NuffNang

Nuffnang

Translate

Monday, April 4, 2011

Hizbut Tahrir adalah ketenteraan dan pelampau?

Assalamualaikum.

Lama rasanya tak menulis. Rasa rindu pula kepada suasana kontroversi laman web. Hari ini saya hendak luahkan kepada anda semua mengenai persatuan Hizbut Tahrir. Apa yg anda semua tahu mengenai persatuan dunia Hizbut Tahrir ini? Rasanya tak ramai yang tahu dan ramai yang tidak mahu ambil tahu. Hizbut tahrir adalah satu persatuan dunia yang memperjuangkan sistem pemerintahan Islam iaitu sistem khilafah ( sistem pemerintahan berkhalifah ). Mereka juga berjuang untuk mengembalikan kehidupan Islam yang sebenar. Inilah syiar Islam yang mereka perjuangkan.

Pada saya ianya adalah sesuatu yang baik dan benar kerana itulah yang sepatutnya dan itulah yang harus di perjuangkan. Bukannya berjuang mengikut fahaman demokrasi barat dan fahaman ideologi lain. Tetapi ramai yang telah tersalah sangka dengan persatuan ini dan telah melebelkan persatuan ini sebagai ekstrimis agama. Apa sebenarnya ekstrimis? Macam mana kita hendak mengetahui sesuatu itu adalah ekstrimis? Adakah ekstrimis jika kita hendak memperjuangkan kebenaran Islam? Macam mana dengan memperjuangkan hak-hak sesuatu kaum? Bolehkah kita melebelkan mereka sebagai ekstrimis kaum? Macam mana dengan orang yang memperjuangkan ideologi politik? Bolehkah kita menggelarkan mereka sebagai ekstrimis politik?

Inilah yang berlaku sekarang di tempat kerja saya di mana web Hizbut Tahrir ini telah di sekat atas alasan 'Militancy and Extremist'. Sedihnya la saya setelah mendapat tahu alasan sekatan ini.Ianya seperti tidak masuk akal dan lucu juga bila difikirkan semula. Sebab sudah ternyata yang ramai orang takutkan bayang-bayang mereka sendiri. Takutkan kebangkitan Islam yang sebenar akan menyebabkan parti-parti politik ini melebel sesetengah persatuan sebagai ekstrimis. Inilah yang dikatakan 'taghut' kerana sifat-sifat taghut itu ada pada mereka. Tidak kiralah sama ada kerajaan atau pembangkang, keduanya sama-sama mempunyai sifat taghut itu.

Wahai para pembaca sekalian, anda semua sudah bijak dan pandai berfikir. Jadi anda semua boleh tahu, benarkah Islam ditegakkan dengan 2 cara iaitu pedang dan demokrasi? Inilah fahaman sempit yang dibawa oleh satu parti pembangkang tersebut. Mengapa mereka tidak di kenakan tindakan ISA atau di gelar ekstrimis agama? Kenapa web mereka tidak di sekat? Kenapa web Hizbut Tahrir yang melaungkan keamanan dan kebenaran Islam ini pula disekat? Saranan saya, masuklah website www.mykhilafah.com dan bacalah segala petikan dan berita di dalam web tersebut. Kajilah ia dan furqan la sendiri akan kebenarannya. Kepada komputer yang menggunakan server kerajaan, cuba masuk menggunakan ip lain, kepada yang tidak disekat, bacalah.....bacalah dengan hati yang tenang dan anda akan dapat mesej yang ingin di sampaikan di dalam web tersebut.

Wassalam....

1 comment:

  1. Negara Islam adalah Daulah Khilafah yang dipimpin oleh seorang Khalifah yang telah runtuh pada tahun 1924.

    Lihatlah Blog Ar Rayah World News
    http://ibnuyassir.blogspot.com/

    Untuk mengetahui perkembangan terkini kebangkitan KHILAFAH.

    ReplyDelete

Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, sekadar nama samaran pun dah cukup agar orang lain senang menyebut nama anda. Terlalu banyak anynomous (tanpa nama) menyukarkan perbincangan. Sila jaga tatasusila anda semasa memberikan komen. Pihak kami juga tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga kerosakan yang berlaku terhadap penggunaan maklumat di dalam blog ini.