NuffNang

Nuffnang

Translate

Tuesday, November 11, 2008

Pesanan buat masyarakat bukan Islam.

Assalamualaikum Warahmatullah.

Hari ini saya terbaca satu berita yang disiarkan oleh Harian Metro yang bertajuk 'Jangan buat umat Islam marah'. Berita ini adalah maklumbalas terhadap kumpulan NGO yang bukan Islam yang membuat bantahan dan demonstrasi terhadap keputusan yang dibuat oleh MFK. Mereka berkata, keputusan seumpama itu akan di tertawakan oleh masyarakat luar.

Wahai manusia yang bukan Islam, adakah anda semua sedar yang negara Malaysia ini majoritinya adalah penduduk melayu yang beragama Islam. Agama rasminya adalah agama Islam dan ianya adalah menurut perlambagaan negara kita. Jadi janganlah cuba mencabar orang Islam di negara Malaysia yang tercinta ini.

Umat Islam dinegara Malaysia ini pula janganlah berasa selesa dengan keadaan ini sekarang. Apabila agama kita dicabar oleh orang bukan Islam, ianya menandakan yang Islam dinegara kita ini semakin lemah. Sedarlah wahai umat Islam, semua ini berlaku kerana kesilapan dari diri kita sendiri.

Bagi masyarakat yang bukan Islam, sebelum membuat kenyataan, periksalah diri dulu. Sedarlah diri tu dulu siapa di bumi Malaysia ini. Kaji dan fahamilah dahulu agama Islam ini dan anda semua akan tahu untuk apa segala fatwa ini dikeluarkan. Ini adalah keputusan untuk mereka yang beragama Islam sahaja. Bagi mereka yang sedar diri tu beragama Islam, patuhi sahajalah apa yang MFK putuskan itu.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment

Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, sekadar nama samaran pun dah cukup agar orang lain senang menyebut nama anda. Terlalu banyak anynomous (tanpa nama) menyukarkan perbincangan. Sila jaga tatasusila anda semasa memberikan komen. Pihak kami juga tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga kerosakan yang berlaku terhadap penggunaan maklumat di dalam blog ini.