. ROS di bawah Dato' Abdul Rahman Bin Othman perlu lebih tegas dan lebih memahami keadaan semasa negara. Saya tahu Dato' merupakan orang yang kuat agama dan berpegang pada pendirian. Ini mengikut kata-kata staff Dato' sendiri. Tapi Dato' perlu akui yang kadang-kala pendirian kita juga ada salahnya dan perlu mengikut senario semasa untuk lebih releven. Ini saya katakan mengikut konteks pendirian kenegaraan. Jangan plak ada orang yang spin bukan-bukan.

Kementerian Pendidikan pula perlu lebih tegas dalam menangani isu yang dikemukakan oleh persatuan-persatuan rasis ini. Perlu diingat yang mereka ini boleh dikatakan sebagai proksi kepada DAP sama ada secara langsung atau tidak langsung. Apa sahaja yang mereka minta, sama sahaja dengan apa yang DAP minta. Sedikit demi sedikit mereka minta dan sedikit demi sedikit hak orang melayu terhakis.

Selain dari itu, penasihat kepada PM juga perlu dipecat kerana hanya memberikan gambaran yang baik-baik sahaja kepada PM. Sepatutnya PM perlu dibukakan senario yang sebenar, bukan dongeng! Inilah yang terjadi pada masa sekarang dan ini yang kita perlu tanggung. BTN perlu dirombak kerana tidak menjalankan tugas dengan sepatutnya. Tugas BTN adalah untuk menyatukan semua kaum di negara ini, bukan duduk diam dan beri nasihat ntah apa2 pada PM.

Pada pemerintahan Tun Mahathir dahulu, sekolah-sekolah vernakular ini hampir-hampir ditutup kerana Program Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik di dalam Bahasa Inggeris tersebut. Pada saya, program ini adalah satu program serampang dua mata yang dilaksanakan oleh Tun M dalam usaha untuk menaikkan taraf pendidikan di Malaysia dan juga usaha untuk menyatukan rakyat Malaysia. Ini kerana pada masa itu, di sekolah vernakular telah kekurangan pendidik yang mampu mengajar matapelajaran Sains dan Matematik di dalam Bahasa Inggeris. Jadi mereka terpaksa masuk ke sekolah kebangsaan untuk mendapatkan ilmu tersebut. Ini merupakan cara yang paling berkesan dan paling halus yang pernah saya lihat. Tetapi ada makhluk perosak yang berselindung di bawah nama pejuang bahasa dan sasterawan negara, merosakkan usaha perpaduan ini.

Mungkin mereka ini tidak pandai Bahasa Inggeris, sebab itulah mereka membantah usaha tersebut. Tak tahu lah....tapi bagi saya, mereka ini adalah pembangkang yang hendak merosakkan usaha murni kerajaan dan menjadikan rakyat Malaysia bodoh. Jadi, mereka yang bodoh ini pun menyokong dengan laungan takbir. Selepas laungan takbir tersebut, hancur musnahlah melayu dan Islam.

Kesimpulannya adalah, kerajaan mesti menggunakan segala akta dan undang-undang untuk mengekang kerakusan kuasa rasis yang ada pada persatuan rasis dan DAP ini. ISA mesti diwujudkan semula dan pelajaran sejarah mesti dirombak dan dijadikan matapelajaran wajib lulus oleh semua sekolah. Silibus seperti 13 Mei, kenegaraan, sejarah negara dan kontrak sosial perlu di tekankan agar kita semua tahu betapa susahnya kita hendak mencapai kemerdekaan dan keamanan yang ada sekarang. Betapa susahnya pejuang-pejuang terdahulu yang memperjuangkan kemerdekaan negara kita dan bertolak ansur dengan semua kaum agar kita dapat memerdekan negara kita ini. Peliharalah keamanan negara kita ini.

Wednesday, May 22, 2013

Sayangkan negara? Tapi kenapa buat macam ni?

Saya pernah berbincang dengan seorang penyokong pembangkang ni. Topik perbincangan tu macam biasalah, mestilah politik. Tapi perbincangan tu tergendala kerana orang tu panggil geng dia. Lebih kurang 4 nama yang dia tag dalam fb dia untuk membolehkan geng dia masuk ke dalam perbincangan aku dan penyokong pembangkang ni. Sebelum ini pun pernah terjadi juga hal yang sama. Ada la dalam 10-15 kali jadi macam ni. Apa, takut ke? Alasan yang sering diberi ialah, "saya tak pandai dalam hal ini dan saya perlukan bantuan dari rakan yang lain" atau "tak salahkan klau meramaikan korum?" atau "berbincang ramai-ramai lagi meriah". Itulah diantara alasan yang diberikan oleh mereka ini. Pada saya ianya adalah mengarut dan satu alasan bodoh. Hanya pengecut sahaja yang akan menggunakan alasan sedemikian.

Pada pandangan saya, puak pembangkang ni takde la pandai mana pun. Mereka hanya membaca bahan berita daripada sumber mereka sahaja. Tak kisah la benda tu tipu ke tak, itulah yang akan mereka baca dan percaya. Pihak PR ni sebenarnya telah di momok dan dibodohkan oleh pimpinan mereka sendiri. Bukan kerajaan yang memperbodohkan rakyat, tapi pembangkang yang memperbodohkan penyokong mereka sendiri. Sebagai contoh, kit siang membuat satu video dengan niat untuk menafikan penglibatan beliau di dalam peristiwa 13 mei 1969. Tapi sebenarnya gambar kit siang ada di tangkap oleh jurugambar, mereka yang hidup masa itu juga boleh mengesahkan dan ditambah dengan rekod di arkib negara dan juga rekod polis. Tetapi seperti biasa, PR akan hanya mempercayai kata-kata kit siang daripada fakta sebenar. Mereka telah dimomokkan oleh pemimpin mereka agar tidak menonton atau membaca segala media yang ada kaitan dengan kerajaan. Sebab itulah mereka ini menjadi jumud dan semakin jumud. Maka tidak kisahlah jika ada diantara mereka ini ketinggalan sedikit di dalam dunia maklumat ini.

Salah seorang dari penyokong pembangkang ini pernah berkata sesuatu untuk menangkis tohmahan yang negara akan hancur jika jatuh ke tangan pembangkang. Dia berkata, "saya yakin PR pun sayangkan Malaysia, takkan la mereka nak biarkan negara ni dihancurkan?". Saya suka hendak menjawab soalan ini, tetapi saya fikir buat apa saya nak buang masa menjawab sekiranya kejumudan menguasai diri mereka? Adakah kata-kata saya akan di pertimbangkan sebelum ditolak atau dipersetujui? Saya fikir, tidak sampai beberapa detik sahaja kata-kata saya akan ditolak mentah-mentah. Jadi buat apa nak buang masa kan?

Sokong PR bermakna akan menyokong usaha mengkristiankan Malaysia, sokong PR bermakna menjual Islam, sokong PR bermakna satu kemenangan kepada yahudi dan sokong PR bermakna menjual negara. Agak2 korang la, penyokong PR nak ambil kisah ke? Derang takkan ambil kisah punya. Sebab apa? Sebab saya bukan pemimpin PR. Kalau saya pemimpin PR sekali pun, saya akan dipecat serta-merta seperti Dr. Hassan Ali, dab Ustaz Nasha. Kerana mempertahankan Islam, mereka dipecat dan ditohmah dan difitnah. Segala kata-kata mereka dikatakan racun yang dibayar oleh kerajaan dan tidak boleh dipercayai. Berdosalah orang yang menganiaya orang yang mempertahankan Islam. Jawab la korang kat 'sana' nanti. Kalau korang kata aku pun masuk neraka, kita jumpa kat sana nanti ramai-ramai.

Pada para pembaca sekalian, bacalah dengan hudan yang hak seterusnya bainatlah ia dan furqanlah sendiri. Bezakan mana yang hak dan mana yang bathil. Jangan biarkan orang lain yang membuat keputusan untuk anda. Tetapi buatlah keputusan sendiri, kerana hati itu adalah hati kita sendiri.

Negara ku....apa sudah jadi?

