NuffNang

Nuffnang

Translate


Thursday, August 7, 2008

Tuhan! Aku adalah hambaMu.

Tuhan! aku adalah hambaMu,
Aku adalah hamba,hanya orang biasa sahaja,
Aku bukan Nabi ,tidak juga Rasul,
Ertinya aku bukan maksum,
Aku sentiasa terdedah dengan dosa,

Walaupun aku berhempas pulas melawan hawa nafsuku,
Sekali sekala aku kalah jua atau kecundang dengan nafsu,
Diwaktu itu sudah tentu syaitan mengambil peluang menggodaku,
Maka sudah tentu akupun terbuat dosa,

Tetapi aku tetap mengaku bersalah dan memohon
ampun kepadaMu Tuhan,

Begitulah selalunya berlaku kepadaku
didalam
kehidupanku ini,

Aku bukan tidak sedih dengan dosa,
Tapi dengan kelemahan aku,aku terbuat dosa lagi,
Namun begitu aku tetap memohon keampunanMu,
Oleh itu aku harap padaMu janganlah biarkan aku
dengan dosa-dosa yang tidak terampun,

Dengan rahmatMu aku harap ampunkanlah dosa-dosaku,
Dengan kasihsayangMu maafkanlah kesalahan-kesalahan aku itu,
Aku bukan seronok dengan dosa bahkan terseksa dengannya,

Tapi aku lemah,kerana itu selalu sahaja terbuat dosa,
Kalau Engkau tidak pimpin aku,
begitulah yang
selalu berlaku kepadaku,
Pimpinlah aku Tuhan agar aku selamat dari dosa-dosa dan noda-noda,

Jika aku terbuat juga dosa-dosa aku
harap Engkau ampunkanlah dosa-dosaku itu.

No comments:

Post a Comment

Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, sekadar nama samaran pun dah cukup agar orang lain senang menyebut nama anda. Terlalu banyak anynomous (tanpa nama) menyukarkan perbincangan. Sila jaga tatasusila anda semasa memberikan komen. Pihak kami juga tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga kerosakan yang berlaku terhadap penggunaan maklumat di dalam blog ini.