NuffNang

Nuffnang

Translate

Monday, November 26, 2012

Persatuan rasis Dongkey Kong Zong patut di 'PERANGI'.

TPM marah pada Dongkey Kong Zong? Baca sini. Patutnya bukan menempelak, marah atau bidas sahaja. Patutnya TPM kena lebih tegas lagi iaitu membubarkan persatuan Dongkey Kong Zong tu. Derang ni tak tahu bersyukur dan tidak tahu menikmati kemakmuran yang ada di Malaysia.

Niat mereka jelas iaitu menjadikan bahasa cina sebagai bahasa utama negara atau dengan lebih tepat lagi menjadikan negara ini milik kaum cina. Tapi mereka silap, negara ini milik bersama secara amnya dan milik orang melayu secara khususnya. Kalau nak negara sendiri, pergi la balik negar China tu. Negara korang dah ada, apa korang nak lagi? Balik la sana. Malaysia ni negara yang aman dan harmoni, tak perlu la nak meminta lebih. Cukup la dengan apa yang ada ni dan sedarlah diri.

Aku harap lepas ni timbul la banyak lagi NGO yang menentang persatuan rasis seperi mereka ni. Hindraf dah senyap sikit dah, tapi tak tau la sebab takder keluar suratkhabar. Sekarang ni Dong Zong pula yang nak menjolok sarang tebuan.

Korang kena ingat, orang melayu ni memang pendiam, pemaaf dan sekarang ni berpecah belah. Tapi kalau cuba diusik kepentingan orang melayu, mereka boleh jadi pemarah, pembengis dan bersatu-padu. Ermm...bersatu? Mungkin ini juga yang kita perlukan kut....Wallahualam...

No comments:

Post a Comment

Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, sekadar nama samaran pun dah cukup agar orang lain senang menyebut nama anda. Terlalu banyak anynomous (tanpa nama) menyukarkan perbincangan. Sila jaga tatasusila anda semasa memberikan komen. Pihak kami juga tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga kerosakan yang berlaku terhadap penggunaan maklumat di dalam blog ini.