Sejak kebelakangan ni aku tengok keadaan negara kita selepas PRU13 makin teruk. 'Malaysia Spring' la, demonstrasi jalanan la, demonstrasi jelajah negara la dan lain-lain lagi perkara yang terjadi dan bakal terjadi. Bermacam-macam bentuk provokasi, hasutan dan fitnah telah disebarkan. Aku berani katakan yang berita yang disebarkan oleh pembangkang itu fitnah kerana tiada satu pun dari berita itu apabila ditanya balik kepada pihak pembangkang, mereka tiada jawapan untuk persoalan itu. Lebih-lebih lagi apabila ada wakil dari pihak mereka sendiri yang menafikan berita itu, lagi la aku susah nak percaya pada pembangkang ni.

Tapi apa yang terjadi selepas PRU13 ni, kita dah dapat lihat sendiri satu keadaan yang sejak dari dulu lagi kita dalam keadaan tertanya-tanya. Iaitu kesetiaan kaum cina kepada negara kita. Pada pandangan saya, sejak dari dulu lagi kesetiaan pendatang yang duduk di negara kita, termasuklah pendatang-pendatang yang lain yang sudah menetap di negara kita ini. Mereka ini manusia yang menumpang, saban hari ada saja rasa tidak puas hati terhadap layanan 'tuan rumah' terhadap mereka ini. Apabila ada saja perasaan tidak puas hati, mudahlah ada pihak-pihak seperti DAP yang datang mencucuk dan membakar lagi api kebencian di dalam hati mereka terhadap negara kita. Pada masa dulu HINDRAF cuba membuat perkara yang sama dan akhirnya mereka telah sedar yang mereka sebenarnya diperalatkan oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab. Sekarang, isu perkauman ini dimainkan pula oleh DAP untuk memperdaya kaum cina dinegara kita.

Tapi, persoalannya disini adalah.....adakah mereka ini terpedaya atau mereka baru menunjukkan siapa diri mereka yang sebenar? Ini adalah persoalan yang perlu kita kupas bersama. "Orang melayu adalah kaum yang mudah memaafkan dan melupakan" - Ini adalah satu ungkapan yang tidak boleh dipakai lagi oleh kita. Kita hanya boleh memaafkan dan melupakan jika kita mahu. Jika kita tidak mahu, sampai mati pun kita akan ingat. Kita mesti ingatkan tetamu kita ini yang kita adalah tuan rumah kepada negara ini. Mereka wajib mengikut apa saja undang-undang yang ada dinegara kita ini. Mahu atau tidak mahu, mereka wajib menghormati kita sebagai tuan rumah. Kalau mereka tidak suka, mereka boleh balik ke negara asal mereka. Niat aku ini bukanlah hendak mengeruhkan lagi keadaan yang sekarang ini, tapi hanyalah untuk mempertahankan hak kita sebagai tuan rumah dan menyedarkan mereka. Jika mereka ikhlas hendak duduk dinegara kita ini, mereka bukan sahaja harus berakomodasi sahaja dengan kita, mereka wajib berasimilasi bersama kita.

Selama ini kita amalkan sikap berakomodasi terhadap mereka iaitu, bertolak ansur antara satu sama lain. Sebenarnya ia tidak cukup kerana mereka amat kuat mempertahankan kepentingan mereka. Persoalan yang kedua ialah, adakah mereka ingin mempertahankan kepentingan mereka iaitu adat, bahasa dan budaya mereka atau mereka sudah semakin tamak dan ingin menguasai negara kita sama seperti yang terjadi terhadap Singapura? Ini juga merupakan salah satu daripada beberapa persoalan yang kita kena fikirkan sendiri. Kerajaan harus mengambil langkah yang serius dan drastik jika hendak menyatu-padukan rakyat di negara kita ini. Jangan terlalu memikirkan undi sahaja. Sekolah vernakular dan mana-mana pertubuhan yang berasaskan kaum hendaklah di batalkan dan dimansuhkan sama sekali. Mereka yang cuba memporak-perandakan negara kita hendaklah di tangkap. Jangan sampai sudah terlambat, maka hilanglah negara kita dan tiadalah lagi negara Malaysia dan hilanglah tanah tumpah kaum melayu.

Wednesday, May 15, 2013

Perpaduan Nasional atau 1Malaysia atau Kontrak Sosial?




Ada orang mengatakan yang konsep atau Gagasan 1Malaysia yang dibawa oleh DS Najib adalah satu langkah yang lambat. Ini kerana Malaysia sekarang di ambang perpecahan perpaduan secara senyap yang hanya retak menanti belah. Ada yang mengatakan ianya adalah satu usaha yang bahaya kerana jika di salah tafsir, ia membawa maksud sama-rata di antara semua kaum. Ada banyak lagi kata-kata tidak sedap yang diluahkan oleh masyarakat mengenai gagasan ini. Pada saya, ianya adalah satu usaha yang baik yang telah dilaksanakan sebelum kita hendak mencapai kemerdekaan di mana kita semua telah bersepakat untuk bersatu padu dalam memperjuangkan kemerdekaan Negara.

Tuesday, May 14, 2013

Cermin diri.

Sebenarnya saya dah penat nak kongsi apa-apa berita dengan orang pas. bagi mereka semua itu adalah berita syaitan sehinggakan mereka menolak bulat-bulat apa saja berita dari kerajaan walaupun itu berita baik. Pada mereka, yg baik hanyalah pada pimpinan  mereka, walaupun pemimpin mereka berzina dan mengambil rasuah. Sehinggakan mereka sanggup mengatakan ulama kerajaan adalah anjing! Sebab itu kita jangan terkejut jika ada dari mereka yang tidak pernah mendengar berita terkini dah masih memegang berita yang lama sebagai dendam kesumat untuk menjatuhkan umno. Pada saya, PAS tidak islam lagi....tetapi adalah puak2 syiah dan ulama-ulama sesat. Puak2 syiah dan ulama-ulama sesat ini wajib ditentang kerana mereka menggalakkan perpecahan. Seperti kata mufti perak, mereka ini adalah tekong perpecahan. Sekarang ni kita tumpukan kepada pembinaan bangsa melayu dan bumiputera. Kuatkan persatuan atau NGO. Wujudkan seberapa banyak persatuan bangsa melayu dan bumiputera seperti mana yang dibuat oleh kaum cina. Setiap persatuan akan mendapat bantuan dari kerajaan. itulah yang cina lakukan....merompak duit kita untuk mereka. Tak payah harapkan Pas.....kita ambil hati rakyat dengan menyatukan negara....bukan memecah belahkan negara seperti Pas.

Apa yang terjadi pada PRU13 ini kita mesti mengambil pengajaran. Sampai bila kita nak sedar? Negara dah habis terjual baru nak sedar ke? Kaum cina memang tidak akan menguburkan 'Hero' mereka walaupun 'hero' mereka itu salah. Tidak bagi kita, walau siapa pun hero kita, orang melayu akan berlumba-lumba akan cuba untuk membunuh mereka. Pada pendapat saya, pemimpin Pas memang benar-benar sudah sesat. Mengapa saya katakan demikian? Kerana Nik Aziz mengatakan yang beliau sanggup hendak bekerjasama walau dengan syaitan sekali pun asalkan dapat berkuasa. Tunjukkan saya satu Nas di dalam Al-Quran dan Hadis yang membenarkan kita bekerja sama dengan syaitan!! Tunjukkan!! Saya cabar!! Jabatan Agama sepatutnya sudah boleh mengambil tindakan terhadap beliau. Taraf beliau ini sudah sama dengan taraf Abuya dan Ayah Pin. Giler kan? Taraf ulama agung yang dimiliki beliau sehinggakan beliau kebal dari kesalahan syariah. Pas mengatakan Umno menolak Islam, tetapi orang yang menolak Islam itulah yang banyak menegakkan Islam secara konsisten.

Kali ini saya tidak mengatakan Umno benar 100%, kerana apa? Kerana saya tahu ada sebilangan pemimpin umno yang korup. Bagi saya, pemimpin Umno dan Pas sama saja dosanya. Tidak semua di dalam Pas itu sesat dan tidak semua di dalam umno itu juga sesat. Tetapi saya paling benci dengan orang agama atau ulama yang menggunakan agama untuk politik. Memang agama dan politik tidak boleh dipisahkan, tetapi sepatutnya kita menggunakan agama untuk menguasai politik, bukannnya menggunakan agama untuk politik atau politik yang menguasai agama. Tetapi begitulah yang terjadi sekarang di mana politik telah menguasai agama. Anwar menggunakan kepandaian beliau dalam berkata-kata untuk memperbodohkan golongan agama di dalam Pas. Akhirnya, mereka di dalam Pas sudah menjadi liberal sehingga membenarkan kalimah Allah digunakan oleh kristian secara sebulat suara. Takbir!! Takbir!!

