NuffNang

Nuffnang

Translate

Saturday, November 24, 2012

DUN Sungai Panjang, Ng Swee Lee pula memperbodohkan diri.

Aku sebenarnya nak tergelak bila baca satu artikel dari sumber berita bangang Malaysiakini pasal isu warga emas kaum cina yang lahir di Malaysia tapi pegang ic merah. (Korang boleh baca kat sini) Kelakar je bila aku baca statement yang kononnya kod ic tengah 71 tu hanya untuk mereka yang berasal dari negara China. Sumber mana la mamat ni dapat. Korang tengok la sendiri kat lama web JPN di sini dan korang nilai sendiri tahap ilmu Ng Swee Lee tu yang suka putar belit dan reka fakta sendiri. Malaysiakini pun dah kena tempias kebodohan beliau dan termasuklah mereka yang membaca dan mempercayai 100% sumber berita Malaysiakini tu.

Kalau kod negara tu untuk orang yang berasal di negara china, macam mana dengan mamat bangla, indon, nepal, vietnam yang ada kod negara 71 tu? Sebelum JPN ada kod negara, kod 71 tu diberikan kepada semua warga asing yang mempunyai status pemastautin tetap di negara kita ni dan banyak sebab lagi (aku dah terangkan dalam post aku sebelum ni, malas nak terangkan lagi). Sekarang JPN dah ada kod negara dan kod negara bagi negara china ialah 74. Kan dah nampak kebodohan Ng Swee Lee tu. Macam mana la korang boleh pilih mamat ni jadi DUN dan ahli majlis daerah. Buat memalukan kawasan je la dia ni.

Pasal gagal ujian Bahasa Melayu tak boleh nak jawab nama bendera tu pada aku memang patut la. Korang dah duduk berapa lama kat Malaysia ni? Takkan tak pernah tengok tv? Ke korang ni dengar radio komunis je? (ada ke? kalau ada KDN kena siasat..heheh) Mustahil la dalam radio or tv negara kita ni takder sebut nama bendera kita. Kalau aku la, aku tanya sejarah negara sebelum dan selepas merdeka je, baru padan muka. Kalau nak jadi rakyat Malaysia, kena la tahu pasal Malaysia. Gagal syarat utama dalam Perlembagaan Persekutuan, gagal la semua. Ada paham ka? Jadi kajilah dulu segala kenyataan sebelum keluar dari mulut ko tu wahai saudara Ng Swee Lee, jangan sampai kena bodoh dengan orang....ko memang tak layak nak jadi DUN. Nasib la tak kena saman dengan JPN. Aku rasa JPN pun malas nak saman sebab buang masa je layan orang picisan macam ko ni...hahaha...buang duit rakyat je....hahahaha....bangang!!

No comments:

Post a Comment

Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, sekadar nama samaran pun dah cukup agar orang lain senang menyebut nama anda. Terlalu banyak anynomous (tanpa nama) menyukarkan perbincangan. Sila jaga tatasusila anda semasa memberikan komen. Pihak kami juga tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga kerosakan yang berlaku terhadap penggunaan maklumat di dalam blog ini.