NuffNang

Nuffnang

Translate

Sunday, February 2, 2014

Demonstrasi Haram di Pekan Rabu, Alor Star, Kedah.

Bila sebut guling-guling kita akan ingat PAS. Sebab merekalah raja guling. Bila sebut baring-baring, kita akan ingat PAS juga sebab mereka ni raja baring. Jadi tak heranlah bila kita sebut pasal demonstrasi, PAS juga yang akan dikaitkan.

Macam dah takde kerja lain la derang ni. Berdemo siang malam ni apa korang dapat? Dapat maki je ada la. Bukan dapat duit pun. Yang dapat duit tu orang yang menganjurkan tu je, yang menyemak kat situ dapat habuk. Lepas tu menyusahkan orang pula. Dah dapat dosa lagi. Yang pasal dosa ni aku serahkan pada ulama la, sebab depa lagi pandai nak huraikan.

Demo kali ni dihadiri lebih dari seluruh penduduk kedah yang bertempat di Pekan Rabu, Alor star. Ramainya pendemo ni sehingga kerajaan kedah terpaksa mengerah FRU, PDRM dan juga meminta bantuan ATM untuk mengawal mereka-mereka ni. Ramai kan? Tipu je...takde sambutan pun. Jangan marah yer. Pada pengganut PAS tu, jangan excited sangat yer. Sebab tak dapat sambutan apa pun. Para peniaga kat sana lebih tumpukan kepada usaha mencari rezeki yang halal.

Mengikut kata salah seorang dari peniaga di pasar tersebut, lebih elok mereka berniaga untuk mencari rezeki lebih dari membuang masa membuat kerja tak berfaedah yang dibenci Allah.

Ok lah, setakat ini sahaja laporan dari kedah. Biarlah gambar yang berbicara. ASSALAMUALAIKUM.

No comments:

Post a Comment

Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, sekadar nama samaran pun dah cukup agar orang lain senang menyebut nama anda. Terlalu banyak anynomous (tanpa nama) menyukarkan perbincangan. Sila jaga tatasusila anda semasa memberikan komen. Pihak kami juga tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga kerosakan yang berlaku terhadap penggunaan maklumat di dalam blog ini.