NuffNang

Nuffnang

Translate


Friday, October 17, 2008

Kesibukkan.

Assalamualaikum Warahmatullah.

Pertama sekali selamat hari raya puasa dan maaf zahir dan batin. Maafkan saya kerana sudah lama tidak menulis di dalam blog ini. Buat sementara ini saya sibuk dengan kerja pejabat dan juga kerja-kerja luar yang lain.

Sebelum saya menyudahkan blog saya hari ini, saya meminta semua pembaca menerungkan kembali segala perjuangan bangsa melayu islam kita sebelum kita mencapai kemajuan pada saat ini. Kita renungkan juga pada bulan Ramadhan yang lepas, apa yg telah kita lakukan, adakah yang dituntut oleh agama kita, atau sekadar cukup syarat. Puasa yang bagaimanakah yang dituntut oleh islam?

Tidak dinafikan yang Islam itu mudah, tapi bukan ambil mudah. Ramai orang pada masa kini cuma mengamalkan Islam yang cukup syarat. Bagi mereka itu sudah memadai dan ianya sudah cukup berat bagi mereka. Tapi bagi yang hendak melebihkan amal ibadah mereka, dan menambah bekalan simpanan 'bank akhirat' mereka, sila e-mail kepada saya dan saya sedia membantu.

Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, sekadar nama samaran pun dah cukup agar orang lain senang menyebut nama anda. Terlalu banyak anynomous (tanpa nama) menyukarkan perbincangan. Sila jaga tatasusila anda semasa memberikan komen. Pihak kami juga tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga kerosakan yang berlaku terhadap penggunaan maklumat di dalam blog ini.