Nasihat saya kepada orang melayu yang beragama Islam di dalam PR, sebelum bertakbir tu, fikir dulu apa yang korang takbirkan tu. Bukannya bertakbir, akhirnya agama dan bangsa telah dijual. Sebab tu saya katakan yang orang Islam di dalam PR secara umumnya dan Pas secara khususnya telah dirasuk syaitan yang dibenarkan masuk di dalam Pas untuk bekerjasama untuk kejayaan politik mereka. Segala berita yang dikhabarkan oleh syaitan tersebut, dipercayai bulat-bulat. "What u vote u get back", hahahahah....gelak besar aku bila ada sorang manusia ni memperbodohkan diri dia di depan orang lain. Bagi aku dia ni salah seorang pelawak yang telah dirasuk syaitan. Dia dah tak tahu mana yang benar dan mana yang salah. Sebelum ni ada orang mengatakan TV1,2,3,NTV,TV-Al-hijrah, Tv9 dan apa-apa juga media utama negara ni suka menyebarkan pembohongan. Bagi aku, mereka di dalam PR ni la agen menyebar pembohongan yang sebenar.

Ok la, cukup rasa aku meluahkan apa yang aku rasa mengenai PR. Kali ni aku nak cakap lebih skit pasal Umno. Bagi aku, Umno sudah tidak releven jika masih mengekalkan cara memimpin dan mempromosikan parti seperti ini. Umno perlu lebih tegas dan sedar diri. Bukannya menjadi seperti bekas Menteri amaran tu. Asyik kasi amaran jer, tapi apa pun takder hasil. ISA mesti diwujudkan, kerana ini sahajalah yang dapat mengawal keamanan negara. Sebab kaum lain memang menunggu ISA itu dihapuskan untuk mereka bermaharajalela. Mereka sudah menjadi berani melawan kerajaan dan sebagai bukti, lihatlah demonstrasi bersiri yang mereka lakukan sekarang, ada yang ditangkap? Ada yang didakwa? Setakat buka kertas siasatan, lepas tu apa citer? Cakap tak serupa bikin la umno ni. Kalau macam ni la gayanya, kasi orang lain je la yang memerintah. Korang duduk dendiam dan belajar dari kesilapan sendiri.

Sebenarnya, orang kerajaanlah yang paling ramai menyokong pembangkang. Nak tahu kenapa? Kerana mereka ini kerja di dalam kerajaan, merekalah yang terlebih dahulu melaksanakan dasar-dasar kerajaan, merekalah yang terlebih dahulu tahu apa yang terjadi di dalam kementerian masing-masing dan merekalah yang terlebih dahulu yang tahu jika ada menteri yang menyeleweng atau menyalah gunakan kuasa untuk kepentingan politik mereka. Jika tak caya, buatlah bancian dan selidiklah mereka satu persatu, pasti akan ketemu juga buktinya. Lepas tu apa akan jadi? Penjawat awamlah yang nanti akan menyebarkan ketidak puasan hati mereka kepada orang awam. Mereka berani buat, kenapa? Sebab ISA dah tidak ada. Akta rahsia rasmi? Ya, memang ada....tapi apa outcomenya? Ada tangkapan? Ada pemantauan? Buatlah undang-undang macam mana pun tapi kalau pelaksanaannya tak seberapa, tak payah la nak buat undang-undang.....guna je apa yang ada.

Ok la, rasanya dah ramai yang suruh orang umno dan bn berubah.....kalau tak berubah....kami pun akan jadi benci. Tak mustahil kamu akan kalah pada PRU14 nanti jika tidak berubah. Biarlah negara ini hilang di tangan penipu besar tu jika umno tidak tegas dan berubah. Masa tu nanti, menangislah kita kerana negara milik bangsa melayu telah hilang......selamanya......

Tuesday, May 7, 2013

PRU13 paling kotor? Perlukan penjelasan dari SPR dan BN.

Pada 5 mei 2013 negara kita baru sahaja melalui satu lagi proses demokrasi iaitu pilihanraya umum yang ke-13. Setelah penat lelah berkempen, akhirnya masa yang dinanti telah tiba dan akhirnya kemenangan diberikan kepada pihak Barisan Nasional dengan kemenangan majoriti mudah. Tetapi seperti biasa, rumah sudah siap dan pahat masih lagi berbunyi. Ada suara-suara kedengaran yang mengatakan pilihanraya kali ini adalah pilihanraya yang paling kotor sekali di dunia. Ada juga yang mengatakan pilihanraya ini telah dicemari dengan insiden undi hantu dan juga mat bangla yang mempunyai kad pengenalan warganegara Malaysia yang tidak mempunyai pengetahuan yang memadai di dalam Bahasa Melayu, tidak tahu Rukun Negara dan tidak tahu lagu Negaraku. Ada juga beberap video yang menunjukkan beberapa insiden di mana sebuah bas yang membawa pengundi bangla ini untuk mengundi dan juga insiden beg undi yang entah dari mana kemudian timbul di pusat kiraan mengundi.

Sebenarnya aku ni memang menyebelahi kerajaan, tetapi dalam hal ini, aku perlukan penjelasan dan penerangan dari pihak yang berwajib. Kalau nak diikutkan hati, aku memang setuju dengan kemenangan ini, kerana negara kita selamat dari dijajah oleh bangsa cina yang menyokong DAP dan juga dari kemasukan anasir ekstrim kristian dan yahudi. Aku juga turut merasa gembira kerana akhirnya PM kita masih orang Melayu yang beragama Islam. Seorang sahabat aku juga pernah berkata, seseorang lelaki cina pernah ditanyakan soalan ini kepada beliau, "aku borak ngan org cina.. aku tanya sapa leh jadi pm dalam pakatan, dia ckp nuar aku ckp tak leh aku ckp hadi, dia ckp tak leh pasal hadi tu bodoh dia ckp... kak kakakaka cina pon tau dia bodo." Sampai macam tu sekali orang cina pandang Haji Hadi tu. Menyirap pun ada sebab dia hina orang melayu. Tapi aku rasa klau benda sama yang berlaku pada Najib, puak pas ni takkan bela najib macam aku kut.

Sampai la ke perenggan yang hangat....masa aku tengah surf internet, aku nak tengok la sendiri apa yang dikatakan PRU paling kotor tu. Sebab kata orang, untuk menjadi seorang yang terbuka, seseorang itu mesti adil dan membaca dari setiap bahan berita sama ada dari pembangkang or kerajaan. Aku taknaklah nanti dikatakan jumud or katak bawak tempurung besi. Apa yang aku lihat amatlah menakutkan dan menggetar jiwa dan raga. Fuuhhh....kalau betul la video yang di upload tu, bermakna kerajaan sudah melakukan sesuatu jenayah.

Kalau rasa diri itu benar dan boleh menang, kenapa mesti menipu kan? Setakat ini saya difahamkan tiada satu pun laporan polis yang dibuat mengenai dakwaan mereka itu. Alasan yang mereka gunakan ialah, polis pun memihak kepada kerajaan, jadi tiada guna melaporkannya kerana sudah pasti tiada keadilan untuk mereka. Nasihat saya, buat sahaja laporan polis.

Satu benda yang saya mahu katakan ialah, jika ianya berkenaan dengan lagu Negaraku dan Rukun Negara, rakyat kita pun ada yang tak tahu jugak kan? Kalau tak percaya, cuba tanya cina-cina dan india-india yang sememangnya warganegara kita tu, mesti ramai yang kantoi. Tetapi ini adalah soal pemberian warganegara!! Jika sebelum ini JPN dan KDN melaung-laungkan yang syarat permohonan warganegara itu tidak akan dilonggarkan, mengapa mereka ini yang tidak tahu menyanyi lagu kebangsaan kita dan juga Rukun Negara kita ini boleh menjadi warganegara kita? Ini adalah sesuatu yang memalukan!! DS Hishammuddin dan KP JPN wajib menjawab persoalan ini kerana semua yang berlaku ini sudah pastinya semasa di era beliau menjadi menteri dalam negeri! Saya pun tak suka kalau BN menang jika ianya adalah dengan cara menipu! Sedangkan orang main judi poker pun kita wajibkan main dengan jujur, inikan pula dalam hal mengundi! Apakah semua ini? Sila beri penerangan....saya mahukan jawapan yang benar beserta bukti.

