NuffNang

Nuffnang

Translate


Monday, February 9, 2009

Harapan Bayang-Bayang

Sejenak aku terpinga memerhatikan gelagat manusia,
Seolah mencari sesuatu....tetapi, apa dia?
Apa yang mereka cari?

Sejenak aku terpinga memerhatikan gelagat manusia,
Seolah tiada penghujung....tiada penyudah,
Kemana mereka tuju?

Tapi yang pasti mereka semua pasti mempunyai sesuatu,
Mempunyai cita-cita, impian dan harapan,
Aku?......hanya bayang-bayang harapan sahaja...

Suatu ketika dulu, aku pernah mempunyai cita-cita,
Suatu ketika dulu, aku pernah mempunyai impian,
Suatu ketika dulu, aku pernah mempunyai harapan,
dan suatu ketika dulu, aku pernah mempunyai angan-angan....

Aku dulu pernah naik mencapai awan,
Tapi kini aku hanya memerhatikan awan,
Cinta dan cita yang dulu aku dakap,
Kini terlepas dari dakapan....

Kaki yang dulu laju melangkah bagaikan berirama,
Kini layu lesu tak bermaya...
Tarian yang dulunya berpasangan,
Kini aku menari berseorangan.

Masihkah ada lagi sinar untuk aku,
Masihkah ada lagi cinta untuk aku,
Masihkah ada lagi harapan untuk aku,
Untuk aku bahagia dan berdiri kembali.

No comments:

Post a Comment

Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, sekadar nama samaran pun dah cukup agar orang lain senang menyebut nama anda. Terlalu banyak anynomous (tanpa nama) menyukarkan perbincangan. Sila jaga tatasusila anda semasa memberikan komen. Pihak kami juga tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga kerosakan yang berlaku terhadap penggunaan maklumat di dalam blog ini.