NuffNang

Nuffnang

Translate

Monday, June 30, 2014

Mengapa KDN masih berdiam diri isu SYIAH Mat Sabu?

KDN dedah 10 bukti kaitkan Mat Sabu dengan Syiah

PUTRAJAYA: Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri,  Datuk Abdul Rahim Mohamad Radzi mengesahkan “orang nombor dua PAS” yang didedahkan oleh Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi sebagai pengikut fahaman Syiah adalah Timbalan Presiden parti Islam itu, Mohamad Sabu. Seterusnya....


Read more at: http://www.astroawani.com/news/show/kdn-dedah-10-bukti-kaitkan-mat-sabu-dengan-syiah-26874?cp
_________________________________________________________________________________
  

KDN: 20 Pengakuan saksi direkodkan jadi bukti 'gred A' Mat Sabu Syiah.  Seterusnya....

__________________________________________________________________

 Sebenarnya ada banyak lagi artikel berkaitan dengan isu Syiah Mat Sabu ni. Saja malas nak letak banyak-banyak sebab aku percaya korang sendiri boleh google. Aku cuma nak letakkan dua topik ni sebab cerita kat dalam tu nampak berdegar-degar sangat. Sesiapa yang baca mesti nak tahu apa kisah dan tindakan selanjutnya yang akan dibuat. Tetapi bak kata Tun M, melayu mudah lupa. Isu Syiah Mat Sabu ni hanyalah sekadar retorik politik sahaja. Orang pun dah mula lupa dan ada yang tak ingat pasal isu Syiah Mat Sabu ni. Betul tak?

Aku pun sebenarnya tak tahu apa dah jadi dengan isu ni. Apa khabar la plak dengan seorang PSU dari KDN ni, Zamihan Mat Zain. Dah kena tukar ke lepas naik pangkat ni, ataupun masih ada lagi di sana. Biasa la, PTD ni kan selalu kena tukar bila sampai tempoh matang. Kalau tak kena tukar, bagus la....selesaikan la isu yang dibangkitkan ni dulu. Kalau dah kena tukar, apa boleh buat...redha je la....Tapi takkan la takde pegawai lain yang ambil alih kerja dia? Takkan isu ni senyap macam tu je? Nak jadi macam isu Red Bean Army tu ke? Punya la beria-ia bentangkan kat parlimen, masuk surat khabar, canang sana-sini, tapi apa jadi? Dah jadi bisu....apa pun takde.

Mak Bapak aku pernah berpesan...kalau nak buat kerja tu, biarlah sampai selesai. Jangan separuh jalan, nanti jadi kawan syaitan. So, aku nak pesan kat KDN ni, jangan la buat kerja separuh jalan. Buat la sampai habis, kalau tak nanti jadi la korang geng syaitan....syaitan mana? Korang fikirlah sendiri. Sebab isu syiah ni jangan buat main-main. Lihatlah sendiri, dah berapa negara dah mereka hancurkan? Sampaikan ada dikalangan kita sendiri pun tertipu dengan mainan mereka di Iraq dan syria. Dah la orang kita ni fikirannya rata-ratanya jumud. Bila dah kena brain wash tu, susah la nanti nak disedarkan.

Kalau nak tangkap tu, tangkap terus, jangan tangguh-tangguh. Sebab pengikut syiah ni makin lama makin ramai. Mereka ni bila berkuasa, habis semua golongan sunni dibunuhnya. Mereka ni dah ramai sangat di negara kita. Dulu KDN kata isu ni serius sangat dan bila kita baca suratkhabar pun rasa macam nak kiamat dah kita ni. Tetapi sekarang ni takder dengar berita apa pun....satu tangkap pun takder. Pada hal dah banyak persatuan syiah, video dan gambar dah tersebar di internet. Orang-orang kat KDN ni tak tahu nak tengok internet ke? tak tahu nak cari maklumat? Ataupun bukti yang ada tu tak boleh digunakan kat mahkamah? Ataupun peguam negara tak ambil hirau pasal isu syiah ni? Pada aku la, kalau ada satu masalah, dan bila kita cuba selesaikan tetapi tak selesai juga kerana sangkut di peringkat atasan, maknanya orang atasan juga ada yang terlibat. Itu pada aku la...tapi aku malas la nak tuduh-tuduh pada bulan puasa ni.

Bagi aku, kalau betul benda tu ada, tangkaplah...kalau takder dan tak betul, buatlah permohonan maaf. Sebab korang sebenarnya bukan saja dah malukan kerajaan, tapi korang dah tunjukkan yang KDN tu takder taring. Korang hanya berani dengan ikan bilis jer. Tapi isu syiah ni adalah isu besar, aku taknak nanti suatu hari nanti bila polis nak tangkap golongan syiah ni, polis pun tak berfungsi. Sebab apa? Sebabnya dalam polis pun dah penuh dengan syiah. Bila nak panggil askar, askar pun tak berfungsi. Sebabnya dalam askar pun dah penuh syiah. Nak mengadu kat menteri-menteri pun tak boleh sebab menteri-menteri pun dah jadi syiah. Lepas tu jadilah negara kita ini seperti Iran....jadilah Malaysia ini negara syiah.

Mungkin apa yang aku cakap ni macam mengarut, tak masuk akal, cerita dongeng. Tapi korang jangan lupa, di Iran, Syiria, Iraq, apa yang terjadi bermula hanya dengan gerakan syiah yang kecil dan menyusup masuk ke dalam sistem negara. Apabila sudah ramai dan kuat, masa itulah mereka keluar dan menjajah negara dengan begitu mudah sekali. Apa yang bakal terjadi nanti sebenarnya sudah pun terjadi dahulu. Bagaimana Kota Melaka di tawan dan bagaimana Empayar Troy hancur disebabkan kerana penyusupan secara senyap dan teratur.

Ini adalah realiti, kita sebenarnya sudah boleh berfikir sendiri. Negara kita ini lemah didalam soal keselamatan dan lambat mengambil tindakan. Pada kita, Malaysia adalah negara paling selamat dan mana mungkin akan menjadi seperti negara-negara luar tersebut. Sikap sambil lewa dan ambil mudah akan menyebabkan kita semua terjerumus ke dalam bahaya. Dah banyak sangat kejadian buruk yang terjadi dinegara kita. Macam biasalah, dah jadi baru nak tahu...kalau tak, tak tahu pun.

Pesan saya pada KDN, buatlah kerja sampai habis. Jangan berhenti separuh jalan. Kalau pegawai tu kena tukar, panggil balik dan suruh dia selesaikan. Jaga airmuka anda sebagai kementerian yang meneraju keselamatan negara. Janganlah nanti di panggil sebagai kementerian pondan. Cakap berdegar-degar, tapi apa pun takde. Jangan sampai rakyat hilang hormat dan kepercayaan kepada kementerian yang menjaga keselamatan ini.

No comments:

Post a Comment

Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, sekadar nama samaran pun dah cukup agar orang lain senang menyebut nama anda. Terlalu banyak anynomous (tanpa nama) menyukarkan perbincangan. Sila jaga tatasusila anda semasa memberikan komen. Pihak kami juga tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga kerosakan yang berlaku terhadap penggunaan maklumat di dalam blog ini.