Saya pun tidak mahu menang dengan cara menipu sebegini, kerana kelak ianya akan memalukan diri sendiri sahaja. Saya juga tidak mahu menjual negara jika pemberian warganegara dilakukan dengan cara yang tidak teratur. Saya harap kerajaan baru ini tidak berdiam diri....sila kemukakan penjelasan terhadap setiap satu video dan gambar yang ada di laman FB Pakatan Rakyat Elections News tersebut.

Sunday, May 5, 2013

Maklumat terakhir sebelum mengundi untuk PRU13.

Ini adalah ikhtiar terakhir kepada semua pengundi yang akan mengundi pada pagi ini. Janganlah buat silap dengan memangkah PR kerana nanti negara kita akan tergadai. Anda mungkin pernah baca atau mungkin ada yang telah tahu mengenai agenda sebenar DAP. Jadi, janganlah undi PR pada pagi ini. Saya tidak tahu berapa ramai yang akan membaca blog saya ini, tetapi pada yang terbaca, sila sebarkan seluas mungkin. Adakah pas terlibat? Mustahil mereka tidak tahu mengenai hal ini kan? Jadi, mereka juga bersubahat sama. Baca mesej yang saya terima di bawah:-

Sila ambil perhatian & Sebarkan segera..

Laman web DAP terang2 menyatakan visi dan misi mereka adalah menghapuskan keistimewaan orang melayu

Abolition of the division of bumiputra-dapmalaysia.org

Link dan bukti ada di blog http://www.rbfonline.net

Mohon rakan2 sebarkan perkara ini hari ini semaksimum mungkin sebelum org ramai keluar mengundi esok.
BN retaliate

Orang PAS yang dah baca, anda nak percaya silakan....klau tak percaya....terpulang. Aku dah muak nak cakap dengan orang pendek akal macam korang.

Wednesday, April 3, 2013

Insya'allah PAS menang? PAS yang menang ke atau DAP dan PKR yg menang?? Keh keh keh keh...

Boleh ke PAS menang? Sebab dalam PR pun PAS tu hanya kuda tunggangan je. Bukan ada kuasa apa pun. Duit pun takder, hari-hari buat ceramah mintak derma, lepas tu duit lesap ke mana. Macam tabung memali la, sampai sekarang puak-puak ni kenyang makan duit derma tu.

Haaa, ni mukadimah atau pemula kata beremosi yang aku hendak luahkan. Tergelak hati aku bila ada penyokong PAS berkata "Insya'allah PAS menang PRU kali ni...." kalau PAS menang pun boleh buat apa? Nak jadi MB pun sampai kena jual tanah kat kelantan tu pada DAP. Aku dah kata dah yang PAS ni gila kuasa, bukan nak tegakkan Islam sangat pun. Saja je gunakan nama Islam dalam perjuangan mereka, tapi takder apa pun. Kosong macam tin kosong je PAS tu. Cuba korang perhatikan betul-betul perjuangan PAS tu. Tak konsisten langsung! Kejap hudud, kejap takder, kejap negara Islam, kejap takder. Baru-baru ni dalam manifesto PR, takder pun tulis hudud dan negara Islam dah. Apa semua ni?

Dekat selangor, kononnya bila PAS menang kat Shah Alam tu boleh la kilang arak tu di tutup, tapi apa jadi sampai sekarang? Beroperasi macam biasa, siap kilang tu tingkatkan lagi pengeluaran mereka. Cakap tak serupa bikin la lu!! Tu belum lagi aku nak sebut pasal rumah urut dan hotel murah kat Shah Alam ni. Makin banyak plak, siap jadi port untuk bebudak U lepaskan nafsu lagi tu. Mana wakil rakyat PAS Shah Alam? Duk buat apa? Pi ceramah politik kat surau-surau dan masjid? Duduk dalam surau air-cond je ke bang?

Satu lagi isu yang menarik ialah bila kes di Lahad Datu, mana orang PAS semua bila kejadian itu berlaku? Tak bersuara dan langsung takder komen ke? Ke sibuk bagi kaunseling dalam bilik hotel or dalam gerabak keretapi? Tak pun sibuk melancap depan laptop? hahahaha...kelakar la plak. Sebab tu aku berani kata yang orang-orang PAS ni hanya berani dalam alam cyber je. Tak pun berani gado dengan orang sendiri jer. Bila dengan orang luar, semua kecut telur. Telur dengan anu masuk ke dalam jadi anu perempuan yer.

Satu lagi isu ialah kes amanat haji hadi ni. Dulu derang kata darah orang UMNO ni halal bagi mereka kerana UMNO ni kafir la, bersekongkol dengan orang kafir la, murtad la, klau mati melawan UMNO tu dikira jihad la, tapi sekarang apa yang mereka sumpah seranah dulu tu dah kena pada diri mereka balik. Jadi mereka dah halalkan darah mereka sendiri. Apa lagi? Bunuh diri la beb!! Cakap banyak tak guna, act as your word la beb.

Yang aku heran puak-puak syiah PAS ni, benda baik yang dibuat kerajaan semuanya buruk. Bila jadi sesuatu yang tak kena, semua tu konspirasi. Bila kena tangkap, cakap kerajaan zalim. Tapi korang yang langgar undang-undang. Cakap tak serupa bikin, putar sana, putar sini, klau ada ular tu, dengan ular pun kena putar mati terbelit. Kucing aku kena curik!! Konspirasi siapa plak tu? Umno jugak ke? Hahahahaha....bangang.

Yang paling aku kesian ialah, pada peon-peon PAS ni. Mereka ni seolah-olah seperti pengikut ayah pin or Al-Arqam. Dah kena minum air basuh kaki la kiranya ni. Semua kena tipu dengan barisan pimpinan PAS. Semua kena kencing hidup-hidup dengan barisan pimpinan PAS. Cakap apa pun dah tak boleh nak masuk dalam telinga derang dah. Buat rugi masa dan air liur jer cakap dengan orang yang menjumudkan diri ni. Bila di ajak berjumpa untuk berbincang, PENAKUT!! Lepas tu main bakar-bakar plak stail gerila. Bila jumpa depan-depan kang, semua pakat kata takde masa la, tak kuat la, tak pandai la....semua benda alasan mak nenek semua keluar. Piiiraahh!!

Aku nak kasi tau la pada semua pembaca yang menganut agama PAS, aku tak halang korang nak buat apa pun, tapi jangan buat kacau masa PRU tu nanti. Kalau aku tau ada yang ugut-ugut pengundi untuk keluar mengundi, aku dengan sahabat-sahabat aku akan kejar korang sekor-sekor. Benda lain aku tak kisah sebab korang ni memang dah takleh nak buat apa dah. Klau buat dosa pun, boleh jumpa Pok Nik mintak dia ampunkan dosa korang. Tapi kalau korang kacau pengundi, siaplah korang.

Saturday, March 16, 2013

Melampau! - Pengganas Sulu Meminta Bantuan Indonesia Untuk Menakluki Malaysia?

Berita terkini yang dipaparkan oleh Media Indonesia menunjukkan yang sultan pengganas sulu ingin meminta bantuan daripada kerajaan Indonesia dalam menakluki Sabah dan Sarawak. Tetapi saya yakin dengan kebijaksanaan pemimpin kita DS Najib dalam menangangi isu ini. Berikut adalah paparan penuh laporan media tersebut.

Konflik Sulu (1)

Sultan Sulu: Kami ingin bergabung dengan Indonesia

Reporter : Faisal Assegaf
Jumat, 15 Maret 2013 07:00:00 lahad datu. ©google maps
1238
 


Sultan Sulu Muizul Lail Kiram mengaku sangat frustasi terhadap konflik perebutan Sabah dan Serawak dengan Malaysia. Sebab itu, dia meminta bantuan Indonesia buat merebut kembali wilayah di utara Pulau Kalimantan itu.

"Saya akan menyerahkan kedaulatan Sulu kepada Indonesia asal Indonesia mau membantu mengembalikan Sabah dan Serawak kepada kami," kata Sultan Muizul. Dia mengoreksi namanya bukan Sultan Mudarasulail Kiram.

Menurut dia, Mudarasulail adalah orang mengklaim sultan Sulu. Aslinya dia bernama Faizal Abdul Naim, warga negara Malaysia asal Malaka.

Berikut penuturan Sultan Muizul Lail Kiram saat dihubungi Faisal Assegaf dari merdeka.com melalui telepon selulernya, Kamis (14/3).

