NuffNang

Nuffnang

Translate

Wednesday, December 21, 2011

HIMPUN.

Aku nak cakap sikit pasal HIMPUN ni. Kenapa la jumud sangat pemikiran umat akhir zaman ni. Bila sebut pasal HIMPUN ni mesti ada yang kaitkan dengan motif politik la, ada yang menyalahkan HIMPUN ni la. Nak ajer aku ketuk kepala sorang-sorang ni. Mula la aku nak guna bahasa pasar je ni. Habis jahanam tatabahasa dalam blog aku. Maaf yer dewaan bahasa, jangan saman saya yer.

Sebenarnya dalam cara untuk memelihara Islam atau menegakkan Islam atau untuk mempertahankan Islam ada banyak cara. Cubalah cara macam mana pun, asalkan tetap dengan suruhan Allah berpandukan Al-Quran semuanya boleh. Saya cukup tak suka bila ada orang kata cara nak tegakkan Islam adalah dengan masuk parti politik (taknak la sebut parti politik mana, nanti ramai orang sentap). Sebenarnya bila dah ada program tu, sokong la, bukan caci, merendahkan atau mengutuk program tu. Inilah mentaliti orang jumud ni. Agaknya dah jadi robot, dah tak boleh menerima pembaharuan, jadilah jumud tegar. Belajar tinggi-tinggi pun ada juga kecacatan akalnya....kesian.

Bukan hak kita untuk menentukan perkara ni tak baik atau tidak. Tapi kalau dah kata pun nama untuk Islam, menyelamatkan akidah, apa lagi? Sokong la, tapi beria-ia sangat berjuang untuk Islam. Bila ada program, bole plak bagi macam-macam alasan. Tolong la jangan jumud sangat (aku tak tahu berapa kali aku guna perkataan jumud ni). Aku heran la kenapa la jumud sangat korang ni. Dah rasa diri tu hebat ke bila cakap pasal politik? Masa depan pun belum tentu lagi cerah untuk korang. Belajar pun belum habis, kerja pun belum tetap lagi. Pada yg dah kerja tu bagus la, tapi ubah la otak korang yang jumud tu dan sokong la program HIMPUN yang khas di wujudkan untuk Islam oleh orang Islam.

Kat bawah ni ada video pasal program HIMPUN yang terbaru di Negeri Perak. HIMPUN! HIMPUN! SELAMATKAN AKIDAH!


No comments:

Post a Comment

Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, sekadar nama samaran pun dah cukup agar orang lain senang menyebut nama anda. Terlalu banyak anynomous (tanpa nama) menyukarkan perbincangan. Sila jaga tatasusila anda semasa memberikan komen. Pihak kami juga tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga kerosakan yang berlaku terhadap penggunaan maklumat di dalam blog ini.