NuffNang

Nuffnang

Translate

Wednesday, April 3, 2013

Insya'allah PAS menang? PAS yang menang ke atau DAP dan PKR yg menang?? Keh keh keh keh...

Boleh ke PAS menang? Sebab dalam PR pun PAS tu hanya kuda tunggangan je. Bukan ada kuasa apa pun. Duit pun takder, hari-hari buat ceramah mintak derma, lepas tu duit lesap ke mana. Macam tabung memali la, sampai sekarang puak-puak ni kenyang makan duit derma tu.

Haaa, ni mukadimah atau pemula kata beremosi yang aku hendak luahkan. Tergelak hati aku bila ada penyokong PAS berkata "Insya'allah PAS menang PRU kali ni...." kalau PAS menang pun boleh buat apa? Nak jadi MB pun sampai kena jual tanah kat kelantan tu pada DAP. Aku dah kata dah yang PAS ni gila kuasa, bukan nak tegakkan Islam sangat pun. Saja je gunakan nama Islam dalam perjuangan mereka, tapi takder apa pun. Kosong macam tin kosong je PAS tu. Cuba korang perhatikan betul-betul perjuangan PAS tu. Tak konsisten langsung! Kejap hudud, kejap takder, kejap negara Islam, kejap takder. Baru-baru ni dalam manifesto PR, takder pun tulis hudud dan negara Islam dah. Apa semua ni?

Dekat selangor, kononnya bila PAS menang kat Shah Alam tu boleh la kilang arak tu di tutup, tapi apa jadi sampai sekarang? Beroperasi macam biasa, siap kilang tu tingkatkan lagi pengeluaran mereka. Cakap tak serupa bikin la lu!! Tu belum lagi aku nak sebut pasal rumah urut dan hotel murah kat Shah Alam ni. Makin banyak plak, siap jadi port untuk bebudak U lepaskan nafsu lagi tu. Mana wakil rakyat PAS Shah Alam? Duk buat apa? Pi ceramah politik kat surau-surau dan masjid? Duduk dalam surau air-cond je ke bang?

Satu lagi isu yang menarik ialah bila kes di Lahad Datu, mana orang PAS semua bila kejadian itu berlaku? Tak bersuara dan langsung takder komen ke? Ke sibuk bagi kaunseling dalam bilik hotel or dalam gerabak keretapi? Tak pun sibuk melancap depan laptop? hahahaha...kelakar la plak. Sebab tu aku berani kata yang orang-orang PAS ni hanya berani dalam alam cyber je. Tak pun berani gado dengan orang sendiri jer. Bila dengan orang luar, semua kecut telur. Telur dengan anu masuk ke dalam jadi anu perempuan yer.

Satu lagi isu ialah kes amanat haji hadi ni. Dulu derang kata darah orang UMNO ni halal bagi mereka kerana UMNO ni kafir la, bersekongkol dengan orang kafir la, murtad la, klau mati melawan UMNO tu dikira jihad la, tapi sekarang apa yang mereka sumpah seranah dulu tu dah kena pada diri mereka balik. Jadi mereka dah halalkan darah mereka sendiri. Apa lagi? Bunuh diri la beb!! Cakap banyak tak guna, act as your word la beb.

Yang aku heran puak-puak syiah PAS ni, benda baik yang dibuat kerajaan semuanya buruk. Bila jadi sesuatu yang tak kena, semua tu konspirasi. Bila kena tangkap, cakap kerajaan zalim. Tapi korang yang langgar undang-undang. Cakap tak serupa bikin, putar sana, putar sini, klau ada ular tu, dengan ular pun kena putar mati terbelit. Kucing aku kena curik!! Konspirasi siapa plak tu? Umno jugak ke? Hahahahaha....bangang.

Yang paling aku kesian ialah, pada peon-peon PAS ni. Mereka ni seolah-olah seperti pengikut ayah pin or Al-Arqam. Dah kena minum air basuh kaki la kiranya ni. Semua kena tipu dengan barisan pimpinan PAS. Semua kena kencing hidup-hidup dengan barisan pimpinan PAS. Cakap apa pun dah tak boleh nak masuk dalam telinga derang dah. Buat rugi masa dan air liur jer cakap dengan orang yang menjumudkan diri ni. Bila di ajak berjumpa untuk berbincang, PENAKUT!! Lepas tu main bakar-bakar plak stail gerila. Bila jumpa depan-depan kang, semua pakat kata takde masa la, tak kuat la, tak pandai la....semua benda alasan mak nenek semua keluar. Piiiraahh!!

Aku nak kasi tau la pada semua pembaca yang menganut agama PAS, aku tak halang korang nak buat apa pun, tapi jangan buat kacau masa PRU tu nanti. Kalau aku tau ada yang ugut-ugut pengundi untuk keluar mengundi, aku dengan sahabat-sahabat aku akan kejar korang sekor-sekor. Benda lain aku tak kisah sebab korang ni memang dah takleh nak buat apa dah. Klau buat dosa pun, boleh jumpa Pok Nik mintak dia ampunkan dosa korang. Tapi kalau korang kacau pengundi, siaplah korang.

No comments:

Post a Comment

Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, sekadar nama samaran pun dah cukup agar orang lain senang menyebut nama anda. Terlalu banyak anynomous (tanpa nama) menyukarkan perbincangan. Sila jaga tatasusila anda semasa memberikan komen. Pihak kami juga tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga kerosakan yang berlaku terhadap penggunaan maklumat di dalam blog ini.