Jadi apa rencana Anda selanjutnya?

Saya hari ini ada di Ibu Kota Manila. Mungkin besok saya akan bertemu Presiden Benigno Aquino III. Saya akan minta kepada dia untuk segera mengakhiri konflik di Sabah Saya yakin Presiden Aquino akan menanggapi permintaan itu karena orang Sulu warga Filipina.

Anda jadi minta bantuan kepada pemerintah Indonesia?

Saya tidak punya akses ke sana, tapi saya mendesak saudara kami di Indonesia untuk segera membantu kami. Saya memohon kepada Yang Mulia Presiden Indonesia (Soesilo Bambang Yudhoyono) untuk menolong kami.

Kenapa Anda minta bantuan kepada Indonesia?

Saya kemarin (dua hari lalu) melihat dokumen perjanjian Mafilindo, isinya pemerintah Indonesia berkomitmen terhadap Sabah dan Serawak.

Lalu apa tawaran Anda buat pemerintah Indonesia?

Saya ingin bergabung dengan Indonesia. Saya akan menyerahkan kedaulatan Sulu kepada Indonesia asal Indonesia mau membantu mengembalikan Sabah dan Serawak kepada kami.

Bukankah lebih baik bergabung dengan Malaysia?

Malaysia munafik, sedangkan Indonesia berkomitmen terhadap nilai-nilai Islam.

Bukankah Islam agama resmi di Malaysia, sedangkan di Indonesia ada lima agama lain selain Islam diakui?

Islam di Malaysia hanya sekadar kata-kata tapi perbuatan mereka tidak Islam.

Anda kedengarannya frustasi?

Saya memang frustasi karena itu saya sangat mengharapkan bantuan dari Indonesia.

Sumber : http://www.merdeka.com/khas/kami-ingin-bergabung-dengan-indonesia-wawancara-sultan-sulu-1.html

Bagi saya, kerajaan kita mempunyai hubungan yang baik dengan Filipina dan juga Indonesia. Cuma ada segelintir pihak yang berkepentingan, amat gemar untuk melihat negara Malaysia hancur. Parti pembangkang di Malaysia juga harus dipersalahkan kerana tidak patriotik dan amat gemar memburukkan Malaysia di mata dunia. Orang seperti Anwar Ibrahim tidak sepatutnya dilepaskan semasa Tun Abdullah Ahmad Badawi menjadi PM dahulu. ISA tidak sepatutnya di mansuhkan walau dalam apa jua keadaan dan tekanan sekalipun. Ianya perlu ada demi keselamatan negara kita dari orang seperti Anwar Ibrahim dan juga sekutu DAP. Saya harap semua orang akan sedar yang Anwar Ibrahim ini adalah orang yang paling gila untuk berkuasa dan sanggup melakukan apa saja termasuk melacurkan negara kita demi kepentingan politik. Ya Allah, selamatkanlah negaraku ini. Amin.

Senator Filipina Cuba Menyalahkan Pihak Berkuasa Malaysia.

Seorang senator Filipina yang secara terang-terangan menyalahkan negara kita dalam cubaan menyelesaikan isu percerobohan pengganas sulu. Dia juga mencadangkan tindakan 'ringan ketenteraan' dibenarkan oleh undang-undang antarabangsa dalam menyelamatkan penduduk Filipina yang hendak lari dari sabah dan kembali ke tanah air mereka. Adakah ini bermakna beliau mencadangkang kerajaan Filipina untuk mencampur tangan dalam isu ini secara paksa? Tindakan beliau ini yang cuba memburukkan Malaysia di mata dunia adalah sesuatu yang tidak sepatutnya berlaku. Sebagai orang yang berpendidikan dan mempunyai akal, beliau sepatutnya sedar yang pihak pengganas sulu yang memulakan serangan tersebut. Mereka yang menceroboh dan mereka yang memulakan tembakan terlebih dahulu.

Senator Miriam Defensor-Santiago. 

Sebenarnya, walau apa pun alasan yang diberikan, orang hanya akan mendengar apa yang hendak didengarinya sahaja. Tetapi dalam kes ini, kami melindungi hak dan kedaulatan negara kami. Sesiapa yang cuba mengganggu gugat keselamatan penduduk negara kami, kami tidak akan bertolak ansur. Ini adalah satu titik tolak di mana semua rakyat Malaysia akan bersatu dan mengenepikan fahaman politik demi kedaulatan negara. Bumi Malaysia ini milik Allah yang telah di amanahkan kepada kami untuk dijaga dan di makmurkan. Kami akan jaga bumi Allah ini dengan sebaik yang mungkin. Jika ada sesiapa yang cuba mencabuli kedaulatan kami, anda akan berdepan dengan seluruh rakyat Malaysia.

Berikut adalah kenyataan penuh beliau di dalam media filipina tersebut.

UNDER CERTAIN CONDITIONS

‘Limited force’ could be used to rescue Filipinos in Sabah, says Santiago

By


MANILA, Philippines —The Philippines may use “limited force” against Malaysia if the  lives of Filipinos caught  in the middle  of a violent dispute in Sabah are in danger, Senator Miriam Defensor-Santiago said  on Friday.

While the use of law is prohibited under international law, Santiago said there are certain conditions that allow a state to use a “limited  force”   to protect and save the lives of its nationals.

“International law prohibits the use of force.  But there is an unwritten exception which allows states to protect or rescue their nationals by means of armed forces in the territory of another state,”  she said before the annual convention of the Association of Nursing Service Administrators Philippines held at the Manila Hotel.

“However, this exception should not be invoked, unless the Philippines has to carry out rescue operations,” said Santiago, a judge-elect at the International Criminal Court.

Santiago said among the pre-conditions that the  Philippine must first observe before  undertaking rescue operations in Malaysia are the following:
  • The lives of Filipino nationals should be genuinely in danger
  • Malaysia is unwilling or unable to ensure the safety of the persons concerned
  • The Philippines does not pursue any other purpose at the occasion of the operation
  • The scale and effects of the military force used are adequately measured to the purpose and conditions of the operation.
Asked  later during a press conference if the present  situation  in Sabah  warrants  the  Philippines’ use of  a limited force against  Malaysian authorities, Santiago said, “ According to the preconditions that are available, then the   Philippines could go to war in a limited sense as long as  these preconditions are met…”

“So as long as we meet these conditions under international law, we can avail of the exemption that allows us to use limited force to rescue Filipinos. We should have rescue operations there if the Filipinos are in danger of losing their lives,” she said.

Under international law, Santiago said, the  states in  conflict  with each other must avail  only peaceful means of settlements  of dispute.

“Meaning to say that war is considered illegal under international law for proving that a state has the right of sovereignty over a certain territory…That  of course applies to the dispute in Sabah by the Philippines and Malaysia,” she pointed out.

But the senator pointed out   how Malaysia stood  firm in sending first Filipinos out of Sabah before discussing any means  of settlement to end the dispute.

This attitude  by Malaysia, she said, was not approved by the international law.

“That’s is not provided for  by international law. If Malaysia insists that first Filipinos should all get out of Sabah then it will be willing to discuss any means of settlement of dispute, I’m afraid that Malaysia will be in danger   of being branded as a rouge state by the international community. That behavior is not anticipated and is not approved of by international law,” she said.

But  before  the  Philippines  takes  any action against  Malaysia, Santiago proposed the appointment of a third-party that would investigate  the recent spate of violence  in  Sabah.

When Congress opens in July, the senator said she would file a resolution expressing the sense of the Senate that President Benigno Aquino III should invite  Malaysia to agree  to an investigation by a third-party.

Santiago said the third-party could be a former prime minister or president of Southeast Asian Nations.
Source : http://globalnation.inquirer.net/69171/limited-force-could-be-used-to-rescue-filipinos-in-sabah-says-santiago

P/S : None of this would happen if Philippines is much prosper than Malaysia. The Philippines government should take the blame because they failed to take care of their own problem and none of the Filipinos immigrant would come to our country for work.

Thursday, March 14, 2013

18SG - Video Polis Yang Dibunuh - Siri II.

Ok, ini adalah jawapan yang telah saya terima daripada para pembaca mengenai video anggota polis yang telah dibunuh dan diseksa oleh pengganas sulu tersebut.

