NuffNang

Nuffnang

Translate


Monday, August 1, 2011

Siapakah PSM?

     Sebelum saya meneruskan penulisan saya ini, saya ingin mengucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan dan selamat berpuasa. Pada bulan ini, saya berfikir hendak mengurangkan sedikit penulisan saya di dalam internet. Tetapi untuk perkongsian Ilmu, tiada salahnya untuk saya menulis. Hari ini saya akan menulis serba-sedikit mengenai Parti Sosialis Malaysia (PSM). PSM pada masa kini hangat diperkatakan di dalam media-media utama dan media-media alternatif. Ianya berkenaan penahanan 6 anggota PSM mengikut akta Ordinan Darurat.

    PSM dan pembangkang telah berulang-kali memperbodohkan rakyat dan mengatakan penahanan mereka tidak sah. Mereka juga merendah-rendahkan bukti tangkapan mereka iaitu t-shirt yang mempunyai gambar pemimpin komunis adalah bukti yang tidak releven. Rakyat yang bodoh juga mempercayainya bulat-bulat. Rakan-rakan saya juga tidak kurang juga telah terjerat dengan manipulasi mainan mereka.

     Biar saya jelaskan siapakah PSM ini. PSM ini merupakan parti komunis yang bernaung di bawah DAP dan PAP. Mereka ini mempunyai agenda perjuangan yang sama iaitu hendak membawa balik pengkhianat negara iaitu Chin Peng. Mereka juga ingin menghidupkan kembali fahaman komunis yang telah lama berkubur dan kalah semasa era perang dunia ke-2. Walaupun telah kalah, tetapi untuk menghapuskan sesuatu ideologi bukanlah sesuatu yang mudah. Sedangkan agama yahudi pun masih lagi hidup walaupun sudah beribu-ribu tahun telah tekubur.

     Tindakan PSM ini bukan sahaja telah melukakan hati dan perasaan balu, pejuang, anak bekas pejuang yang sama-sama telah berjuang di bukit kepong terutamanya. Paling saya sedih apabila ada anak melayu yang menyokong PSM ini. PSM ini telah menyembunyikan agenda utama perjuangan mereka dengan menggunakan hak-hak kebebasan yang lain. PSM adalah satu pertubuhan yang berulang-kali ingin mendaftarkan diri mereka sebagai parti politik. Tindakan mereka ini sedikit sebanyak telah menampakkan cara untuk menghidupkan kembali komunis dan mengambil-alih tampuk pemerintahan negara kita.

     Hanya mereka yang peka sahaja akan sedar yang perkara ini amat meberbahaya dan membimbangkan. Mereka yang terlalu taksub dengan pembangkang, pemikiran terlalu jumud dan cetek tidak akan sama sekali sedar dan akan mudah diperdayakan. Mereka yang diperdayakan inilah yang menjadi mangsa untuk menjayakan rancangan mereka. Akhirnya, mereka yang bodoh inilah akan di tangkap dan sumbat ke dalam penjara. Dalang di sebalik semua ini pula terlepas dan tidak rugi apa.apa pun.

     Saya begitu sedih melihat anak melayu yang diperbodohkan sebegini. Kerana duit dan pangkat, maruah bangsa pun sanggup di gadaikan. Sudah lupakah semua pada peristiwa 13 Mei? Lupakah semua pada peristiwa berdarah bukit kepong? Mereka memperbodohkan orang melayu dan menghina orang melayu, tapi tidak diambil tindakan apa-apa pun oleh parti pembangkang. Inilah yang terjadi pada masa sekarang. Mereka merendahkan bukti yang digunakan untuk mengkap mereka dengan mengatakan semua barang-barang tersebut ada di jual di seluruh negara. Mana dia!?? Mana ada!?? Jangan cakap ikut sedap mulut sahaja. Kalau ada yang jual pun, semua anjing-anjing PSM dan lembu-lembu pembangkang yang jual.

     Kerajaan sudah mengharamkan segala bentuk barang dan perkataan yang boleh mengaitkan dengan komunis. Di dalam website PSM pun sudah terang-terangan mereka mengaku yang mereka mengagung-agungkan pemimpin komunis dan berani mengatakan sejarah melayu perlu diubah. Jika perlu diubah, saya ingin juga masukkan yang CINA ADALAH PENDATANG!! DATANG DAN DIBAWA UNTUK KERJA SEBAGAI HAMBA ABDI DI TANAH MELAYU!! Mereka mengatakan kerajaan sibuk menjalinkan hubungan dengan negara komunis, masalahnya betul ke nagara itu masih mengamalkan fahaman komunis seperti mereka?

    Pada saya, jika keadaan seperti ini berterusan berlaku. Melayu terus diperkudakan dan teus di perbodohkan, tidak mustahil suatu hari nanti akan terjadi lagi peristiwa berdarah di negara kita. Jika perkara ini berlaku, siapakah yang akan membantu kita? Ingin saya tanya kepada PAS, jika suatu hari nanti terjadi perang antara melayu dan cina, siapakah mereka akan berpihak? Adakah mereka akan membantu melayu? atau adakah mereka akan membantu cina untuk membunuh kaum melayu? Di manakah mereka akan berdiri semasa kejadian itu. Adakah mereka akan menyerang cina seperti peristiwa 13 Mei, dimana Nik Aziz meminta kerajaan pada masa itu di bawah pimpinan Tunku Abdul Rahman menghalau cina-cina ini dan merampas harta mereka.....atau mereka sendiri akan menyembelih anak melayu ini?

     Satu lagi, mereka yang menyokong sosialis ini adalah murtad. Ideologi bermaksud fahaman atau agama. Sama seperti ideologi yahudi atau ideologi anarki, kapitalis dan lain-lain. Jadi, mahukah anda murtad? Saya tidak mahu murtad, sebab itu saya melawan mereka, anda pula bagaimana?

No comments:

Post a Comment

Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, sekadar nama samaran pun dah cukup agar orang lain senang menyebut nama anda. Terlalu banyak anynomous (tanpa nama) menyukarkan perbincangan. Sila jaga tatasusila anda semasa memberikan komen. Pihak kami juga tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga kerosakan yang berlaku terhadap penggunaan maklumat di dalam blog ini.