NuffNang

Nuffnang

Translate


Monday, April 25, 2011

DAP terus biadap.

Pada 7 Mac lepas, selepas Baginda Yang di-Pertuan Agong bertitah pada perasmian mesyuarat pertama penggal kedua parlimen ke-12, Ahli parlimen DAP dari Bukit Mertajam telah sekali lagi bertindak biadap apabila mengingkari titah Yang di-Pertuan Agong yang berdukacita terhadap sesetengah pihak yang suka mempolitikkan isu perkauman di negara ini. Yang di-Pertuan Agong bertitah "Beta dukacita walaupun negara kita telah 51 tahun merdeka, namun isu-isu perkauman yang sempit masih dibangkitkan oleh pihak-pihak tertentu dan menjadi perdebatan umum." Ahli perlimen yang yang biadap tersebut ialah Chong Eng dari DAP, mengeluarkan kata-kata tersebut di lobi perlimen dalam satu sidang media yang mengatakan orang Melayu bukan berasal dari Tanah Melayu dan orang asli adalah kaum asal yang di Tanah Melayu ini.

Tindakan ini jelas menampakkan kurangnya pendidikan sejarah di kalangan pemimpin-pemimpin DAP dan bahayanya mereka jika diberi kuasa untuk memerintah negara kita. Pada permerhatian saya, sejak dari dulu lagi pemimpin DAP ini membawa slogan 'Malaysia Malaysian.' Mereka dari dulu lagi hendak menghapuskan hak-hak keistimewaan orang melayu. Jika diperhatikan dari sudut sejarah, DAP adalah saki-baki dari PAP. DAP merupakan sebuah parti chauvinis Cina yang sejak daripada awal penubuhannya hanya mementingkan kelabaan kepada perjuangan membela kaum Cina yang berkepentingan. Asas perjuangan mereka adalah untuk meneruskan kelangsungan perjuangan yang ditinggalkan oleh PAP yang diterajui oleh Lee Kuan Yew. Asas perjuangan PAP dan LKY pula adalah bertunjangkan perjuangan membuka ‘negara China kecil di luar negara China’ seperti yang telah diwasiatkan oleh Chiang Khai Shek dan Sun Yat Sen. Berpusat kepada wasiat ini, maka LKY berusaha dan akhirnya telah berjaya mendapatkan Singapura. Kejayaan mendapatkan Singapura lebih besar ertinya berbanding dengan kewujudan Taiwan kerana Taiwan merupakan sebahagian daripada negara China itu sendiri manakala Singapura merupakan sebuah negara yang dikuasai oleh pemerintahan Raja- Raja Melayu. 

Pada tahun 1980-an, mereka mengorak langkah baru dan mencuba ’remedy’ baru iaitu bekerjasama dengan parti-parti pembangkang Melayu khususnya PAS dan parti serpihan UMNO seperti Angkatan 46.Mereka melihat perpecahan dalam UMNO pada tahun 1988 itu membuka ruang dan peluang terbaik bagi mereka. Perpecahan UMNO bermaksud orang Melayu terbelah tiga dan kuasa penentu undian mereka menjadi lemah. Pada PRU ke 8 (1990), DAP telah berjaya memperlihatkan penguasaan mereka terhadap Pulau Pinang (daripada 35 kerusi DUN, DAP:14, UMNO: 12, Gerakan: 9 MCA:0).DAP/Lim Kit Siang dapat mempertahan jawatan Ketua Pembangkang di Parlimen. 

Mereka juga telah mempermainkan isu-isu perkauman tanpa mengira rasa hormat kepada sesiapa sahaja di negara kita. Tetapi mereka bijak memperbodohkan orang lain dengan mengatakan UMNO yang bersifat perkauman dan tidak menghormati kaum lain. Strategi alih dan salahkan pihak lain ini merupakan taktik untuk memperdayakan mereka yang mempunyai pemikiran politik yang sempit dan berfikir menggunakan perasaan. Pulau Pinang yang di bawah kepimpinan DAP lebih mementingkan agenda DAP berbanding agenda bersama rakan pakatan mereka iaitu PKR dan PAS khususnya. PAS di kesampingkan langsung dalam kepimpinan negeri. Dasar dan perjuangan mereka tidak seperti yang mereka war-warkan. Peristiwa Kg Buah Pala, menutup pintu rezeki penjaja-penjaja Melayu di kawasan KOMTAR masa bulan Ramadhan, mengarahkan gerai perniagaan orang Melayu ditutup dan dirobohkan tetapi tidak dilakukan perkara yang sama kepada penjaja Cina. Kesimpulannya, jadilah mereka ini kuda tunggangan DAP.

Merujuk kepada isu Raja yang ditimbulkan, DAP sejak dahulu lagi tak pernah menerima sistem Beraja negara. Mereka lebih gemar kepada Presiden seperti di Singapura dan negara China. Bagi mereka, sistem Beraja terlalu feudal dan ketinggalan zaman dan hanya meletak dan mengangkat kedaulatan bangsa Melayu. Banyak contoh dan peristiwa yang boleh kita ketengahkan, namun yang tidak dapat kita lupakan ada kejadian di Perak. DAP menjadi parti yang menang terbanyak dalam DUN Perak dalam PRU 12 lalu. Mereka sudah terbayang akan mengetuai barisan kepimpinan negeri Perak dan ter\lah menamakan Ngeh Koo Ham sebagai Menteri Besar. Namun bila Undang-Undang Tubuh Negeri Perak tidak membenarkan perlantikan Menteri Besar selain daripada orang Melayu dan Islam, DAP buat perangai. Mereka telah membuat tingkah dan langsung tidak menghormati DYMM Sultan Perak semasa majlis angkat sumpah sebagai ADUN. Sebagai usaha memprotes, mereka dengan biadapnya, tidak mahu memakai songkok. 