Daripada 73 pembaca yang telah meminta melalui e-mail video polis yang dibunuh tersebut, hanya 63 sahaja yang telah mengirim kembali maklum balas mengenai video tersebut. Saya telah mengirim video tersebut beserta nota sisipan yang berbunyi : -

Dear sir / mdm,

Please
watch the recording with full sense of responsibility. I have yet to get confirmation on the recording. But a reader has made a confession that is his brothers friend when they train together in Pulapol camp. If you can confirm the recording, please mail me the confirmation. Police denied this, saying they were videotaping of columbian drug criminals and try to control the situation. But you're smart, make your own assessment.

Thank you.
 
Salam saudara / Saudari,

Sila lihat rakaman tersebut dengar rasa penuh tanggungjawab. Saya belum lagi dapat pengesahan sahih mengenai rakaman tersebut. Tetapi ada seorang pembaca telah membuat pengakuan yang ianya adalah kawan kepada abang kandungnya yang pada ketika itu sama-sama berlatih di kem Pulapol dahulu. Ada seorang pembaca lagi telah memberitahu yang ianya adalah gambar koperal samad. Jika saudara dapat mengesahkan rakaman tersebut, sila mailkan kepada saya pengesahan itu. Anda bijak, buatlah penilaian sendiri.

Terima kasih.

Terima kasih saya ucapkan kepada para pembaca yang sudi membalas semula e-mail pengesahan yang saya minta. Inilah yang dikatakan pembacaan yang berhemah dan bertanggungjawab. Pada ketika saya menulis artikel ini, masih lagi ada e-mail yang masuk ke dalam inbox saya untuk meminta salinan video tersebut.

Berikut adalah keputusan berdasarkan maklum balas para pembaca. Berdasarkan kepada pemerhatian dan maklum balas para pembaca, majoriti mengesahkan ianya adalah video rakaman kekejaman ke atas polis di mexico.

Tetapi ianya tidak dapat menangkis kebenaran bahawa ada anggota polis kita yang di dibunuh dengan kejam dan mayat mereka diseksa setelah dibunuh. Ini adalah berdasarkan laporan daripada wartawan di tempat kejadian yang melaporkan pengganas sulu ini gemar menyeksa mayat anggota polis kita dan mengganggap mereka ini seperti bangkai.

Berikut adalah kenyataan daripada wartawan Harian Metro (artikel penuh disini);

"Pengganas Sulu dilaporkan sanggup memenggal kepala, mencungkil mata dan mengerat badan seperti dilakukan ke atas anggota keselamatan kita yang terbunuh dalam dua kejadian berasingan pada 1 dan 2 Mac lalu."

Ada juga daripada portal Berita Semasa yang mempunyai analisa menarik berserta gambar organ dalaman anggota polis kita yang telah dikeluarkan oleh pengganas sulu ini.

Sumber : Berita Semasa.



Baca artikel penuh disini.

Berikut adalah laporan daripada Akhbar utama negara kita Utusan Malaysia :

"Apa kita mahu buat dengan bangkai-bangkai ini? Sudah aku tatak (penggal) kepala mereka."
 
Itu adalah antara kata-kata penuh penghinaan dan biadab pengganas Sulu selepas membunuh anggota keselamatan negara dalam serangan hendap di Kampung Simunul, di sini 2 Mac lalu.

Sumber : Berita Semasa - Utusan Malaysia.
Saya tahu ramai yang tidak berpuas hati dan berasa marah dan dicampur dengan semangat patriotik yang membara yang ingin di lepaskan. Tetapi lepaskan kepada mereka yang berkenaan sahaja! Jangan dilepaskan kepada orang yang tidak bersalah. Siasat siapa dalang dan punca mengapa pengganas sulu ini menjadi anjing dan sanggup mati katak kerana cita-cita yang sia-sia. Sumber dari luar negara telah banyak menyiarkan artikel yang mengatakan pihak pembangkang juga mungkin ada terlibat di dalam kejadian pencerobohan ini.

Demi semangat patriotik yang cintakan negara, kita jangan berpeluk tubuh dan membiarkan hanya anggota keselamatan kita sahaja yang berperang. Kita juga harus memainkan peranan dengan menjadi mata dan telinga kepada kerajaan.

Satu lagi anjing bangsat yang bernama Tian Chua juga harus di hadapkan kepada mahkamah dan dilucutkan kewarganegaraan beliau. Itupun kalau Menteri Dalam Negeri DS Hishammuddin ada 'keberanian' hendak berbuat demikian. Ini bukan soal populariti DS, ini soal kedaulatan negara. Kita tidak perlukan anjing seperti ini di dalam negara kita. DS jangan takut, angkat kembali keris melayu dan buktikan kepada kami yang DS adalah pejuang yang layak untuk mempertahankan nasib rakyat negara ini.

Sunday, March 10, 2013

Lahad Datu, Kesultanan Sulu dan Kedaulatan Negara. - Siri II.

Kelmarin pihak kesultanan sulu mencadangkan gencatan senjata, tetapi pada hari ini mereka telah menembak dua anggota sehingga mengakibatkan kecederaan. Bagi saya, ianya adalah satu lagi helah mereka untuk membuatkan anggota kita menghela nafas lega. Tetapi mujurlah anggota kita sentiasa peka dengan keadaan dan kejadian yang telah berlaku sebelum ini. Syukur Alhamdulillah kerana tiada anggota kita yang terkorban.

Perdana Menteri kita telah membuat keputusan yang bijak dengan menolak gencatan senjata tersebut. Amaran yang berbunyi "...sama ada mereka mati ditembak atau menyerah diri..." merupakan satu green light kepada anggota keselamatan kita untuk memburu mereka ini sehingga kelubang cacing. Gerakan besar-besaran yang dilakukan sudah dijalankan dan saya harap tiada satu pun diantara mereka akan terlepas. Penduduk tempatan yang membantu pengganas sulu ini juga harus diburu dan jika mereka sudah menjadi warganegara kita, kenegaraan mereka wajib dilucutkan kerana ianya termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan kita. Di dalam Perlembagaan Persekutuan di bawah Perkara 25(1)(a)(b) yang berbunyi :

Kerajaan Persekutuan boleh melalui perintah melucutkan kewarganegaraan mana-mana orang yang menjadi warganegara melalui pendaftaran di bawah Perkara 16A atau 17 atau menjadi warganegara melalui penaturalisasian jika berpuas hati -

     (a) bahawa  orang itu telah menunjukkan dirinya melalui perbuatan atau  percakapan sebagai tidak taat atau tidak setia kepada Persekutuan;

     (b) bahawa orang itu, dalam masa apa-apa perperangan yang dalamnya Persekutuan sedang atau telah terlibat , telah dengan menyalahi undang-undang berdagang dengan atau menghubungi musuh atau melibatkan diri atau menjadi sekutu dalam apa-apa perniagaan yang pada pengetahuannya telah dijalankan mengikut apa-apa cara sehingga dapat membantu musuh dalam perperangan itu;

Perkara ini juga boleh digunakan untuk melucutkan kewarganegaraan Tian Chua, Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng, Nizar Jamaludin yang dulu secara terang-terangan menghina Institusi Raja kita. Mengapa Kementerian Dalam Negeri Tidak bertindak? Adakah mereka telah membuat keputusan melalui jemaah menteri dan mengambil kira kepentingan politik masing-masing? Atau kerana mereka mempunyai pengikut yang ramai dan boleh menimbulkan kekacauan kepada negara untuk jangka masa panjang? Walau apa pun keputusan yang telah diambil, pihak jemaah menteri patut mengammbil kira kehendak majoriti dari kehendak minoriti.

Sebenarnya saya ni bukanlah rasis, saya tidak mengatakan semua keturunan sulu itu jahat. Tetapi saya khuatir jika ada dari pengikut tegar dikalangan mereka yang menghasut keturunan sulu di sabah ini untuk menjadi pengkhianat. Kita ambil contoh seperti Amerika dan Russia. Mereka sering menjalankan operasi risikan diantara mereka. Ada yang dihantar untuk duduk di negara musuh mereka sejak dari kecil dan apabila besar, mereka 'diaktifkan' untuk menjadi perisik dan menyusup masuk ke jabatan kerajaan. Filem yang dibuat oleh barat ini mempunyai asasnya dan tidak boleh dipandang rendah. Begitu juga dengan pendatang yang masuk ke negara kita ini.

