NuffNang

Nuffnang

Translate

Friday, June 14, 2013

Cara pelajar ‘dop-out’ berucap. Orang boleh percaya ke?





Tahu tak siapa mamat ni? Siapa tak kenal dengan mamat ni kan? Dengan sikat rambut belah tepi dia tu, nampak macam baik. Tapi siapa sangka dia ni mempunyai cerita yang tersendiri. Skandal bini orang, skandal tabung memali, kisah komunis. Walaupun takder apa-apa tindakan dari beliau nak menafikan perkara ni, tapi kita tahu Allah tahu dan orang yang paling rapat dengan dia pun tahu. Dia ni kalau berucap memang bagus. Aku paling suka dengar dia ni berucap kat public. Sebab apa? Sebabnya habis semua penyokong dia percaya dengan penipuan dia ni. Cara dia berucap pun macam orang baru nak habis sekolah. Pengisian kosong! Takde yang membangunkan minda! Macam budak-budak! Yang paling mengherankan saya adalah, bagaimana orang boleh percaya dengan kata-kata dia ni? Adakah yang percaya ini mempunyai IQ yang rendah? Atau adakah mereka ini suka mendengar dia ni berucap umpama badut sarkas? Ataupun mereka ini disuruh percaya apa saja yang keluar dari mulut pemimpin mereka tanpa banyak soal? 

Walau apa pun, saya memang suka melihat cara mat sabu ni berucap. Boleh masuk program maharaja lawak mega rasanya mat sabu ni. Lagi satu yang saya suka apabila dia ni berucap ialah dia suka suruh rakyat bangkit dan menentang kerajaan. Sikit-sikit suruh rakyat bangkit dan menentang kerajaan. Apa kejadahnya dia nak suruh orang menentang kerajaan ni? Takkan la pasal isu yang kecil-kecil ni nak suruh gulingkan kerajaan? Yang menentangnya adalah rakyat, yang dapat pangkat, duit dan hidup senangnya adalah dia je. Lepas tu jadilah macam khairie Othman, dibuang macam tu je macam sampah. Lepas tu dia plak tindas dan rampas bini orang untuk dia….alamak….terlebih dah ni.

Umum sudah mengetahui dia ni macam mana, kes hina polis dia pun belum selesai lagi. Yang orang tua-tua yang pernah derita di zaman komunis ni memang menentang mat sabu ni, tapi yang muda-muda ni yang tak tahu apa pun terus sokong plak. Nampak sangat la golongan muda PR ni dah kena bodoh dengan mat sabu ni. Dah la pelajar yang dibuang oleh UiTM, nak harapkan SPM je la dia ni. SPM pun bukan bagus sangat, lepas tu ramai plak yang dengar dia ni bercakap, sama la taraf IQ korang dengan mat sabu ni. Bodoh dia 2 tiang, bodoh korang pun 2 tiang jugak. Lepas tu bini korang plak dia rembat……alamak…..dah terkeluar lagi sekali plak.

Apa punya manusia la yang sokong orang macam ni. Dah la bodoh, rembat bini kawan baik sendiri plak tu. Lepas tu dia dah ludah anwar dulu, anwar pun dah ludah dia balik, sekarang dedua jilat ludah masing-masing. Lepas tu dia kasi penyokong dia plak yang jilat ludah depa. Apa? Ada yang tak puas hati? Lantak korang la, korang punya pendirian yang nak percaya orang bodoh macam ni, aku cakap benda yang betul. Cuba korang bersihkan kepala otak korang tu dulu, dapatkan pendapat dari orang kedua, lepas tu korang dengar la balik ucapan mat sabu tu. Mesti korang nyesal sebab korang sebenarnya dah kena bodoh!! Kalau tak caya, buatlah sendiri.

No comments:

Post a Comment

Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, sekadar nama samaran pun dah cukup agar orang lain senang menyebut nama anda. Terlalu banyak anynomous (tanpa nama) menyukarkan perbincangan. Sila jaga tatasusila anda semasa memberikan komen. Pihak kami juga tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga kerosakan yang berlaku terhadap penggunaan maklumat di dalam blog ini.