Peristiwa kedua di Perak adalah apabila DYMM Sultan Perak mengisytiharkan BN menjadi parti yang menguasai kepimpinan negeri apabila seorang YB DAP dan dua orang YB PKR keluar parti menjadi ADUN bebas dan menyokong BN. Bantahan dan demonstrasi jalanan memprotes titah DYMM Sultan Perak. Yang hairannya, dalam demonstrasi jalanan bantahan terhadap DYMM Sultan Perak, PAS dan penyokong tegarnya yang terbaring-baring di jalanraya. Mana penyokong Pakatan Rakyat yang lain? Mengapa penyokong PAS sahaja yang sanggup melakukan perbuatan seperti orang yang tidak bermaruah itu? Mengapa penyokong PAS sahaja yang dengan rela hati menerima gelaran PENDERHAKA? Inilah dia yang dinamakan kuda tunggangan DAP.

Merujuk pula kepada isu agama pula, kepimpinan DAP telah banyak kali mempermainkan dan memperhangatkan isu ini. Di Pulau Pinang, Lim Guan Eng telah membatalkan perarakan Maulidur Rasul, Di Selangor, Teresa Kok telah meminta agar azan di perlahankan, kononnya menggangu ketenteraman kaum lain. Sungguh biadap mereka ini, masihkah PAS sanggup bersekongkol dengan komunis ini? Masihkah mereka sanggup menjadi kuda tunggangan DAP untuk memusnahkan Islam?

DAP berulang-kali menafikan mereka ada hubungan dengan PAP, tetapi pendedahan daripada Wikileaks telah membuktikan yang sebaliknya. Sejurus selepas keputusan PRU 12 lalu, mereka dahpun mengadap LKY di Singapura untuk memaklumkan kemenangan dan memohon restu serta tunjuk-ajar untuk meneruskan penguasaan mereka. Tak cukup dengan itu, LKY buat lawatan balas pulak. Mengenai pendedahan Wikileaks ni, DAP lebih dekat dengan LKY dan Singapura. Malahan peguam-peguam dalam kes liwat DSAI terdiri daripada pemimpin dan penyokong DAP khususnya Karpal Singh. Maklumat sebenar ada pada mereka. Sebab tu kita lihat DSAI kena tunduk kepada desakan dan kehendak DAP. Beliau kena tawarkan jawatan TPM kepada Lim Kit Siang. Wan Azizah kena pastikan bahawa Ketuanan Melayu perlu ditentang sebab kalau Lim Kit Siang atau Karpal Singh yang bersuara, maka mereka takut reaksi orang Melayu kelak. Jadi kalau pemimpin Melayu yang suarakan, tak nampaklah macam DAP yang suruh atau lebih tepat lagi arahan dan tunjuk-ajar daripada LKY dan Singapura. 

Apa yang dapat saya simpulkan disini ialah, walaupun ada berita yang boleh kita percaya dan ada yang tidak dapat kita percaya, itu terpulang kepada individu. Tetapi sebagai orang Melayu yang beragama Islam. Kita sepatutnya bersatu dan bukannya berpecah-belah. Tidak ada kebaikkan pun jika kita berpecah-belah. Sejarah Islam telah membuktikan yang perpecahan semasa kewafatan Baginda Rasullulah SAW iaitu semasa pemilihan Khalifah selepas baginda adalah satu perkara buruk. Islam mula lemah selepas itu dan ditambah pula dengan kejatuhan Empayar Tukri Uthmaniyah dan kejatuhan Khilafah. Di dalam Al-Quran juga Allah berulang-kali mengingatkan kita supaya jangan berpecah-belah. Jika niatnya adalah untuk menegakkan hukum Islam, langkah pertama sepatutnya menyatu-padukan seluruh umat Islam di negara kita. Cara yang radikal atau ekstrim bukanlah cara yang terbaik untuk menegakkan Islam. Ikutlah cara Nabi Muhammad SAW yang bijaksana dan teratur, bagaimana baginda mendapatkan perhatian dan seterusnya mempunyai pengikut yang ramai.

Memang benar Islam di negara kita ini terlalu rapuh dan suka mengikut perasaan sendiri. Fatwa di keluarkan sesuka hati dan ada Fatwa yang benar tidak diendahkan. Masakan umat Islam di negara ini hendak mengikut fatwa yang dikeluarkan sedangkan Al-Quran pun tidak diikuti. Inilah fenomena yang berlaku di negara kita sekarang. Usahlah menunding jadi kepada orang lain, lihatlah diri sendiri terlebih dahulu. Fikirkanlah, adakah betul apa yang sedang kita hendak lakukan ini? Jika betul, inilah hasilnya dan jadilah kuda tunggangan DAP sampai bila-bila. Hilanglah rasa hormat kepada Institusi Sultan dan hilanglah melayu. Kata-kata 'Takkan hilang melayu di dunia' bolehlah di padamkan dari liputan sejarah. Jadilah kita sebagai bangsa yang dijajah.

No comments:

Post a Comment

Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, sekadar nama samaran pun dah cukup agar orang lain senang menyebut nama anda. Terlalu banyak anynomous (tanpa nama) menyukarkan perbincangan. Sila jaga tatasusila anda semasa memberikan komen. Pihak kami juga tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga kerosakan yang berlaku terhadap penggunaan maklumat di dalam blog ini.