Kita tidak boleh memandang remeh dan harus bersetuju yang negara kita ini amat mudah dimasuki. Buktinya ada lebih kurang 2 juta pendatang haram dan sah di negara kita ini yang berdaftar dengan Program 6P. Itu jika mereka berdaftar.....bagaimana dengan mereka yang masih tidak berdaftar? atau bagaimana dengan mereka yang masuk di dalam negara ini secara haram semasa program itu berjalan dan tidak berdaftar?

Niat saya bukanlah untuk mewujudkan rasa tidak senang dan rasa gerun di hati rakyat. Tetapi kita perlu bersedia dengan segala kemungkinan yang bakal terjadi. Kita tidak mahu perkara ini terjadi dan barulah kita mahu mewujudkan itu dan ini. Inilah yang terjadi di Sabah ketika ini, di mana orang awam berketurunan sulu telah ditangkap kerana membantu pengganas sulu tersebut. Nasihat saya pada DS Hishammuddin, janganlah berlembut hati sangat, kelak nanti rakyat akan menggelar anda ini penakut dan bacul.

Kita perlukan satu langkah drastik untuk mengawal keamanan dan kedaulatan negara kita ini. Cadangan saya ialah mewujudkan semula ISA. Saya tidak nampak cara lain yang dapat mengawal keselamatan negara kita ini dari serangan luar dan dalam negara. ISA sahajalah jalan yang terbaik yang mampu menyelesaikan segala masalah keselamatan. Pedulikan apa kata orang lain, ini negara kita dan kedaulatan negara kita wajib di jaga.

Pada hari ini, saya menyeru seluruh anggota keselamatan agar tidak berlembut hati. Teruskan memburu dan jangan simpan tawanan. Mereka ini bukanlah sedara Islam kita kerana Islam tidak akan menyerang negara Islam yang lain. Setelah apa yang kita buat untuk membantu keturunan Sulu di Malaysia, ini yang mereka balas. Bunuh tetap bunuh, nyawa seorang anggota keselamatan kita tidak cukup dengan membunuh 100 orang pengganas sulu. Kita patut memburu mereka sehingga ke Filipina. Selagi mereka ini ada, selagi itu negara kita tidak mustahil akan diserang sekali lagi.

Saturday, March 9, 2013

18SG - Video polis yang dibunuh.

Pada petang semalam, saya dikhabarkan ada gambar dan video yang menunjukkan seorang anggota polis yang telah di tawan dan kemudian di seksa sebelum di bunuh. Anggota polis tersebut ada Michael Padil. Tetapi saya tidak dapat mengesahkan sama ada betul atau tidak video tersebut kerana pada ketika itu saya tidak melihat video itu. Kemudian saya telah di hampiri oleh sumber saya dan beliau telah memberikan saya satu salinan rakaman video tersebut.

Apabila saya melihat rakaman tersebut, darah saya tidak semena-mena menyirap. Marah tak terkata apabila melihat rakaman video tersebut. Tetapi saya masih tidak dapat mengesahkan sama ada itu adalah mendiang ASP Michael Padil atau orang lain. Sumber saya mengatakan yang polis menafikan rakaman itu adalah anggota PDRM kerana ingin mengawal keadaan agar tidak menjadi tegang. Adakah ini benar? Jika benar, saya tidak rasa ianya patut dirahsiakan kepada umum. Jika tidak pun, berilah maklumat sekadar laporan bertulis. Ceritakan yang sebenarnya seperti yang telah dijanjikan oleh PM, Menteri Dalam Negeri dan Menteri Pertahanan.

Pada ketika saya menulis ini artikel ini, hati saya amat berbelah bagi sama ada hendak menyebarkan rakaman ini atau tidak. Luluh hati saya apabila melihat rakaman itu berkali-kali. Jika ini yang saya rasa, apakah nanti perasaan keluarga mangsa jika melihat rakaman ini? Niat saya bukanlah untuk memburukkan sesiapa, tetapi saya rasa ianya patut di beritakan kepada awam. Biar mereka tahu siapa pengganas sulu tersebut. Biar orang awam berhati-hati dan berjaga-jaga dengan keadaan di Sabah. Saya juga tidak mempunyai niat untuk menimbulkan kekecohan atau chaos di negara kita amnya dan di Sabah khususnya. Tetapi untuk menimbulkan semangat patriotik kepada umum untuk memberi kesedaran betapa pentingnya tanah air kita ini, untuk memberi kesedaran betapa perlunya setiap seorang dari kita memainkan peranan untuk menjaga keamanan negara. Kita tidak mahukan ini!! Kita mahukan negara kita selamat!! Kami sayang negara kami!! Kami tidak mahu negara kami hancur!! Itu niat saya yang sebenar.


Pada ketika ini sudah 71 orang yang telah di tahan oleh PDRM kerana disyaki adalah pengganas sulu tersebut atau barua yang membantu pengganas sulu. Jika mereka ini adalah barua yang membantu pengganas sulu tersebut, maka betullah jangkaan saya di dalam artikel saya yang lepas mengenai 200 ribu pelarian sulu di Sabah dan lagi 600 ribu lagi pendatang sulu di Sabah yang kesetiaan mereka patut diragui (baca sini). Pemberian taraf penduduk tetap dan taraf warganegara kepada mereka ini patut di kaji balik atau dihentikan terus! Walaupun mereka ini dipisahkan oleh sejarah, tetapi sejarah tidak didik di dalam diri mereka ini. Saya tidak mengatakan semua keturunan sulu di Sabah itu jahat, tetapi ada segelintir dari mereka ini yang jahat dan mereka ini tidak mustahil boleh memberikan pengaruh buruk kepada masyarakat sulu yang lain. Ada yang menyebarkan risalah, ada yang mengugut hendak membunuh mereka jika tidak taat kepada ketua pengganas sultan sulu dan ada juga yang di asuh sejak kecil dan ditanam dengan ideologi taat kepada pengganas sultan sulu tersebut. Semua ini perlu diambil kira dan perlu dilihat dari setiap sudut.

Dahulu negara pernah di gemparkan dengan peristiwa sauk dan juga peristiwa al-maunah. Tidakkah kita mengambil pengajaran dari peristiwa tersebut? Negara kita sentiasa dicemburui oleh pihak luar dan mereka sentiasa menunggu peluang seperti ini. Sekarang, mereka sudah 'orang dalam' di negara kita yang dapat membantu pihak luar ini mengambil kesempatan terhadap negara kita. Orang seperti Anwar Ibrahim dan DAP tidak sepatutnya dibiarkan bersuara, malah tidak sepatutnya dibiarkan hidup di negara kita ini. Tindakan mereka yang sentiasa meminta bantuan pihak luar untuk menjatuhkan kerajaan. Mereka ini sepatutnya diusir dari negara kita yang tercinta ini.

Di dalam facebook dan di dalam blog, terdapat juga penduduk sabah sulu yang terang-terangan menyokong pengganas sulu tersebut. Saya yakin mereka ini akan diburu oleh pihak PDRM. Ada juga khabar angin yang mengatakan seorang anggota polis berketurunan sulu juga sedang ditahan oleh polis kerana disyaki memberi jalan kepada pengganas sulu untuk memasuki Sabah. Jika ini benar, maka sudah terang lagi bersuluh yang mereka yang berketurunan sulu ini perlu di awasi dan di pantau.


BARUA SULU.
Sebelum anda melihat rakaman video tersebut, ingin saya memberi amaran yang rakaman video ini amatlah tidak sesuai untuk tontonan umum. Jika anda lemah semangat, jangan tonton video ini! Jika anda kuat semangat, sila e-mailkan kepada saya di bob.charming@gmail.com untuk meminta rakaman video ini. Tonton dengan sikap tanggungjawab anda sendiri. Saya tidak akan bertanggungjawab terhadap apa yang akan berlaku selepas itu. Saya mengambil keputusan tidak akan meletakkan video tersebut disini atas sebab keselamatan anda sendiri.

Suka saya ingatkan kepada pembaca semua, sentiasalah berdoa dan sentiasalah yakin terhadap anggota PDRM kita. Jangan mengalah dan jangan terima apa juga tawaran yang ditawarkan oleh Sultan Sulu tiruan tersebut. Bunuh mereka semua dan jangan biarkan mereka tinggalkan bumi betuah kita ini. Cari mereka dan jangan biarkan mereka lari dari tanah air kita. Jika boleh, jangan biarkan mereka mati, seksa mereka sehingga mereka merayu untuk dibunuh. Hutang darah dibalas darah! Allahuakbar!! 

ANGGOTA PDRM SEDANG BERKAWAL.


DUA ANGGOTA PDRM SEDANG MENGAWAL KESELAMATAN KAWASAN.


Tuesday, March 5, 2013

Antara Sebab Tentera Sulu Menceroboh Sabah...

Satu lagi nukilan yang menarik untuk di kongsi bersama pembaca.

Antara Sebab Tentera Sulu Menceroboh Sabah...

Lahad Datu, Kesultanan Sulu dan Kedaulatan Negara.

Umum telah mengetahui mengenai kejadian yang telah berlaku semalam. Dua anggota komando polis kita telah terkorban. Al-Fatihah. Tetapi ramai yang kurang mengetahui perkara sebenar kejadian itu melainkan dari laporan pemberita di televisyen dan surat khabar. Satu sumber telah memberitahu saya yang laporan yang dilaporkan pemberita itu betul, tetapi ada beberapa maklumat yang tidak diberikan iaitu, mengapa kita hentikan bekalan makanan kepada mereka, adakah mereka ini akan menerima bantuan dari kesultanan sulu dan adakah mereka akan pergi.

Semasa kejadian tembak menembak itu berlaku, saya telah menerima panggilan dari sumber tersebut yang mengatakan kejadian tembak menembak telah berlaku dan 10 minit kemudian barulah berita tersebut di sebarkan melalui media. Hati saya berasa amat sedih, marah dan bersimpati terhadap keluarga anggota yang terkorban. Tetapi hati saya lagi bertambah marah apabila Cina Komunis DAP kafir laknat - Tian Chua mengatakan yang ianya adalah satu konspirasi terancang UMNO (sini) dan ditambah lagi dengan kenyataan bapak komunis DAP kafir laknat iaitu Lim Kit Siang yang memburukkan kerajaan di dalam twitter beliau, juga artikel dari manusia kafir bodoh Erna Mahyuni di Malaysian Insider yang memburukkan kerajaan Malaysia yang kononnya mereka akan dijemput oleh DS Hishammuddin dan diberikan IC (sini) juga ada sorang lagi manusia kafir bodoh iaitu Mat Zain Ibrahim yang mencari orang yang hendak dipersalahkan dan difitnah di Malaysian Insider (sini). Itu belum lagi ada blogger-blogger hingusan yang baru pegang komputer yang berebut-rebut nak burukkan kerajaan. PAS? Takyah cakap lah, mereka ni pak turut jer....bila disuruh tonggeng, derang tonggeng la.

Pada hari ini, satu operasi ketenteraan telah dijalankan dan kita telah berjaya mengambil alih kembali Kampung Tanduo dari tangan penceroboh. Walaupun operasi belum berakhir, tetapi ini merupakan titik tolak kejayaan pasukan kita di sana. Pada pendapat saya, awal dulu kita tidak mahu menggunakan kekerasan kerana kita tidak mahu membunuh saudara sesama Islam kita di sana. Walaupun mereka yang menceroboh dan menyerang anggota keselamatan kita, tetapi mereka tetap saudara Islam kita. Kini, kita terpaksa menyerang kerana untuk mempertahankan kedaulatan negara kita. Walaupun seluruh dunia memerhatikan kita dan ada diantara mereka menunggu peluang untuk masuk atau mencampuri hal urursan negara kita, kita terpaksa melawan demi kedaulatan dan keselamatan negara kita.

Tun Dr. Mahathir pernah berkata suatu ketika dulu yang mereka ini adalah sebahagian dari kita juga. Cuma mereka ini dipisahkan oleh sejarah. Pada saya, mereka ini lebih layak diberikan taraf warganegara selepas merdeka daripada warga asing yang lain. Negara kita juga masih membayar wang pampasan kepada mereka setiap tahun tapi ia hanyalah pampasan sahaja. Ianya bukan ufti atau bayaran taat setia. (sepatutnya sebagai negara merdeka, kita tidak perlu lagi membayar pampasan tersebut)  Tetapi anasir jahat sentiasa ada di antara kita. Saya tidak mahu menuduh sesiapa, tetapi saya yakin mereka ini telah dihasut oleh segelintir pihak dengan menawarkan wang dan kuasa untuk melakukan pencerobohan terhadap negara kita. Sejak dulu lagi, pelarian MNLF dan suluk telah mendapat perlindungan di negara kita, dan telah diberikan tempat tinggal dan kehidupan yang selesa. Malah usaha kita telah diiktiraf oleh PBB kerana keperihatinan terhadap mereka ini. Disebabkan kuasa dan wang, segelintir dari mereka ini lupa akan usaha dan kebaikkan yang telah kita buat selama ini.

Hal ini juga berkait rapat dengan pelarian MNLF di Sabah yang seramai lebih kurang 200 ribu orang yang kini diletakkan di bawah payung PBB. Ada diantara mereka adalah tentera dari MNLF dan salah seorang dari mereka ialah 'Komander Janggut'. Ketika krisis ini sedang berlaku, dimanakah kesetiaan mereka kepada tangan yang memberikan bantuan dan perlindungan kepada mereka? Adakah askar yang pernah bersumpah taat setia kepada negara asal sanggunp memerangi negara asal mereka? Hal ini tidak tertakluk kepada penduduk Sabah yang berketurunan Sulu yang lahir di Malaysia, kerana mereka mempunyai pengetahuan yang tidak banyak mengenai negara asal mereka dan ada diantara mereka tidak tahu menahu langsung mengenai negara asal mereka. Kesetiaan mereka hanyalah kepada negara kita. Cuma ada beberapa orang sahaja yang dicari oleh pihak polis kerana menyokong penceroboh sulu tersebut.

Sejak selepas merdeka, negara kita telah banyak membuka pintu kepada negara asing untuk tujuan kemajuan negara. Tetapi pada masa yang sama, kita juga telah memafkan dan melupakan apa yang telah terjadi kepada negara kita sebelum merdeka. Kita lupa pada sejarah dan kita lupa pada perjuangan pendekar dahulu yang berusaha untuk mendapatkan kemerdekaan untuk negara kita. Pada saya, negara kita terlalu banyak memberi dari menerima. Pada saya, negara kita amat terdedah kepada bahaya disebabkan terlalu banyak taraf kewarganegaraan yang diberi kepada warga asing. Untuk apa taraf warganegara itu diberi? Untuk undi? Untuk perikemanusiaan? Kerana mereka layak? Siapa mereka ni? Kita tahukah siapa mereka ini? Apa latar belakang mereka? Perisik? Orang biasa? Adakah kerajaan memikirkan tentang semua itu? Ini adalah soal maruah negara, kedaulatan negara!! mahukah nanti orang melayu menjadi hamba di negara sendiri seperti zaman penjajahan dahulu? Inilah peroalan yang perlu di jawab oleh mereka yang bekerja di bilik berhawa dingin, meja besar, dan mempunyai ramai pembantu. Fikirlah untuk kebaikkan negara dan bukan untuk kebaikkan undi sendiri.

Akhirnya dengan berjalannya operasi pembebasan lahad datu bermula pada pukul 7 pagi tadi, maka terjawablah dan terpeliharalah kedaulatan negara merdeka ini yang telah tercalar sedikit sebulan yang lalu. Ini juga menunjukkan kelemahan yang perlu diperbaiki demi menjaga keselamatan negara kita. Saya tidak mengharapkan penulisan ini dibaca oleh pemimpin-pemimpin tinggi negara dan diambil sebagai pertimbangan. Tetapi secara logik dan realistiknya, sebagai seorang yang mempunyai semangat patriotik, negara merdeka ini perlu dijaga dan dilindungi. Perlembagaan negara perlu di dukung dan di junjung sebagai tunggak asas penubuhan negara. Setiap rakyat perlu sedar asal usul mereka sebelum cuba membuat tuntutan dan kerosakan di negara ini kerana ancaman dari luar dan dalam negara akan sentiasa ada. Bagi pihak pembangkang pula, saya ingin berpesan, JIKA TERBUKTI ADA PENGLIBATAN PEMBANGKANG DALAM HAL PENCEROBOHAN INI, KETAHUILAH YANG ANDA TIDAK AKAN AMAN KERANA SETIAP RAKYAT MALAYSIA YANG CINTAKAN NEGARA INI AKAN MENCARI ANDA SEMUA DAN AKAN MELEBEL ANDA SEMUA SEBAGAI PENGKHIANAT.

Sekian.